Toon posts:

LCD maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik wil graag een LCD (4x40) maken in mijn PC (zoals hier vaak te lezen valt op GoT), die aan te sluiten is op een andere poort dan de parallelle. Ik heb hier immers al een printer aan hangen. Op de seriele poorten heb ik al andere zaken hangen, dus ik vroeg me af of het mogelijk is dit direct op het MB aan te sluiten. Ik heb een MSI k7T Pro 266.

Ik lees ook erg veel over het zelf maken van die dingen. Wie kan me nu eens stap voor stap haarfijn uitleggen hoe dit moet. Ik heb geen enkele ervaring met solderen en ook niet met electronica. Ik studeer wel Technische Natuurkunde, dus ik verwacht wel het een en ander snel op te pikken. Wie kan me helpen.

Alvast bedankt.

Bjorn

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

sorry, aan dat moederbord zit verder niets. alles zit aan de vaste pluggen.. ik heb hetzelfde probleem. Je kunt de losse USB connectoren op je moederbord gebruiken (je hebt 6 usb poorten)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

AcouSE

Swedish Chef

[offtopic newbie-tip]
je hoeft niet te groeten:
In de algemene faq staat het volgende:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
[/offtopic newbie-tip]

Aansluiten op je MB gaat in principe niet. -natuurlijk _kan_ het wel, maar dat is de tijd, moeite en het geld niet waard.

Wat je het beste kan doen is een uitbreidingskaartje met printerpoort kopen (zie pricewatch categorie 'overige': http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/54 trefwoord 'printerpoort').

Deze druk je in je PC en vervolgens maak je een parallele aansluiting (met de search kun je massa info vinden) aan je LCD. Wat misschien wel zo is is dat je je printer op het nieuwe poortje moet zetten, en je LCD op je huidige.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 12:50 schreef AcouSE het volgende:
[offtopic newbie-tip]
je hoeft niet te groeten:
[..]

[/offtopic newbie-tip]

Aansluiten op je MB gaat in principe niet. -natuurlijk _kan_ het wel, maar dat is de tijd, moeite en het geld niet waard.

Wat je het beste kan doen is een uitbreidingskaartje met printerpoort kopen (zie pricewatch categorie 'overige': http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/54 trefwoord 'printerpoort').

Deze druk je in je PC en vervolgens maak je een parallele aansluiting (met de search kun je massa info vinden) aan je LCD. Wat misschien wel zo is is dat je je printer op het nieuwe poortje moet zetten, en je LCD op je huidige.
Das wel het slimste ja, Aangezien de meeste software alleen via de 1e parralelle poort werkt. Heb zelf ook zo`n uitbreidingskaartje, En het werkt perfect.

Er zijn ondertusse trouwens wel al een hoop programma`s die wel een 2e parralelle poort ondersteunen !

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
je printer via usb to printer aansluiten ....

Verwijderd

Heb ik ook zo'n uitbreidingskaart.
Werkt perfect met smartie.

En je kan nog gewoon printen etc....

Verwijderd

Ik zou ook voor een extra paralle poort gaan ik heb er 2 in me comp zitten 1 voor de scanner 1 voor de kleuren printer en eentje voor me laserjet (stink stink >:)) en ze zijn niet eens zo duur (rond de 15)

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10-2025

Area53

I'am lost in space!!

Op vrijdag 12 april 2002 12:00 schreef s402461

Wie kan me nu eens stap voor stap haarfijn uitleggen hoe dit moet.
Kijk hier eens hoe ik het gedaan heb :)

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
Je kan misschien proberen de IR poort aansluiting op je moederbord te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan ik het beste kopen aan LCD, en aan welke eisen moet het voldoen? Moet er speciaal die HD44780 controller opzitten, en hoe zie ik dat. Is een LCD van Velleman ook goed? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Weet nog steeds niet exact hoe het moet. Er is alleen een Engeltalige handleiding. Ik wil graag stap voor stap een tutorial, aangezien ik nog nooit met deze dingen gewerkt heb. Wie helpt me? 8-)
Pagina: 1