[ALG] Bookmarklets voor webdesign/ontwikkeling...

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Naar aanleiding van dit dit topic was ik mij aan het afvragen wat van mooie/goede/leuke/handige Bookmarklets er bestonden (lees: worden gebruikt) voor ontwikkeling...

Degene die in het topic wordt beschreven vind ik erg handig, maar vroeg mij af of jullie ook nog handige varianten hadden :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Pelle

🚴‍♂️

Hmm je kunt ze zo handig maken als je zelf wilt :)
Er zijn mensen die een resize-bookmarklet hebben, maar ik heb de luxe van 2 monitors dus ik kan zonder aanpassingen m'n meuk op 800x600 bekijken :)
code:
1
javascript:resizeTo(800,600);

Verder hebben sommige searchengines ze ook; heb er ooit es eentje gebouwd voor IxQuick:
code:
1
javascript:q=(document.frames.length?'':document.selection.createRange().text);for(i=0;i<document.frames.length;i++){q=document.frames[i].document.selection.createRange().text;if(q!='')break;}if(q=='')void(q=prompt('Enter your search query to search with Surfboard/IxQuick. You can also select a word on the page and then click on the Ixquick button.',''));if(q)location.href='http://ixquick.com/do/metasearch.pl?language=english&query='+escape(q)

Sorry voor de layoutvernaaiing, maar hij moet op 1 regel :)
Tekst selecteren en op bookmarklet aanklikken, of bookmarklet klikken en een searchterm ingeven.

/edit
Hmm, ik heb nu 1337 HTML sk1llz :)
Sleep dit linkje naar je linksbar:
<a href="javascript:q=(document.frames.length?'':document.selection.createRange().text);for(i=0;i<document.frames.length;i++){q=document.frames[i].document.selection.createRange().text;if(q!='')break;}if(q=='')void(q=prompt('Enter your search query to search with Surfboard/IxQuick. You can also select a word on the page and then click on the Ixquick button.',''));if(q)location.href='http://ixquick.com/do/metasearch.pl?language=english&query='+escape(q)">Zoeken</a>

/edit 2
Werkt natuurlijk weer niet op dit soort JS-gegenereerde pagina's :{

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Cool 8-)

Ik was nog even aan het surfen en kwam de volgende varianten tegen:

Laat alle plaatjes zien in een pagina
code:
1
javascript:Ai7Mg6P='';for (i7M1bQz=0;i7M1bQz<document.images.length;i7M1bQz++){Ai7Mg6P+='[img]'+document.images[i7M1bQz].src+'><br>'};if(Ai7Mg6P!=''){document.write('<center>'+Ai7Mg6P+'</center[/img]');void(document.close())}else{alert('No images!')}

Toon alle divs
code:
1
javascript:void(d=document);void(el=d.getElementsByTagName('div'));for(i=0;i<el.length;i++){void(el[i].style.border='1px dashed gray')};void(el=d.getElementsByTagName('span'));for(i=0;i<el.length;i++){void(el[i].style.border='1px solid black');}

Toon alle table's op de pagina
code:
1
javascript: void(d=document);void(cs='http://sam-i-am.com/misc/css/tableborders.css');void(d.g=d.getElementsByTagName);void(l='link');void(H=d.g('head').item(0));void(c=(d.all)?c=d.all.tags(l):d.g(l));with(c) {for(i=0;i<length;i++){if(item(i).getAttribute('href')==cs)location.reload();}}void(L=d.createElement(l));void(L.s=L.setAttribute);void(L.s('rel','StyleSheet'));void(L.s('href',cs));void(H.appendChild(L));

Scherm details
code:
1
javascript:alert('Width of screen: '+screen.width+' pixels\n\rHeight of screen: '+screen.height+' pixels\n\rNumber of colors: '+Math.pow(2,screen.colorDepth))

Waarom ze nou met die rare codes werken is mij ook weer een raadsel... :? Zeker een gefrustreerd iemand die denk dat iemand het snapt en het dan gaat verspreiden

Etc. etc.. Had ik maar eerst gezocht |:( dan had ik er veel meer gevonden, maar had de term nog niet voordat ik mijn vorige topic had gepost...

Verwijderd

Grappig, ik zat net aan hetzelfde topic te denken :D.

Get stylesheets and scripts:
code:
1
javascript:t='';g=function(d){x=d.styleSheets;for(i=0;i<x.length;i++){m('link',x[i].href);y=x[i].imports;for(j=0;(y&&j<y.length);j++)m('@import',y[j].href)}z=d.getElementsByTagName('script');for(k=0;k<z.length;k++)m('script',z[k].src)};m=function(n,s){if(s){if(a){a=0;t+='<br>frame<br>'}t+='['+n+']\t<a\thref='+s+'>'+s+'</a><br>'}};a=0;g(document);f=frames;for(h=0;h<f.length;h++){a=1;try{g(f[h].document)}catch(e){}}with(open('','','width=620,height=140,scrollbars,resizable').document){write(t);close()}

Validate CSS:
code:
1
javascript:void(open('http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri='+escape(location)+'&warning=no'))

Validate HTML:
code:
1
javascript:void(open('http://validator.w3.org/check?uri='+escape(location)+(confirm('Show source input?')?'&ss=1':'')+(confirm('Show an outline of this document?')?'&outline=1':'')+(confirm('Show parse tree?')?'&sp=1':'')+(confirm('Exclude attributes from the parse tree?')?'&noatt=1':'')))

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Die dingen heten dus Favelets en als je met Google zoekt vind je er heel veel :)

Deze is een van de beste...

"You're only as good, as what you did last week."