Toon posts:

Cooler Master DP5-7H53F-0C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=130134

Wie heeft deze cpu koeler (tbv AMD tot 2000+) ?
Bij Informatique word deze als low noise aangeprezen, klopt dit ?

Verwijderd

Hier staat dat de cooler 26~38 dB(A) aan lawaai produceert. 26 db is nie veel, 38 is al een stuk meer, maar kan er ook nog wel mee door.
Kheb deze zelf niet, dus ik spreek (helaas) niet uit ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 14:36 schreef daan123 het volgende:
Hier staat dat de cooler 26~38 dB(A) aan lawaai produceert. 26 db is nie veel, 38 is al een stuk meer, maar kan er ook nog wel mee door.
Kheb deze zelf niet, dus ik spreek (helaas) niet uit ervaring.
Op 38 db zal het wel zoiets zijn van: Mmmmoooooooohhhhhhh !!!

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 14:48 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Op 38 db zal het wel zoiets zijn van: Mmmmoooooooohhhhhhh !!!
LOL :)

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

38 Db is weinig hoor. Ik denk dat je wel kan aannemen dat ie echt lownoise is.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 17:18 schreef HGJ het volgende:
MMMM !!!
38 db weinig ?
't is natuurlijk subjectief maar 38 db weinig ???
Dat werkt volgens mij toch al behoorlijk op je zenuwen.

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
38dB hoor je echt wel gewoon :( Het is ook gewoon wat je 'aannemelijk' vindt, maar 38dB is voor mij eigenlijk al teveel bij een PC. (en daarbij, elk persoon heeft weer een ander gehoor ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 23:19 schreef Enterprice_NL het volgende:
38dB hoor je echt wel gewoon :( Het is ook gewoon wat je 'aannemelijk' vindt, maar 38dB is voor mij eigenlijk al teveel bij een PC. (en daarbij, elk persoon heeft weer een ander gehoor ;))
Precies.
Voor mij is dat dus niet echt low noise.
Daarom ben ik eigenlijk ook benieuwd naar ervaringen van mensen die deze koeler ook daadwerkelijk hebben.

Verwijderd

De enige goede Cooler Master's die ik tot nu toe heb gezien zijn van koper, ik heb al 2 van die alu prullen gezien en die koelen voor geen meter. Mijn advies waar niemand zich wat vaan aantrekt totdat ze merken dat ik gelijk heb, koop een koperen cooler.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik heb Coolermasters gehad met 38dB(A) fan's, die heb ik dus zo snel mogelijk vervangen door Papst fan's (19dB(A)). 'Low-noise' betekend hier iig geen Rolls-Royce Spey.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09-2025

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Neem deze cooler niet!
Ik had hem op een 1800+ en de temp werd 60 graden idle!
Vervangen door een alpha 8045 met papst fan -> 41 graden idle

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 15 april 2002 11:28 schreef Sapstengel het volgende:
Neem deze cooler niet!
Ik had hem op een 1800+ en de temp werd 60 graden idle!
Vervangen door een alpha 8045 met papst fan -> 41 graden idle
Niet alleen de temp verschilt zo veel.. de prijs ook.

Magoed, je kan idd beter een dikke spire of een andere dikke coolermini kopuh.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Wil zelf ook deze cooler gaan aanschaffen, heb in een topic (door mij gestart) ook flink wat goede reviews gehoord.
Waaronder een HCC test.

Echter stil is ie wel als ie niet al te hard hoeft te werken, maar 38 dB is natuurlijk verre van fluisterstil.

Als je bereid bent 5x+ zoveel geld uit te geven zijn er nog een paar alternatieven...

Voorlopig maakt mijn fileserver meer herrie :(

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Ik heb hem, mn temp is achteruit gegaan van 37°C met kauwgum naar 45°C met AS3 en deze koeler, mn oude koeler had net dezelfde heatsink, alleen een fan met meer rpm maar met kleinere vinnen, ook coolermaster, mn 3e en laatste cm koeling, ik zou zeggen koop die dure koeler icm heatsink zoals ze hierboven zeggen, deze cm maakt duidelijk hoorbaar een teringgeluid waar ik weinig last van heb aangezien ek mn headphones altijd op heb, stil is hij niet, goed koelen doet hij evenmin, een waste of money, ga voor die papst met alpha, als ik binnen 2-3 maand een xp koop neem ik tegelijk ook zo een combo, stil en goed, ow ja ik heb dus een duron 700@800 en temps van 40+, de heatsink wordt weldegelijk warm, wat duidelijk maakt dat de AS3 zn werk goed doet, de koeler zelf is alleen retebrak, de warmte kleeft eraan, wordt niet effectief weggeblazen door de prutfan kortom het ding is kut
/edit/
ok misschien wat te hatelijke uitspraken voor het ding :P
als je low noise wilt en goede koeling, is dit zeker nix, het is een GEWONE koeler, niet beter of eentje die je standaard bij je proc opgekleefd krijgt als je een nieuwe comp koopt

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een leuke cooler. mijn oog was ook op dit ding gevallen. Heb hem alleen nog nergens hier in de buurt gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alvast 2 Papst 8412NGM (2600rpm) fans gekocht voor achter in mijn kast te hangen. Dan loopt het toerental van de CPU-koeler hopelijk niet zo op.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Als deze cooler zo bagger is, draag dan eens iets aan dat minder slecht is, maar niet (of niet veel) duurder?? Ik wil namelijk ook voor deze cooler gaan, maar ik wil wel eens wat alternatieven weten :)
Dikke alpha's of spire's zijn dus geen optie, te duur :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 18:22 schreef linus-1 het volgende:
Ik heb alvast 2 Papst 8412NGM (2600rpm) fans gekocht voor achter in mijn kast te hangen. Dan loopt het toerental van de CPU-koeler hopelijk niet zo op.
Dit werkt dus prima. m'n cpu koeler draait iets van 2000 rpm ipv op te lopen tot zelf 6000 rpm (LLLOOOOOEEEEIII !!! }:O ).
CPU 60 gr MOBO 28 gr

Verwijderd

ik heb m ook maar low noise: verre van dat!
Kijk ff naar een spire superrock! vele malen beter!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens kijken of ik er een Papst fan op kan zetten. Een 80 of 92 mm. Dan heb ik wel een veloop nodig van 80/92 naar 70. Bestaan die ?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 12 april 2002 17:18 schreef HGJ het volgende:
He's got a point.
Ik heb een coolermaster hhc-001 met een 60mm fan die vrolijk 7000rpm maakt, maar ik ben ondertussen aan het geluid gewent geraakt. Klinkt vreemd, maar ik hoor hem gewoon veel minder als in het begin :)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 april 2002 22:28 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

He's got a point.
Ik heb een coolermaster hhc-001 met een 60mm fan die vrolijk 7000rpm maakt, maar ik ben ondertussen aan het geluid gewent geraakt. Klinkt vreemd, maar ik hoor hem gewoon veel minder als in het begin :)
Zo zie je maar weer hoe subjectief het is.Ik vind het takkeherrie als ie op volle toeren draait.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 22:28 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

He's got a point.
Die ervaring had ik ook. Eerst dacht ik: Hm, toch wel veel lawaai.

Het is nu net of 'ie stiller is geworden, waarschijnlijk hoor ik gewoon slechter sinds deze koeler :P

Maar hij koelt wel goed :)
Pagina: 1