Toon posts:

Remote administrator & cpu usage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met daar op radmin nu heb ik het volgende probleempje als ik inlog op mijn server vanaf mijn intranet dan heb ik op de server een cpu usage van 80 a 90% :( maar log ik in via een andere pc (internet)dan heb ik een cpu usage op de server van 16% :) .

Hoe is dit mogelijk?

Oh ik heb 2 netwerkkaarten in de server dus geen hub

celeron 500
128mb sdram
Naar internet is een 3com
naar server is een twister met realtec chippie

Graag jullie gedachten hier over

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

ik draai ook Radmin op mijn server, en via deze pc log ik in op mijn server.
Als ip gebruik ik 192.168.0.1 om in te loggen. Nu hoeft internet hier zelfs niet open voor te staan :)
Ik heb in elk geval geen problemen hierdoor ...

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe dat ook maar de usage is erg hoog

Kan het zijn dat een 3com minder cpu power nodig heeft dan een realtec (twister)

op een 3com zat toch iets van een eigen cpu-tje?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar eens wat verder gekeken dan mijn neus lang is en heb dit gevonden
Q: I obtain a high processor load on the remote computer, when I see its screen remotely. How can I make it lower?

A: Set the 'max screen updates per second' entry to a smaller value in the 'Options' dialog of the RScreen window menu. If your remote computer works under Win95/98/ME/2000 (or under WinNT without the video hook driver installed) the Radmin server can cause a high processor load when the 'Maximum updates per second' value is set to values bigger than 50. Anyway Radmin takes only free CPU, so it's not bothering.

--------------------------------------------------------------------------------
Nu nog ff proberen maar het ziet er goed uit
Ik hoop dat ik met deze post andere mensen geholpen heb.
toch bedankt

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 11:08 schreef linnenbleker het volgende:
Ik doe dat ook maar de usage is erg hoog

Kan het zijn dat een 3com minder cpu power nodig heeft dan een realtec (twister)

op een 3com zat toch iets van een eigen cpu-tje?
Kan je instellen met configuratie utility van 3com, zit volgens mij op disk 2 van de downloads.

3C90Xcfg bijvoorbeeld.
Hiermee kan je instellen of je maximised network performance wil, of minder cpu belasting.

Alleen duurdere 3Com kaarten hebben een eigen processor, de rest draait vrolijk op de Processr mee qua kracht.

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Het is een algemeen bekend iets dat remote control veel cpu use heeft dit omdat ruwe data/beelden moet omzetten en verzende via een netwerkkaart. en een 3com kan beter omgaan met cpu/mem dan een realtek.

Specs

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
sorry dat ik hier laat op reageer, maar dit probleem heb ik zelf ook, een bekende met een server die vele malen lager liggen qua specs heeft geen 100 procent load bij evenveel updates etc. Dus dit is niet helemaal waar. Zelf heb ik het probleem ook nog steeds niet opgelost, maargoed acceptatie doet veel.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1