• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
We hebben per heden een ander nummer aangevraagd, maar nu moeten we die programmeren in de Quattrovox III die hier aan de muur hangt. Het toestel wat we daarvoor gebruiken is een siemens gigaset 4010 comfort.

We krijgen het programmeren alleen niet voor elkaar omdat het toestel direct een buitenlijn kiest en we dus niet "in" de quattrovox kunnen komen.
Volgens de KPN helpdesk moeten we hiervoor de "flashtoets" hebben. Ik zou echter niet weten waar ik die op die 4010 moet vinden. De handleiding (van de 4010) hebben we niet voor het grijpen.

Iemand enig idee??

Alvast bedankt.

• Timmert
  • Niet online
Nou, ik krijg het echt niet voor elkaar, ik ga wel ff zo'n euroset (ofzo) ergens lenen.

Wordt vervolgd...

• Timmert
  • Niet online
Tis me nu gelukt met die euroset :)

Topic kan dus dicht :)

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 13:58 schreef tborgdorff het volgende:
Zie mijn sig. Wat is het dan? Ik wil het namelijk ook weten. Knopje dat rechtsonder zit?

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 13:58 schreef tborgdorff het volgende:
Tis me nu gelukt met die euroset :)

Normaal gaat een slotjesrequest van topicstarter dicht maar anderen hebben hier ook interesse aan, deze blijft dus open. :)

• Timmert
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 15:34 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Normaal gaat een slotjesrequest van topicstarter dicht maar anderen hebben hier ook interesse aan, deze blijft dus open. :)
Oke, prima :)

Het probleem was dus dat de installateur de quattrovox zo in heeft gesteld dat hij meteen een buitenlijn pakt, zodat je niet elke keer een 0 hoeft te draaien als je iemand extern wil bellen. Interne lijnen hebben we hier niet nodig, dus das simpel. Gevolg was dus wel dat we niet meer met die Gigaset als het ware "in" de quattrovox konden komen om hem te programmeren voor het nieuwe nummer, omdat het toestel dus meteen een buitenlijn pakte. Intern bellen kreeg ik op de een of andere manier niet voor elkaar, zal ook wel iets te maken hebben met programmeren van de centrale of het toestel.

Toen heb ik dus een euroset erbij gepakt, en daarmee kon ik door middel van de "R" toets keurig netjes intern bellen en dus ook de centrale programmeren.

Denk dat het zo wel een beetje duidelijk is :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
1. Pak gewoon een willekeurige vaste telefoon met toetjes, net zo makkelijk
2. Desnoods laad je je PC ff DTMF code's genereren als je 't niet op je toestel kan vinden (via modem)
3. Bij handtoestellen: haakcontact (opnemen) ff kort aantikken (dus opnemen, ff uit en meteen weer opnemen) wordt ook gezien als een FLASH... handig als je een toestel hebt zonder flash (oude toestellen) en wel intern wil bellen bv.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13
^^ KICK ^^

Nou, dit is precies wat ik moet weten.
Hoe kan ik met dat ding hierthuis doorverbinden? Normaalgesproken was dat gewoon het nummer van de telefoon intoetsen waar je naartoe doorverbindt. Met deze nieuwe Gigaset van ons is de tone van het nummer wat je intoetst echter te kort en pakt de telefooncentrale 'm niet. Ik moet het dus voor mekaar krijgen om:

- òf de tone van de toetsen langer te laten duren
- òf de flash-toets te vinden ... want dat accepteert de centrale ook als het goed is

Ik kan in de telefoon wel Flashtijden instellen (van 80ms t/m 600ms) maar wat ik daarmee moet weet ik niet ... de handleiding is daarin zeer vaag.

We hebben 'n oude telefooncentrale van de PTT nog ... de Homevox 1-4F (ook daar is geen handleiding meer van te vinden :().

Wie kan helpen??

• Wouter!
^^ TRAP ^^ !

Verwijderd

Wij kunnen gesprekken intern doorverbinden met een siemens toestel dmv de "R" knop in te drukken en daarna het gewenste toestel nummer is te drukken"

• Wouter!
Jah, die R-knop zocht ik ook al ... maar die zit 'r dus niet op :'(

• Timmert
  • Niet online
Hmm, geinig, mijn topic :)

Ik kan je helaas niet verder helpen, wij verbinden hier thuis nooit door. Op m'n werk hebben we een 4010 Classic en een 4010 Micro, ik zal es navragen hoe ze daarmee doorverbinden. Ik kan me vaag herinneren dat er wel een R op die Classic zat, maar prik me er niet op vast, ik gebruik dat ding niet.

Je hoort t nog wel :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47

Korakal

Up up up!

Bij de 4010 series van Siemens is de flashtoets te gebruiken door de 'netwerkvoorkeuzetoets' lang in te houden.
Dit is dus de toets met het soort van wereldbolletje erop getekent.

[add]

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/ho/tl/cl/gigaset4010comfort_7.jpg

Het is dus het knopje rechtsonder. Lang inhouden en er verschijnt een R op het display.

Verwijderd

Ja dat klopt. Heb het vandaag op me werk ff opgezocht.

Trouwens als je een gigaset netwerkje hebt thuis of op je werk dan werkt het anders doorverbinden. Dan gebruik je INT knop

• Wouter!
Ja, inderdaad ... ik heb 't net ook in de handleiding opgezocht en het staat meteen op de eerste pagina :)

Tnx!
Pagina: 1