Toon posts:

Freebsd vraag mbt Mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemorgen uwen allen,

ik zit nu met het volgende probleem. Me adsl verbinding blijft nu Up Kpn was met de kabels aan het kutten geweest
:-( maar nu ht volgende ik draai dus freebsd 4.5 als server op mijn clients draaai ik win98 en 95 (ja ze bestaan nog0 nu wil ik in Outlook me mail van me domeinnaam binnenhalen dit kon voorheen wel altijd maar nu kan ik het niet meer ophalen. ik kan het wel webbased www.domein.co:8383 en dan in een venster naam en wachtwoord invoeren dat werkt maar niet via outlouk iemand enig idee? daarnaast zou ik graag intern willen iemand een beschrijving van hoe ik dit zou kunnen gaan realiseren?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Sjonny

Fratser

Nog niet het nut van leestekens ondervonden? Misschien wel handig voor de volgende keer.
Wat is het probleem nu precies? Je haalde eerst je mail met outlook van je FreeBSD server af en dat werkt nu niet meer?
En wat heeft je FreeBSD bak er anders nog mee te maken?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
zonder die gateway deed ie het wel maar met doet ie het niet

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

gateway ??
toch geen squid ?? (=proxy)
maar ipnat hoop ik..

is de freebsd gateway ook gelijk de pop serve of zit die elders (en beheer jij die wel / niet ?)?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

ik denk dat je ons wat meer info moet geven. is die FreeBSD bak een mailserver waarop je je mail voor je domain ontvangt? zo ja, hoe haalde je daar je mail dan vanaf? met een pop3 of imap daemon? of is die FreeBSD bak een "router/gw" en probeer je nu naar pop3.planet.nl te connecten?

meer info :) slechte vraag -> slecht antwoord