Toon posts:

Twijfel tussen 2 switches

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gekeken naar oude topics, maar telkens wordt de vraag niet beantwood.. :'(

nu, ik twijfel tussen deze twee switches:

De Linkpro SH-9008V welke al aardig veel mensen hebben zo te horen, en er ook tevreden over zijn.. meer info:
http://www.linkpro.com.tw/sh9008t.htm

Of de SVEC FD821, welke bijna niemand schijnt te kenne, maar welke mij een stuk betere support lijkt te hebben. De site van linkpro is half down, en slecht verzorgd, terwijl SVEC springlevend lijkt te zijn.. (support!) Meer info:
http://www.svec.com/Products/FD821ds.htm

Goed, de specs van beide switches staan hier dus vermeld.. Ik ga hierop 2 pcs aansluiten, met een ADSL modem in de uplink als het even kan.. verder misschien af en toe een home lannetje, maar vooral veel filetransferren onderling, thuis. :7

De prijzen verschillen niet zoveel, een eurotje of 10. Nu vraag ik jullie, puur op basis van de specs, of eventuele ervaringen, welke van deze 2 switches in nu de beste keuze???

Verwijderd

ik ken ze helaas allebij niet.
Sinds kort heb ik de US Robotics Broadband Router gekocht.
ondersteunt ADSL & Kabel

Router / Switch / Firewall en Printer in 1.

Hij bevalt me eigenlijk heel goed, en zo'n €200

http://www.usr-emea.com/products/p-networking-product.asp?prod=net-bb-rout&loc=unkg

edit:
Hmm, ik zie dat dit 8 ports switches zijn, die van USR maar 4

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Een router aanwijzen als iemand twijfelt tussen 2 switches :?

ontopic: voor zulke low-cost switches maakt het allemaal niet uit welke je neemt. Verschillen zijn toch extreem klein.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 12:27 schreef poohbeer het volgende:
Een router aanwijzen als iemand twijfelt tussen 2 switches :?
mwjah, hij wil toch ook z'n adsl erop aansluiten, dan heb je alles in 1keer goed :) Die Router is nl ook een switch en firewall...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 12 april 2002 12:27 schreef poohbeer het volgende:
ontopic: voor zulke low-cost switches maakt het allemaal niet uit welke je neemt. Verschillen zijn toch extreem klein.
Precies wat ik dacht... gewoon de goedkoopste nemen... support boeit ook niet, enige waar je support voor nodig hebt is garantie, en dat gaat via de winkel waar je 'm koopt...

Als er al snelheids verschillen tussen zitten (waarschijnlijk gewoon niet) zul je dat dus echt niet merken in de situatie waarin jij 'm gaat gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een switch kopen omdat een router dus ff €100 meer kost, en mn adsl modem inmiddels al een router is.. moet dus alleen de poorten nog..

Maar ik heb dus de specs van beide switches meegepost.. iedereen zegt wel mooi van daar zit bijna geen verschil in, kijk maar eens naar de transfersnelheden.. de Linkpro beweert 200mbit the ondersteunen, terwijl de SVEC hier niets over zegt.. Nu vraag ik me af of dit niet gewoon hetzelfde is als 100mbit full duplex.. leuk zoals die fabrikanten altijd met woorden goochelen!! |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 12 april 2002 15:40 schreef tummeke het volgende:
Ik wil een switch kopen omdat een router dus ff €100 meer kost, en mn adsl modem inmiddels al een router is.. moet dus alleen de poorten nog..

Maar ik heb dus de specs van beide switches meegepost.. iedereen zegt wel mooi van daar zit bijna geen verschil in, kijk maar eens naar de transfersnelheden.. de Linkpro beweert 200mbit the ondersteunen, terwijl de SVEC hier niets over zegt.. Nu vraag ik me af of dit niet gewoon hetzelfde is als 100mbit full duplex.. leuk zoals die fabrikanten altijd met woorden goochelen!! |:(
200mbit is indd gewoon 100mbit full duplex.
Soms zetten ze daar dan indd 200mbit op.
Dat oogt mooi maar is gewoon 100mbit full duplex.

Zoals iedereen al zegt bij low-cost switches maakt het niet zo veel uit.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me eigenlijk af of iemand die SVEC switch heeft.. heb namelijk genoeg verhalen gehoord over de linkpro, maar nog maar weinig over de SVEC.. zelf heb ik nog steeds meer vertrouwen in de svec..

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Een kennis van me heeft die SVEC, werkt prima.
Gewoon snelheden van 10+ MByte/s e.d.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik mn SVEC switchje binnengekregen.. (Met lof aan FHG computers, zondagmiddag besteld, dinsdagmiddag in huis)

Ik moet zeggen, hij is echt stukken kleiner dan ik verwacht had.. maar nix te klagen! Hij is gewoon geruisloos, zoals het hoort. Verder draait mn netwerk nu eindelijk op 100mbit, met de 10mbit adsl modem erin.. Perfect dus!

Voor mij komt dit topic dus uit op een SVEC!
(vooral door die 2mb RAM die erin zit :9)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
[offtopic opschepmode]
2MB ram, ohhhh ;) Mn Cisco 2948G heeft 64mb ram, 12 mb flash, 8mb buffer en 0.5mb nvram :P
[/offtopic opschepmode]

Maar gefeliciteerd, die SVEC is voor zn geld een hele mooie switch. Ding geeft bijna geen warmte en is lekker stil. Kan ik van mn Cisco's niet zeggen :(

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

nee die cisco`s zijn zeker niet stil ,maar dat maakt het juist leuk !

CISCO ROELS !!

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat snachts op mn kamer te draaien... Wil ook nog een beetje nachtrust ;)

Daarom heb ik die oude 24 poorts Digital verkocht.. (10mbit ook nog es) :D en deze ervoor terug gekocht..
Nog steeds geen spijt van *D
Pagina: 1