Cogito Ergo Credo
In een database?
oogjes open, snaveltjes dicht
zou dat het meest efficient zijn??? ik doe wellicht gekke zaken als carthetisch product en zo...Op vrijdag 12 april 2002 12:39 schreef Don Facundo het volgende:
In een database?
Cogito Ergo Credo
Ten opzichte van wat? Is het tijdelijke data? Moet het alleen in het geheugen?
eendatabase is geen wondermiddel voor alle keren dat je een keer data moet opslaan hoorOp vrijdag 12 april 2002 12:39 schreef Don Facundo het volgende:
In een database?
Gaat het hier trouwens om het onthouden tijdens runtime, of over een manier om dit weg te schrijven waneer je bv het programma afsluit?
Zijn de gegeven ranges altijd hetzelfde of zouoden hier eventueel nog aanpassingen in moeten kunnen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
best lastig lezen: "i.v.m. een AI probleem wil ik een multi-dimensionale array opslaan.."Op vrijdag 12 april 2002 13:02 schreef Janoz het volgende:
[..]
eendatabase is geen wondermiddel voor alle keren dat je een keer data moet opslaan hoor
Gaat het hier trouwens om het onthouden tijdens runtime, of over een manier om dit weg te schrijven waneer je bv het programma afsluit?
Zijn de gegeven ranges altijd hetzelfde of zouden hier eventueel nog aanpassingen in moeten kunnen?
uiteraard is de AI bewerking in het geheugen. De arrays is geen probleem, opslaan wel. Ik wil het dynamisch (ook dynamische arrays, [leve >= Delphi 5])hebben en dat zou wel kunnen met een DB maar is niet ideaal denk ik...
Cogito Ergo Credo
Schrijven blijkbaar ook, want ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik wilde je nog om opheldering vragen, maar toen realiseerde ik me dat het me eigenlijk niks intereseert....Op vrijdag 12 april 2002 13:25 schreef jopiek het volgende:
[..]
best lastig lezen
He who knows only his own side of the case knows little of that.
Kun je zo doen dan ongeveer... Weet niet of je integers moet hebben, anders ff het type aanpassen 
type TTheBinary: Array[30][30][2][100] of Integer;
procedure SaveFile(savedata:TTheBinary, filename:string);
var temp:file of TTheBinary;
begin
assignfile(temp, filename);
rewrite(temp);
write(temp,savedata);
closefile(temp);
end;
begin
rewrite(temp);
write(temp,savedata);
closefile(temp);
end;
Forget your fears...
...and want to know more...
hmm da's wel errug makkelijk... toch maar eens beter naar het concept van files kijkenOp vrijdag 12 april 2002 13:33 schreef Aetje het volgende:
Kun je zo doen dan ongeveer... Weet niet of je integers moet hebben, anders ff het type aanpassen
begin
rewrite(temp);
write(temp,savedata);
closefile(temp);
end;
ik doe eigenlijk teveel met db's geloof ik...
Cogito Ergo Credo
een array opslaan doe je neem ik aan niet in het geheugen... ik snap best dat 't ingewikkelt lijkt maar als je het goed leest is het volkomen duidelijkOp vrijdag 12 april 2002 13:29 schreef RickN het volgende:
[..]
Schrijven blijkbaar ook, want ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik wilde je nog om opheldering vragen, maar toen realiseerde ik me dat het me eigenlijk niks intereseert....
Cogito Ergo Credo
Maar ja .. dan zie ik dit staan en dan denk ikOp vrijdag 12 april 2002 12:54 schreef jopiek het volgende:
[..]
zou dat het meest efficient zijn??? ik doe wellicht gekke zaken als carthetisch product en zo...
maw .. het was niet helemaal duidelijk.. Nu wel
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
1e jaars zeker, de vraag is NIET duidelijk. Ik wil een array opslaan...<-- waar? Dat je onderwijskunde studeert betekent totaal niet dat je de goede vragen kunt stellen. Al helemaal niet wat betreft programmeren.Op vrijdag 12 april 2002 13:40 schreef jopiek het volgende:
[..]
een array opslaan doe je neem ik aan niet in het geheugen... ik snap best dat 't ingewikkelt lijkt maar als je het goed leest is het volkomen duidelijkik studeer niet voor niets onderwijskunde...
Euh ja, en ik studeer niet voor niks informatica....ik herken een brakke probleem omschrijving als ik er een zie. Ik hoop dat je nog niet klaar bent met je studie. Alleen al het feit dat je na het eerste antwoord er nog even bij moest vermelden dat je "gekke zaken" wilt gaan doen geeft wel aan dat er met je eerste post iets mis is.Op vrijdag 12 april 2002 13:40 schreef jopiek het volgende:
[..]
een array opslaan doe je neem ik aan niet in het geheugen... ik snap best dat 't ingewikkelt lijkt maar als je het goed leest is het volkomen duidelijkik studeer niet voor niets onderwijskunde...
Oh, even voor de duidelijkheid, het is me nog steeds niet duidelijk.
He who knows only his own side of the case knows little of that.
Wat mij vooral onduidelijk is, is wat het opslaan van een array met AI te maken heeft.
In C zou ik gewoon fwrite(fp,sizeof(array),1,array) doen, wat volgens mij overeenkomt met Aetje's suggestie.
In C zou ik gewoon fwrite(fp,sizeof(array),1,array) doen, wat volgens mij overeenkomt met Aetje's suggestie.
oh, ik heb iig m'n HTS al afgerongOp vrijdag 12 april 2002 14:09 schreef RickN het volgende:
[..]
Euh ja, en ik studeer niet voor niks informatica....ik
Cogito Ergo Credo
Pagina: 1