inspring menu....HOE???

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 13:50
heb een aardig probleempje:

heb een site gemaakt met aan de linkerkant een menu, in het midden een veld waarin de pagina's ververst moeten worden, en daarnaast wederom een menu.

nu wil ik het eigenlijk zo hebben dat als ik ik op een link in het linker menu klik, er een soort sub menu verschijnt op de plaats van het menu op de rechterkant. alleen werk ik met tabellen en erg dunne lijnen en heb ik het nog niet voor elkaar gekregen, om het er exact hetzelfde uit te laten zien als het linkermenu. ik vroeg me dus af of er iets van een scriptje of een andere manier bestaat om zoiets voor elkaar te krijgen, php wellicht ofzo?

mocht het allemaal niet zo duidelijk zijn, dan hoor ik dit graag, wellicht zie ik kan een preview te plaatsen...

ik hoop dat jullie me uit de brand willen en kunnen helpen...btw...zelf werk ik vooral met html en geen andere foefjes....php enzo, heb ik nog niet veel verstand van, dus hopelijk is het daar wel mogelijk mee, of iets anders...ach ja.....ik hoop dat er een oplossing tevoorschijn komt.

alvast reuze bedankt!

Verwijderd

Als je met Dreamweaver werkt, zou je kunnen overwegen om met layers te werken, maar of dat een effectieve oplossing is, is nog maar de vraag.

:9

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

van P&W -> W&G

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

een screen of een link is idd erg handig bij dit soort beetje onduidelijke verhalen :)

• Bartez
komt ie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wouters24/website.jpg
http://members.home.nl/wouters24/website.jpg

links is dus het bestaande menu......als ik bijv op teams klik, moet er aan de rechterkant exact hetzelfde menu ontstaan, alleen nu met ale f1 teams erin, zoals je ziet staat dat er nu ook, alleen nu heb ik ze er handmatig ingezet....als ik dan bijv op drivers druk, moeten daar alle fr drivers te zien zijn........dus geen dubbele randen en dergelijk, maar gewoon dezelfde opbouw als links.....alleen HOE?

• Bartez
nu is het alleen zo dat als ik over die tabellen ga, de achtergrond kleur verandert in oranje....ik dacht namelijk om iets van layers te maken.....en die te activeren zodar ik op een van de links druk, en dat deze dan ontstaat aan de rechterkant....eigenlijk zou alleen de tekst moeten veranderen en de eigenschap van de cel niet, oftewel, bij het klikken op een link an de linkerkant, moet er een layer opspringen die de tekst in in het rechtermenu verandert, maar waarbij de achtergrond toch verkleurt als je daar overheen gaat.....is het allemaal nog wel duidelijk?

bedankt!

• Bartez
is er niemand die hier een oplossing voor zou weten, op wat voor manier dan ook?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je niet zozeer op browsercompatibility let, dan zou ik gaan voor 3 frames naast elkaar. In frame 1 (links) klik je op een linkje, en hij opent dat in frame 2 (rechts. Vervolgens klik je daar weer op een linkje en voila, daar hebben wij in frame 3 (midden) de gewenste pagina! :)

Als je het idd browsercompatible wil maken en liever met layers werkt... hmm. dan zou ik het zo niet weten. Je wilt er geen php in hebben dus dan zou je layers met tekst erin invisible moeten maken aan de rechtskant, en op het moment dat je links op een linkje klikt, dat alle layers rechts invisible worden en vervolgens jouw gewenste layer weer visible te maken (in deze volgorde lijkt het me het simpelst).

Is dat misschien iets wat je zoekt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bartez
zoiets.....php, mag overigens wel....ken iemand die dat wel zou moeten kunnen...en met frames.....tja...is dan zoiets als op dat plaatje mogelijk?? de opbouw bedoel ik.....met die randen!

dat is namelijk het probleem....ik wil die randen zo dun mogelijk houden en geen dubbele....

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 06:14 schreef bvstrien het volgende:
zoiets.....php, mag overigens wel....ken iemand die dat wel zou moeten kunnen...en met frames.....tja...is dan zoiets als op dat plaatje mogelijk?? de opbouw bedoel ik.....met die randen!

dat is namelijk het probleem....ik wil die randen zo dun mogelijk houden en geen dubbele....
frames zuigen nogal je kan ook een template maken (PHP) is mooier en sneller in te laden imo.

verder wil je toch met frames werken zou ik borders="0" doen zodat je frame minimaal is (dat je hem dus niet ziet)

• Bartez
dus met php zou het mogelijk moeten zijn om als het ware een ander menu te laden aan de rechterkant wat er exact hetzelfde uitziet als links?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 12:26 schreef bvstrien het volgende:
dus met php zou het mogelijk moeten zijn om als het ware een ander menu te laden aan de rechterkant wat er exact hetzelfde uitziet als links?
denk het wel moet wel alleen wil je een effect als met frames moet je met tabellen gaan werken... ismakkelijker dan dan komt er als een pagina komt komt het er ong zo uit te zien:

http://www.joudomein.nl/index.php?pagina=nieuws bijvoorbeeld en dan wordt hij in een van de tabellen geladen (waar jij hebt aangegeven).. maar dat moet je dan met php doen.. (hint: include)

• Bartez
great...thanx...ik ga aan de slag!

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 19:58 schreef bvstrien het volgende:
great...thanx...ik ga aan de slag!
zoek op www.phpfreakz.nl naar template en alles gaat goed komen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 13 april 2002 12:26 schreef bvstrien het volgende:
Tuurlijk! Sterker nog, als jij 1x de layout voor een tabel helemaal definieert in CSS, dan kun je beide tabellen door het zelfde CSS type laten opmaken.

Aangezien je toch niet met frames werkt (niet zo erg netscape compatible in dit geval) -> wie a zegt, moet ook b zeggen. Ga je dan toch met css aan de slag, dan wil ook het attribuut 'border' in netscape niet werken.
Vraag even aan Clay hiero iets over zijn 'setborder...' dingetjes...da's weer nieuw heb ik gehoord, en het werkt in NS en IE... ideetje?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bartez
great....keep it mind.....ga gauw ff kijken, tot dusber alvast reuze bedankt voor jullie reacties!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Op zaterdag 13 april 2002 21:17 schreef Dark Blue het volgende:

Vraag even aan Clay hiero iets over zijn 'setborder...' dingetjes...da's weer nieuw heb ik gehoord, en het werkt in NS en IE... ideetje?
Correctie... dat werkt in NS6.x en IE...
(het andere randje wordt gemaakt door een layer absoluut te positioneren op 1px van de boven en linkerrand :o :{

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1