welke switch??

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik wil mogelijk een switch voor mijn netwerk gaan aanschaffen om mijn hub te gaan vervangen.
De keuzes die ik tot nu toe heb zijn:
-3com 3c167348 (8poorts 10/100) - f 559,00
http://www.3com.com/products/dsheets/400317a.html#dualspeed10
-Accton CheetahSwitch Workgroup-3008A (8poorts 10/100) - f 632,00
http://www.accton.com/accton/products/switches/es3008a.16a/base.html
(Ik heb Bolderhardware [de mogelijke leverancier] al om info gevraagd, maar het enige dat ik van hun gezien heb is dat de Accton sinds mijn vraag [vorige week] de prijs met f 35,00 verhoogd heeft :( -way to go Bolder-)

Nou komt mijn vraag ...
Moet je een switch programmeren ??? of kun je heb gebruiken net als een hub ... plug in en draaien maar ...

Bij de Accton-site staat wel zelflerend (geen idee wat dat moet inhouden ... betekent dat mogelijk dat je dan geen verbinding hebt tot hij uitgeleerd is?? :))
Het merk Accton zegt mij eigenlijk niets 3com wel ... De 3com is een kleine 80 piek goedkoper maar geeft er weinig info op hun site over die switch ... (En gezien de software die bij de 3com geleverd wordt heb ik het idee dat je in de switch allerlei gegevens moet instellen)

Heeft iemand ervaring met 1 van beide switches en kan mij er iets meer van vertellen??? gebruik/instellen enzo..

En kent iemand het merk Accton en heeft er ervaringen mee???

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Een switch werkt anders als een HUB.
een switch zal zorgen dat data die voor een bepaalde computer bestemt is alleen naar die poort gestuurd word. hij bepaald dit aan de hand van het MAC adress (hardware adress van je netwerk kaart). wat ze waarschijnlijk met zelflerend bedoelen is dat de switch zelf het mac adress van de aangesloten netwerkkaart uitzoekt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n 3Com switch, alleen de 16 poorts. Ik ken die Accton niet. De reden waarom ik de 3Com heb gekozen is omdat deze vrij stil is. Volgens mij zijn ze beide niet manageble.

Verwijderd

/me houd het op Cisco (no question about it)

>:)

• Concrete
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Naar mijn mening zijn 3Com en Cisco nogal duur. Kijk voor een goede vergelijking van 'budget'switches (en uitleg over de werking van een switch in het algemeen) even op Anandtech:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1260&p=1
Zelf ga ik over een tijdje (als ADSL via Cistron werkelijkheid wordt) een 5-poorts D-Link kopen voor ons huisnetwerk.
Succes!!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de 3Com, altijd...
Die 3Com switch is ook zelflerend, voor zover ik uit die site kan afleiden.
Zelflerend houdt gewoon in dat hij de mac-adressen van de pc's die eraan hangen zelf leert, zodat je ze niet hoeft in te voeren.
Maar ik kan me niet echt voorstellen dat er switches zijn (buiten zware bedrijfsapparaten misschien) waarop je alle mac adressen zelf in moet stellen.
De superstack II switch die ik "heb" kan je naar toe telnetten en daar kan je ook zelf in die lijst met mac-adressen spelen, maar die heeft dus een management mogelijkheid en die officeconnect volgens mij niet.
Dus die kan je gewoon aan het netwerk hangen en dan snapt hij 't allemaal automagisch.

Greetz,
T_E_O

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:49
Zelflerend zijn ze allemaal hoor.
Ik zou geen dure 3Com of Accton nemen, Nieuwe 3Com producten schijnen trouwens bagger te zijn.
Ik heb zelf een 24 prt 10/100 managed switch van Cabletron, kostte 'slechts' 850 piek, weinig geld voor zo'n geil ding:)
Als het voor een huis-thuin en keuken netwerk is zou ik gewoon een simpel no-name switchje nemen, die voldoen ook wel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Daneel
Thanx allemaal!!!!
Ik durf nu zonder angst en beven :) de switch te gaan uitzoeken/kopen.
Deze angsthaas was namelijk even "bang" een uitgebreide switch-programmeer-cursus te moeten gaan doen.

Een aantal van de (voor mij) belangrijke redenen om naar een switch te gaan kijken zijn:
-een betrouwbaardere manier van communiceren over mijn netwerk
-full duplex!!!
-10 en 100 mbit/s communicatie door elkaar te kunnen laten lopen.

Verwijderd

Een stukje uit "Cisco Certified Network Associate, Semester 1, Curriculum 2.1.1.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>A switch is a layer 2 device just as a bridge is. In fact a switch is called a multi-port bridge, just like a hub is called a multi-port repeater. The difference between the hub and switch is that switches make decisions based on MAC addresses and hubs don't make decisions at all. Because of the decisions that switches make, they make a LAN much more efficient. They do this by "switching" data only out the port to which the proper host is connected. In contrast, a hub will send the data out all of its ports so that all of the hosts have to see and process (accept or reject) all of the data.

Switches at first glance often look like hubs. Both hubs and switches have many connection ports, since part of their function is connectivity concentration (allowing many devices to be connected to one point in the network). The difference between a hub and a switch is what happens inside the device.[/quote]D'r valt dus alleen iets in te stellen op mac niveau omdat het een layer 2 device is.

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb gelezen dat Bolderware ook een Levelone Switch heeft. Op zich heb ik niet zo'n goede ervaring met LevelOne, maar voor dat bedrag wil ik ze wel een tweede kans geven. Ik geloof dat 8 poorts f 450,= was

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Maar wat moet je nou met een switch in een netwerk met minder als 8 computers?
Bij veel LAN games is het juist een nadeel omdat bij veel broadcasts een switch vertragend werkt (Oke niet bij Cisco maar daar betaal je dan ook voor)

• FatalError
Die Level-One waar Bas het over heeft heb ik gehad , ik heb nu een grotere gekocht.
Die Level-one was ik zeer tevreden over:)
Ik geloof niet dat broadcasts een switch trager maken, tenminste: niet trager dan een hub. Broadcasts komen normaalgesproken weinig voor (tenzij je een image gaat broadcasten of je een ploeter een filmpje over het netwerk laat spugen mbv realserver ofzo).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 17:11
Een Intel kan ook. Niet de stilste, maar is toch te verwaarlozen bij het geluid van je PC...
Ik betaalde ehm, 600 of zo? Of nee 550,-.
En bij games heb ik geen vertraging gemerkt ivm een 8 poorts HUB.
Wel als iemand uit de game gaat en gaat leechen/uppen, dan ligt de game niet gelijk vast.
Ik ben zeer tevreden, is allemaal Plug&Play tegenwoordig.
Zorg wel dat je geen professionele koopt, zonde van je geld, heb je echt niet nodig.
Is alleen voor het bedrijfsleven.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Daneel
MMM ... nu weer twijfel ... 3com Accton LevelOne . . Intel ...
Naja ... ik kom er wel uit ... het ging mij er vooral om dat ik de boel niet hoef te programmeren maar dat het eigenlijk aan te sluiten is als een hub ... Plug and Pray :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>/me houd het op Cisco (no question about it)[/quote]Nee, dank je. De enige reden om Cisco LAN apparatuur te kiezen is om een single brand policy te kunnen handhaven.

Met vrije keuze zou ik waarschijnlijk richting Extreme Networks gaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik geloof niet dat broadcasts een switch trager maken, tenminste: niet trager dan een hub.[/quote]Jawel. Of het merkbaar is, is een anderverhaal. De meeste switches doen store & forward, en de kneep zit hem in het 'store' gedeelte daarvan. Cut-through is ook mogelijk, maar laat daardoor potentieel meer troep door.

Verder kan de switching engine zelf een grote invloed hebben...

Netwerk games willen nogal eens broadcasts gebruiken... hoewel het de laatste tijd minder wordt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• iGadget
  • Laatst online: 23:14

iGadget

Wowsers!

Ik heb net voor ons LANnetje 12 8 poorts 10/100 FDX switches gekocht. 300 piek per stuk als je ze los koopt. Ze bevallen goed, al heb ik ze nog niet kunnen vergelijken met de concurrentie. Ik heb het al vaker gemeld, maar 't kan geen kwaad om het nog een keer te doen:
Easytech computers - easytech@telebyte.nl
Mail ze in het Engels voor meer info.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

300,= da's echt niet duur. Waar kun je die nog meer kopen.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Bij Alternate hebben ze 8 ports 10/100 met deze specs:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>8 ports 10/100Mbps Fast Ethernet switch
1 additional RJ-45 uplink port for cascading
N-way auto-negotiation supported
Half-duplex and full-duplex supported
Store and forward switching architecture
12K MAC address entries
2,4 Gbps backplane
2 Mbytes SGRAM memory buffer
LED indicators for Power, 10/100M, LK/ACT, FD/COL
13" Desktop and rackmountable[/quote]Kost ong 300 piek incl btw (250 excl)

• Daneel
Ik kijken bij Alternate. Staat erbij Adapter ??? (leveren ze er een netwerkkaart bij???) en Lantech ... dus ik meteen zoeken op www.lantech.com ... is het een of ander binnen-in-bedrijf-transport bedrijf ... met lopende banden enzo ... hoe bedoel je misleidende naam :)
Ik heb ook even bij TWP-Computers gekeken (omdat die veel met Level-one adverteren) verkopen die geen Level-one switches ....
Maar ze hebben er wel weer de Intel switch ... f 422,- incl. (bovendien is dat dichtbij en scheelt dus verzendkosten)

quest continues .....

nog meer keuze ...

• QuarkuS
  • Laatst online: 16:43
Bij de Vobis hebben ze ook Sitecom switch.
De 8poorts dual speed switch is daar fl 389,= maar moest wel besteld worden. Ik denk dat ik daar binnenkort ook eens ga kijken.
(ps, de website van sitecom heb je niets aan, dus verder heb ik geen specs)

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

Verwijderd

Hier staan de producten die Lantech levert, van het merk Lantech ook :)
Moest er zelf ook ff naar zoeken :)

• Daneel
Thanx :)die BaseSwitch 800 is helemaal niet verkeerd. Hele goeie specs en voor die prijs heb je net een fatsoenlijke hub op die snelheid (en dan zelfs geen Full-duplex en dergelijke in het geval van Hub)

Ik denk dat mijn keuze is gemaakt Thanx again

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Wat nu keuze gemaakt?

Target 8 port 19/100 Mbit switch 230 piek
eystein.nl

Ik heb hem, werkt perfect ;o)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Ik heb die BaseSwitch 800 dus ook besteld, spec's klinken goed :)
Als het goed is krijg ik 'em vandaag :)
Ben benieuwd...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 00:34 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Wat nu keuze gemaakt?

Target 8 port 19/100 Mbit switch 230 piek
eystein.nl

Ik heb hem, werkt perfect ;o)[/quote]Van de site van Eynstein:
Target 8 poorts 10/100mbps switching hub. IEEE 802.3 100BaseTx standaard. 8 x Utp poorten. Mogenlijkheid om 10 en 100 mbps door elkaar te gebruiken. Automatische poort fout detectie om het netwerk te beschermen. Led indicatie voor het meten van de netwerkbelasting. fl 219,82-

Dit is geen switch, maar een hub met 1 interne switch tussen het 10 en het 100 mbit segment (zoals vrijwel alle dualspeed hubs).

Ben benieuwd naar ervaringen met die Lantech switch

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• FatalError
Die Target is WEL een switch, ze hebben alleen een rare naamvoering daar.

Verwijderd

GVD heb net naar Alternate gebeld, zeggen ze daar dat ze de switch gisteren op de post hebben gedaan. En op hun site staat dat PTT Pakketservice garandeert dat het binnen 1 dag bezorgd wordt. Maar /me heeft nog geen switch binnen gekregen :(
Nu maar hopen dat ze nog komen en anders tot moren w8en :(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 september 2000 17:48 schreef FatalError het volgende:
Die Target is WEL een switch, ze hebben alleen een rare naamvoering daar.[/quote]ok, kan... maar zelf koop ik geen switch van een merk waar ze zelf niet weten wat het verschil is tussen een hub en een switch (ook Target heeft het over een switching hub in de productomschrijving)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

YEAH de switch is binnen :) :) :) :) :)
Ook al zo verwarrend: Op dat ding zelf staat Switching HUB en in gebruiksaanwijzing hebben ze het alleen maar over switch.
Trouwens, prima snelheden bij kopieren van bestanden e.d.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 01:04 schreef George Mimi en Marco het volgende:
Maar wat moet je nou met een switch in een netwerk met minder als 8 computers?
Bij veel LAN games is het juist een nadeel omdat bij veel broadcasts een switch vertragend werkt (Oke niet bij Cisco maar daar betaal je dan ook voor)[/quote]Broadcasts worden volgens mij bijna niet gebruikt. Client-server spellen sturen alles via de server en peer-to-peer spellen sturen gewoon duplicaten.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Zero:

4 mensen kruislings met allemaal 100 mbit divx'en doorpasen over die zogenaamde hub ? ha, en zonder snelheidverlies...

Die target is toch echt een switch hoor, in de handleiding staat ook alleen switch.

Ik begrijp de confusion... geeft ook niet hoor :P
[vader mode]
TAP TAP
[/vader mode]

OlafvdSpek:
Ik weet niet wat je onder broadcasts verstaat, maar ik denk dat ze inderdaad een switch flink kunnen vertagen, omdat die naar elk mac adres gaan en hierdoor de switch constant moet switchen :P
Een hub is alleen maar een multiplier...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Daneel
Sysasz:
Is dat die switch van Alternate??
Ik heb daar eerst eens wat info op gevraagd:
"Welke type switch van het merk LanTech betreft het?"
Antwoord Alternate (Hou je vast): "Het betreft hier een switch van het merk LanTech, Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben"
Nou nee dus ... Lantech maakt 3 verschillende 8 poorts 10/100 switches
Deze hebben elk hun eigen specificatie en typeaanduiding te weten:
-FlexSwitch HUB 800
-BaseSwitch 800
-MINI Switch 800
Dat heb ik ze dus nog eens rechtstreeks gevraagd in een reply. Dat was inmiddels al wel weer een tijdje terug en ik vrees dat ik daar never antwoord op krijg :(
Dat het een Lantech is (wat ook op de homepage is na te lezen) wisten ze razend-rap op te lepelen (ja maar dat wist ik dus al)
Misschien kun jij mij vertellen welk type Lantech het is die ALternate verkoopt als
Lantech 8 poorts 10/100 switch

• afterburn
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

switch == switching hub

Een dualspeed hub die automatisch schakelt tussen 10 of 100mb noem je autosensing. Dat Target ding is wel degelijk een echte switch.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Tsja ik vond het ook nogal verwarrend bij Alternate :)
Op de doos van de switch staat weer EtherEasy SOHO Hub. Maar dat blijkt een standaarddoos te zijn :)
Modelnummer is "SW-008AP"
Meer staat er niet in de gebruiksaanwijzing/op de doos/op de switch zelf. Aan het plaatje op de LanTech site te zien, is het de Mini Switch 800. Maar dat weet ik dus niet zeker, omdat dat dat nergens op de doos/switch staat.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 28 september 2000 22:49 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Zero:
OlafvdSpek:
Ik weet niet wat je onder broadcasts verstaat, maar ik denk dat ze inderdaad een switch flink kunnen vertagen, omdat die naar elk mac adres gaan en hierdoor de switch constant moet switchen :P
Een hub is alleen maar een multiplier...[/quote]Een broadcast is toch dat een bepaald packet naar alle NICs in plaats van slechts een gestuurd wordt?

Ik gebruik switches (nog) niet echt, maar volgens mij zou dat ze niet moeten vertragen.

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Yep, dan maakt een computer zich bekend op het netwerk.

Ik weet het ook niet zeker hoor, mijn gedachte is gewoon dat zo'n ding dan telkens andere kanalen aan moet maken voor elke computer erop. Als het verkeer van comp naar comp is, dan kost het minder tijd.

• Daneel
Mini switch 800 ... da's wel jammer want die mooie specs van de FlexSwitch HUB 800 en de BaseSwitch 800 (zoals te noemen 12k voor MAC entries en 2 Mb voor store-and-forward)staan niet voor de Mini switch 800 (die heeft 1k voor MAC entries en staan geen gegevens over de buffergrootte voor Store-and-forward)Ook de zeker niet verkeerde 2,4 Gbps backplane kan ik niet vergelijken met de Mini Switch :(
Hier worden we dus niet vrolijker van

Verwijderd

Ja dat is zo, spec's zijn veel minder.
Maare als ik goed naar die foto kijk dan klopt die foto van die MiniSwitch niet met welke Switch ik gekregen heb.
Dus nog een "onduidelijkheid" er bij :( :(

• Daneel
ff voor de goede orde:
Ik heb niet jouw nieuwe switch willen afkraken!! Voor dat geld wat Alternate er voor vraagt is het helemaal geen verkeerde switch, ik hoopte alleen dat het een van de andere 2 switches was omdat het dan helemaal een perfecte keus zou zijn!
BTW nog steeds geen antwoord van Alternate (zouden ze zelf wel weten wat ze verkopen?)

Verwijderd

Dat bedoelde ik ook niet, dat je mijn switch wou afraken! :)
Ik bedoelde dat EN Alternate EN die site van Lantech super onduidelijk zijn :( :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 22 september 2000 10:27 schreef natas het volgende:
/me houd het op Cisco (no question about it)

>:)[/quote]/me is het daar volledig mee eens, en is 100% tevreden met zijn Catalyst2900je.....
alhoewel /me die 5000 ook wel wat vind hebben.. =)))

Verwijderd

Catalyst 8500 serie

catalyst rocks zit ook neg een leuke backbone bij dus genieten van lage pings in je netwerk/lan

• Daneel
Leuk Cisco ... maar voor normale stervelingen en anderen voor wie de pc een hobby is (en dus betaalbaar moet blijven) is Cisco GEEN optie. Een beetje switch kost dan al gauw royaal boven de 1000 piek en dat is voor een switch toch rijkelijk veel centjes

• Daneel
Btw ... volgens mij is dit die Alternate switch
http://www.lantech.com.tw/products/lan/swhub/miniswitch800/miniswitch800-p.htm
specs vallen toch niet tegen :o)

Verwijderd

Ik heb nu een Target 16 poorts switch in 19" formaat besteld voor 726 pieken. Gaat wel goed blazen vrees ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.targetweb.nl/photo/24072.jpg

• -=Confuzer=-

-=Confuzer=-

My judgement rulez

hhmmm mijn 8 port target switch is lekker een stuk kleiner... ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 oktober 2000 16:43 schreef -=Confuzer=- het volgende:
hhmmm mijn 8 port target switch is lekker een stuk kleiner...;)[/quote]Jawel, maar 19" = geeky

• Daneel
Rare is alleen dat er switching hub staat... en ik bij de specs (welke specs??) helemaal niks terug kan vinden over Duplex, gebruikte switch protocollen (store-and-foreward??enz.) en hoeveel geheugen dan beschikbaar zou zijn. Hoeveel MAC-addressen er opgeslagen kunnen worden.
Dat zijn toch behoorlijk belangrijke gegevens en dan mag hij een vette 19 inch zijn, ik weet liever wat ik koop aan capaciteit dan dat ik weet in watvoor kast het gemonteerd zit. (dat vind ik wel het minst belangrijke)

• Daneel
Heb nog een andere leuke switch gevonden (te compact voor sommigen misschien :))
Compex PS2208 Leuke specs
http://www.compex.com.sg/e-product/cgi-bin/prod_view.pl?935676013@939781197@939725693
En voor 329,- te koop (iets duurder dan de Alternate (Lantech)switch)

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Robert

You have your answer..

Waarom zijn 2 8ports switches nou goedkoper dan 1 16 ports switch ? Dan kan je toch beter 2 8ports nemen ? Zit waar ik kijk een verschil van 200,- in !!!

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• squaddie
  • Laatst online: 25-08 10:18
Maar het kost je dan wel twee poorten om de twee aan elkaar te koppelen. Dus heb je maar 14 poorten tot je beschikking.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• TriLithium
  • Laatst online: 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

k ff een vraagje

hoeveel MAC adressen kan je in 16k kwijt, ik heb zo'n id dat dat echt wel overkill is voor een 8poorts switch, of heb ik dat nou mis??

Verwijderd

De belangrijste reden om 1 16ports te kopen ipv 2x een 8ports is het feit dat alles overgepompt gaat worden via een uplink.....
dus met zn allen alsnog die 10/100mbit gaan delen...

En das nou net niet de bedoeling bij een switch.. :)

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Robert

You have your answer..

hmm zoiets dacht ik al..maar als ik een LAN ga organiseren voor zeg >100 man, heb ik dan genoeg aan een 16 of 24 ports switch qua bandbreedte als ik er gewone hubs of kleinere switches achterhang ?

Want hoe doen ze het dan met >1000 mensen als je die allemaal op 1 netwerk wilt hebben gamen ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 18:03 schreef tOcoOl32 het volgende:
hmm zoiets dacht ik al..maar als ik een LAN ga organiseren voor zeg >100 man, heb ik dan genoeg aan een 16 of 24 ports switch qua bandbreedte als ik er gewone hubs of kleinere switches achterhang ?[/b][/quote]Gewoon alles switched doen...dan ben je pas professioneel bezig.
Bij de servers zet je dan een vette switch neer met gigabit verbindingen naar je andere switches. De rest doe je met 100 Mbit switches.

Kost een paar centen, maar dan weet je zeker dat je professioneel bezig bent.
(je kunt die dingen waarschijnlijk ook huren)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>[b]Want hoe doen ze het dan met >1000 mensen als je die allemaal op 1 netwerk wilt hebben gamen ?[/quote]Meer gigabit-verbindingen...heel simpel :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Hangt ervan af wat je wilt betalen. Een volledig switched netwerk is natuurlijk het gaafst.

Het grootste "probleem" is nog dat 100 Mbit switches nauwelijks duurder zijn dan de betreffende hubs. Dus tenzij je 10 Mbit wilt gaan heeft het weinig zin om hubs te gaan gebruiken.

Bedenk ook dat je de troep gewoon moet huren in zo'n geval. Je gaat natuurlijk niet enige tienduizenden pieken uitgeven aan netwerk apparatuur alleen om het een dagje te gebruiken.

Let's see, 1000 man. Als je uitgaat van 24 poorts 100 Mbit switches aan de basis Heb je het over ruim 40 100 Mbit switches, die kun je vervolgens via Gigabit uplink (hebben de dure meestal wel) naar een mooie grote giagabit switch met een poort of 64 voeren. En dan de servers ook gigabit kaartjes.

Maar in werkelijkheid is switched 100 Mbit meestal ook voldoende.

Verwijderd

Ok My take on the subject.....

Ik heb al sinds enige tijd een HP 24 ports managed switch hier thuis op mijn lan en verschillende ethernet segementen daar weer vanaf....

Als je lan groter is kijk dan ok een naar grootere switchen totale performance is te verwaarlozen ook als je hubs gebruikt ik heb hier op mijn netwerk 0 collisions sinds ik een switch gebruik. ik heb tevens een goede performance boost en sinds kort ook alles full duplex !!!

Waar je alleen op moet blijven letten is dat je geen bottle necks maakt door een cascade te draaien over maar een poort ik heb dit opgelost door ook met crossover kabels te werken... niet optimaal maar ja beter als duren fiber oplossingen voor giga etehrnet etc...

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 14:10
Heb je ook naar de Netgear FS105 gekeken? INMAC/Microwarehouse verkoopt hem en ik heb nog steeds spijt dat ik mijn FE104 al had toen deze op de markt kwam.

- 5 poorten
- 10/100 auto-sensing
- half/full duplex
- 5e poort is uplink poort
Pagina: 1