Toon posts:

Technisch speaker prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een technisch probleem, maar het gaat boven mijn pet uit:

Ik heb pas 4 precies dezelfde boxen op de kop kunnen tikken, ik houd van knutselen dus heb ze twee-aan-twee in een kast gebouwd, ik hab nu dus twee boxen gemaakt van die vier, heb ze in serie geschakeld, zoals mij opgedragen werd. Allemaal leuk en aardig, maar:
- 1 van de twee gemaakte boxen werkt prima, niets meer aan doen :P
- de tweede is een heel ander verhaal; er zitten dus twee boxen in ingebouwd waarvan er maar eentje werkt, de boel is serie geschakeld dus door die ene die niet werkt loopt wel strooom. er zit een heel klein beetje trilling in de woofer van de originele box die het dus nu niet doet, maar het lijkt wel of die conus vast zit op één of andere manier?

Kan iemand mij vertellen wat er mis is, of is gegaan?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
die ene unit is dus kapot. als de andere wel werkt terwijl ze serieel geschakeld zijn, loopt er idd stroom door. als hij dan niet zoals de andere werkt is hij kapot.

je vermoed dat hij vastzit. je kan proberen om de conus zachtjes in te drukken, dit is niet schadelijk voor een normale speaker. als je dan een schrapend geluid hoort of voelt, of hij zit helemaal vast, dan loopt de spoel aan tegen de magneet. weinig aan te doen (oplossing meestal duurder dan nieuwe speaker).