A7V problemen

Pagina: 1
Acties:

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25
Systeem:

A7v bios 1003
asus v7700
tbird 800 @800
sblive 1024
hp 9110
maxtor diamond max40 20gb ATA100
128 mb 133 mhz geheugen
aopen hq bigtower met approved 300W voeding
win 98

Ik wordt gek van dit apparaat:
2 problemen

1. Bij spelen 3d games gaat het goed maar na een minuut of 30 gaat het mis -> lockup, waarvoor een harde reset nodig is. Temperatuur ver binnen specs, 52C CPU 34 C case

Ik heb al memory verwisseld en op 100 mhz gezet (siemens 128 meg 2-2-2, oftwel zeker goed komt uit een ander systeem zonder problemen) alle drivers zijn up to date (via. 4-1)

2. soms bij een reboot (willekeurig, jeweetwel drivertje ofzo installeren) blijftie hangen in het bios scherm (bij press del to enter set.... verder komt ie niet) dit is helemaal vaag!! haal ik de stekker eruit wacht even 5 minuten dan is er niets meer aan de hand ?? nu ik een een koeler op de pll chip heb geplakt is dit opgelost, maar dit mag toch niet mogen???

Wat denken jullie,

A Is er een hardware defect (mobo, processor) of

B. zou het problem dan veel nadrukkelijker aanwezig zijn, en moet ik het in de software zoeken? (IRQ's enzo)

Iemand ideen???

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Denk niet dat het aan mobo proc combo ligt want ik lees al zoveel problemen met a7v's ben ook een trotse probleem bestrijder op de a7v leuk bordje , echt .... lol maar goed het ene dimmetje is het andere niet en a7v = erg selectief ik deed een 133 mhz dimm van vriend erin en kwam niet eens in windows , mijn mem is 100 mhz cas 2 en die kan ik ocen naar 133 cas 2 maar dan blijft het niet echt heel lang stabiel na uurtje hevig quaken reset de comp zich na de instelling weer ongedaan te maken was mijn probleem opgelost , meeste problemen komen door geheugen en door drivers , maar jouw probleem duid toch echt op geheugen denk ik zo ..... probeer nieuwste bios , kan zijn dat ze support voor meerdere geheugen types hebben geadd , werkt dit niet ander dimmetje waarvan bekend is dat het met athlons goed loopt , kingston mem bijv , wel duur ....
loopt ie dan nog steeds vast dan is er echt iets niet goed aan een onderdeel .......
veel succes !! wat zijn trouwens je bios instellingen ?? ook niet onbelangrijk

• vanwegen
Kep voor nu nog maar even de bios defaults geladen, weet iemand hoe het zit met de gevaarlijke kt133/GF2 combo wellicht licht het daar wel aan

Verwijderd

ff nieuwe detonators downen .27 je systeem we op optimal settings , maar heel belangrijk via 4 in 1 drivers laden en dan je agp driver op normal ipv turbo , met fastwrites uit dat zou stabieler moeten lopen bij je ...... bios 1003 is weinig tot niks mis mee behalve als je win2k draait kan ie je 2e ide kanaal niet vinden maar goed das iets anders

• vanwegen
Het kutte is, dat het niet mijn systeem is, ik heb het aan een klant van mij geleverd (jeweetwel beetje prive er bij), ik denk lekker allemaal spul van asus erin en GAAAN, niet dus (wat een tyfuszooi)(sorry). Maar in ieder geval ga ik het proberen ik heb ook al weer wat gelezen over a7v+gf2+sblive combo die niet lekker schijnt te werken (in het bios IRQ'tje toekennen) graag hoor ik meer van iedereen die problemen heeft met deze combo!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb het ook gehad dattie bleef hangen in het biso scherm.
Bij mij komthet door mijn M$ optical mouse.
Als ik die eruit haalde was het probleem opgelost.
Verder zou je je bios even kunnen updaten.
Heb je wel een goede voeding?
Laatste tip:
stel alles met de jumpers in op het bord..dat scheelt altijd.

Verwijderd

Dat dacht ik ook,met Asus zit het wel goed,dus niet.
Mijn oude PC100 geheugen van Texas Instrument werd niet geaccepteerd,ik kwam niet eens in het bios terecht dus maar even PC133 geheugen gekocht(godver...) en probleem opgelost,tweede probleem SBlive Value werd niet gevonden door Asus en windows,ook niet in PCI 3 slot en IRQ op 5 dus maar een nieuwe SBlive 1024 gekocht(godver...)en weer een probleem opgelost,de Value doet het trouwens prima in me oude en zonder problemen Abit BH6 mb.
IK dacht een goedkope upgrade te hebben met AMD maar een P3/800 met een nieuw mb was goedkoper geweest en misschien betrouwbaarder.
Ik vind niet dat ik veel meer performance heb met de Duron 700 t.o.v me oude P3/450@504,ongeveer 10-20%.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Ik heb hier wel es iets over gehoord. Schijnt te maken te hebben met een jumpertje op je moederbord wat niet helemaal lekker zit. Als het dan warm wordt gaan hij ineens contact maken terwijl het helemaal niet mag...

gr Boudi

Met of zonder mayonaise?

• powerman
  • Laatst online: 19:43
nou ik heb dus ook een asus a7v en die echte helemaal klote eerst na 30 min freezde hij steeds en nu zijn de ide 33/66 porten gaar ik heb hem nu dus weer naar de pcwinkel gebracht dus ik vind dit moederbord echt brak maar dat is mijn mening

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

zelfde PROBLEEM GEHAD!

je moet ALLE drivers verversen
en ik weet niet of je een SOUNDBLASTER L!VE hebt maar die is heel belangrijk om te updaten want dat heeft bij mij heeel erg geholpen.

bios 1005.03E moet je erop gooien

suc6 met je probleem man .

Spelfouten voorbehouden.

• powerman
  • Laatst online: 19:43
wie weet het telefoon telefoon nummer van de technische dienst asus nederland (als dat bestaat)

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Zorg dat je bij het installeren van je mobo de via drivers installeert versie 4in1424a.zip

Gebruik voor het installeren van de ATA100 controller de promise drivers 1.60 build 25

Zet in de bios vervolgens:

Advanced:
Chip Configuration:

SDRAM CAS Latency : 3T
SDRAM RAS Precharge Time: 3T
SDRAM RAS to CAS Delay : 3T

Zoals iedere A7V gebruiker, heb ik ook stabiliteits problemen gehad, denk niet dat je het systeem binnen 2 dagen stabiel kan krijgen! Ik heb er 2 weken over gedaan!

Ik gebruik trouwens de bios versie 1004d, gebruik aub die beta versies niet, er staat niet voor niks beta bij!

Als je met win2k draait, gebruik dan het service pack!

Voor meer info moet je bij mijn ICQ zijn!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb er ook aardig lang over gedaan om hem stabiel te krijgen.

- Experimenteer met drivers
- Experimenteer met Bios-en
- Experimenteer met plaatsing pci kaarten

Bij mij had ik hem na een dag of 3 zo stabiel

Elke A7V is anders >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1