Toon posts:

`koeler vervangen, pc gaat na 4 sec uit....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ligt dit aan mn cpu? hij heeft geen afgebrokkelde core oid, en ik heb m schoongemaakt met wasbenzine (dat kon zeiden mede-tweakers) en er AS III opgesmeerd. Eerst was ik mn geheugen vergeten terug te doen, maar na het erin zettten bleef t probleem. De vga kaart bios zie je nog wel, en daarna is t PLOEF uit. o pde site van AS (ik heb er nu een AS supersilent 200o op gezet) staat dat je soms een andere koeler moet proberen met hoger RPM door een bios die de rpm id gaten houdt. al geprobeerd helpt niks???
please iemand een idee, ik weet me geen raad meer.....

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:39 schreef bo030285 het volgende:
ligt dit aan mn cpu? hij heeft geen afgebrokkelde core oid, en ik heb m schoongemaakt met wasbenzine (dat kon zeiden mede-tweakers) en er AS III opgesmeerd. Eerst was ik mn geheugen vergeten terug te doen, maar na het erin zettten bleef t probleem. De vga kaart bios zie je nog wel, en daarna is t PLOEF uit. o pde site van AS (ik heb er nu een AS supersilent 200o op gezet) staat dat je soms een andere koeler moet proberen met hoger RPM door een bios die de rpm id gaten houdt. al geprobeerd helpt niks???
please iemand een idee, ik weet me geen raad meer.....
Kan je iets specifieker zijn?

Heb je hiervoor iets met je Proc uitgevreten, of wilde je alleen een andere koeler erop zetten?

Verwijderd

De bios heeft toevallig geen hardwaremonitor-optie die checkt of er wel een fan op de CPUFAN aansluiting zit? M.a.w., heb je de fan wel op het goede fan-stekkertje ipv op POWERFAN ofzo, of is die fanrotatiemonitor-optie uit te zetten in de bios?

Al een CMOS-reset geprobeerd?

Sorry, ik kan zelf niet meer voor je in de bios kijken want ik heb net m'n K7S5A verkocht (wel weer door een SiS-bordje vervangen natuurlijk)...

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik had gisteren hetzelfde probleem, na installeren van een extra fan wilde ie niet meer opstarten.
Blijkbaar gaat het BIOS op z'n muil, omdat de ventilator teveel/andere signalen geeft dan ie verwacht.
Bij mij heb ik het opgelost door de fan gewoon door een 4 pins aansluiting te laten voeden, dan maar geen tach-info.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Aan mijn mobo hangt geen fan met rpm meting... Dus knalde mijn pc ook na 4 secs ofzo uit... Bij mijn mobo kon je dit omzeilen door de Insert toets in te houden bij t booten.

Vervolgens kun je in t bios de FOC (Fan off control) uitschakelen.

Hoe dit voor jou mobo gaat zul je ff in je boekje op moeten zoeken.

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de proc dus schoongemaakt en er ASIII opgesmeerd
das t enige, maar k zal es een CMOS reset ofzo proberen

Verwijderd

De ECS heeft volgens mij dus wel een hardware monitor optie in zn bios.

k zou dus eerst ff sjekken of de cpu fan wel op DE cpu1 fan is angesloten(meestal vlak naast de socket), en sjekken of hij uberhaupt wel draaid ;)

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
om wat voor proc gaat het hier? amd neem ik aan als ik zo je sig en je pic zie...

too fly for a white guy

Verwijderd

Topicstarter
amd idd, hoezo, ze gaan snel kapot, dat weet ik, maar dfe core is nog helemaal gaaf, ik ben net id bios geweest, niks ad hand, alleen hij is nogal wispelturig, nu kom ik er bv niet meer in, toen hij eindelijk doorstootte tot winxp boot krijg ik een bluescreen :(
ik snap er echt geen hol van

Verwijderd

Topicstarter
btw er zat eerst ok een spacer tussen, maar die heb ik er afgehaald om dat ik dacht ddat de koeler neit goed contact maakte, maar de tweede keer dat ik in de bios kwam stond ie op 59 graad mn cpu!!!! ik dacht dat je ASIII er af moest poetsen zodat de overtollige deeltjes eraf gingen en de rest op je core, het lijkt nu dus alsof er helemaal geen koelpaste opzit, kan dit kwaad? volgens AS.com is dit zo en zou je een kleine verkleuring moeten zien ofzo, dus moest ik wél alles eraf vegen......

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dit begint te klinken als een gevalletje cpu oververhitting.
Doe maar weer wat (hoeveel? niet te veel !! gewoon een aardige druppel) AS op je CPU, zet dan eerst losjes de koeler er op en draai een beetje in de rondte om de AS uit te smeren. Zet nu je koeler vast en probeer nogmaals te booten ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1