Hmm, ik speel UT en heb genoeg Aimbots gezien.. de laatste tijd valt het echter mee (nieuwe CHSP, UTPURE), maar nu hebben we het fenomeen "Sponge, turn of your aimbot!!!!", waar ik dus zo zat van wordt.. ben vandaag al weer 2x als aimbot beschuldigd...
Ik denk dat aimbots eerder gemaakt worden "om het te proberen"... Zelf doe ik ook wel eens zulk soort dingen, alleen dan met Java games (reflex spellen..de muis cursor bewegen, door naar de kleur van het object te zoeken, en een klik te simuleren..of gewoon geheugen addressen direct manipuleren, bijv. bij slimeball.tk...)
MAar dit zijn gewoon singleplayer games... bij multiplayer vindt ik het dus echt verschrikkelijk irritant... 1 persoon verpest gewoon het spel voor iets van 15 personen (of zelfs meer op sommige servers)
Helaas valt er weinig aan te doen luitjes... wat op de client computer staat (dus het spel), kan veranderd,gemanipuleerd, etc worden... geheugen/checksums manipuleren, data onderscheppen of juist zelf pakketjes in elkaar knutselen en versturen naar de server...het kan allemaal. Bijv, neem nou het AIM (Aol instantmessenger) protocol...deze is in principe helemaal reverse-engineered.. en ze hebben alleen maar veel tijd besteed aan het kijken wat de client ontvangt/verstuurd naar de server...