ik wil middels ASP op generieke wijze een willekeurig record kunnen toevoegen, verwijderen of updaten. Via de request.form en/of request.querystring kan ik alle items in de tabel wel achterhalen, maar dit is niet zo'n goede methode. Je krijgt dan twee for-lussen door elkaar lopen. Zie onderstaande samplecode:
In mijn formulier houdt ik dezelfde volgorde van editvelden/comboboxen e.d. aan als de kolommen in de tabel,alleen wordt dit niet in deze volgorde doorgegeven middels de request.form. Daarom ben je dus verplicht om alle items van de request.form/request.querystring te vergelijken met de kolomnamen in de tabel. weet iemand hoe ik deze code kan versnellen?
EDIT: Ik kan natuurlijk in plaats van for-lussen ook gebruik maken van de while-lussen. Zou in theorie ongeveer de helft moeten schelen. Maar is er geen betere methode dan deze FOR/NEXT of WHILE-methode.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| for each item in tabel.veldnaam
for each item in request.form
if (request.form(item) = tabel.veldnaam) then
gevonden = true
//doe iets
end if
next
if (gevonden = false) then
for each item in request.querystring
if (request.querystring(item) = tabel.veldnaam) then
// Doe iets
end if
next
end if
next |
In mijn formulier houdt ik dezelfde volgorde van editvelden/comboboxen e.d. aan als de kolommen in de tabel,alleen wordt dit niet in deze volgorde doorgegeven middels de request.form. Daarom ben je dus verplicht om alle items van de request.form/request.querystring te vergelijken met de kolomnamen in de tabel. weet iemand hoe ik deze code kan versnellen?
EDIT: Ik kan natuurlijk in plaats van for-lussen ook gebruik maken van de while-lussen. Zou in theorie ongeveer de helft moeten schelen. Maar is er geen betere methode dan deze FOR/NEXT of WHILE-methode.