Toon posts:

MP3's afspelen zonder hoorbare overgang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma is in staat om een Audio-CD om te zetten naar MP3's zonder dat er een overgang ontstaat bij het afspelen.

Ikzelf heb de Rio 500 (64 MB) en de standaard Software (RioPort Audio Manager 3.2; op Win 2000).
Deze laat bij gemixte Audio-Cd's, bij afspelen, een korte tikje horen tijdens de overgang naar de volgende Track

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

het probleem zit hem niet zozeer bij het omzetten naar mp3 denk ik maar bij het afspelen, met winamp bv. is er altijd een kleine pauze tussen de verschillende nummers :(

(LAME is het beste voor het maken van mp3's)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Hier kan je de beste crossfade loaden die er nu is .Voor winamp dan.

Greetz Jur

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

thanx....handig tooltje! :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

Hij wil niet crossfaden, hij moet bv. Magik CD's (mixen) op CD zetten zonder dat er pauze tussen zit. Duh.

Nu is het zo dat als je de MP3=>WAV converter van Winamp gebruikt, hij er_altijd_een héél klein tikje stilte tussen zet... echt iets van 0,025 seconden, maar je hoort het wel. Wat je gewoon moet doen is ff in Goldwave (o.i.d.) gaan, en van het begin/eind van de WAV file de stilte eraf knippen. Luister daarna nog ff met een "gapless" output in Winamp, en fikken maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hem voor het hardlopen, dan wil ik snel van "cd" willen wisselen.
Dat houdt ook in dat ik niet veel handelingen wil doen, m.a.w. de software moet het doen. Als die kleine sprong zonder handmatige aanpassingen blijft bestaan, zal ik ermee moeten leven :)
Pagina: 1