Celeron 366@550.. ik wil hoger!! :)

Pagina: 1
Acties:

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb een celeron 366 op een P2BS zitten en die draait nu op 550Mhz, maar ik wil hoger. Alleen op een FSB van 103Mhz boot windows niet meer.

Weet iemand wat ik kan doen om dat toch voormekaar te krijgen?

Btw. met een koeler die ik bij mijn tbird kreeg (die heeft nu een GlobalWin FOP32) draait ie as we speak op 31 graden, dus kwa temperatuur zit ik goed :)

Iemand tips (liefst specifiek voor P2B(S))

Verwijderd

tip v/d week:

koop gewoon een snellere cpu !

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Dank je, dit had ik zelf nog niet bedacht.

Iemand een betere tip? :)

Verwijderd

kan niet hoger..

ik had eerste een bp6 met cel366, die hjad ik draaien op 556 :)

fsb 102 of 103 ofzo, maar hoger krijg je echt niet denk ik...( heeft ook niks met hitte te maken )

btw, als je ook een bp6 hebt, zet dan je core voltage op 2.1 !!!!!! DOEN! (weet niet of het bij andere mobo's ook zo is) , dan loopt hij veel stabieler..

grtz,
AHL

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 16:41
Mijn 366's lopen nu op 572 (FSB 104) met Alpha coolers. Dit was pas mogelijk toen ik een fan op mijn bx-chip plakte (vorig weekend), daarvoor kwam ie niet boven de 102 FSB. Heeft dus denk ik toch met de temperatuur te maken. Ze lopen overigens nog steeds op 2.00V.

Zal dit weekend wel es kijken of ze nog hoger kunnen, wellicht op een hoger voltage.
Ze zijn nu gemiddeld 32C bij een planktemperatuur van 35C :)

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Je zal het voltage omhoog moeten gooien als je verder wilt komen denk ik. Weet niet of je mobo dat kan aansturen, als dat niet gaat moet je ff spitten op de overklock sites. Bij een slot 1 kan je het voltage omhoog krijgen door een bepaald contactje van je processorvoet af te tapen. Dan es kijken of ie over de 550 komt.
Waarschijnlijk gaat je temperatuur dan wel in ene sky-high, dus ik zou maar vast denken over koelings-mogelijkheden.

Succes:)

Verwijderd

Dat kan wél hoger... maar het hangt af van je week. Zeg dat jij een Celeron 366 hebt van week 35, dan loopt ie perfect 550@2.0, maar hoger kom je niet. Ik heb zelf een Celeron 366 van week 40, en hij loopt stabiel op 616, 2.2V (5.5x112) op een Abit ZM-6. Ik gebruik een Computernerd Dualfan cooler. Het hangt echt af van de fabricagedatum, met week 20 t/m 35 kom je gewoon niet boven de 550 uit... sorry

Verwijderd

Hmm , mijn 366 uit week 25 liep op 572 op 2V en zo stabiel als maar kon met een standaard coolermaster prulding erop . Dus dat verhaal over die weken lijkt me lichtjes overdreven . Is nog steeds mijn beste aankoop ooit geweest aangezien die toen 210,- kostte terwijl een P3-550 1900 piek was toendertijd.

Verwijderd

ik heb een 2 week 35 celly's 366@584 bij een spannig van 2,1v

AHL> Dat je proc niet sneller wil is wel degelijk een kwestie van temperatuur. Wanneer de temperatuur lager is (en nee jongens, met 30 graden heb je nog geen enkele reden om tevreden te zijn als je wil oc'en) wil de proc draaien bij een hogere snelheid en lagere spanning. Mijn celly's draaien bij een temp. van 28 graden (hele goedkope koelertjes van tyan geloof ik, met een 19cm fan ervoor, en goede luchtuitlaat aan de zijkant). Wanneer ik met m'n 136watt peltiers ga koelen kom ik (zeker in het begin) in de buurt van de -18 graden C. Dan draaien diezelfde celly's dus fijn op 2x733 MHz @ 2.0v. Wanneer de temp dan langzaam hoger wordt moet ik ook de spanning ophogen, totdat ik op 2,3v zit, dan moet ik de kloksnelheid terugvoeren om nog stabiel te kunnen werken, en als m'n water dan uiteindelijk 45 graden C. is geworden kan ik nog 2x605 MHz @ 2.0v draaien (in winnt4 en vergelijkbaar os)

Al het goeie komt van freon gekoelde koeien ;)
Pagina: 1