Toon posts:

wireless bridge met 2 accespoints

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een basisschool een netwerkje in elkaar geprutst maar nou moeten er nog een lokaal bij in het netwerk waar ik onmogelijk bij kom met een kabeltje. Nou is dus mijn vraag of ik gewoon in de serverruimte een wireless AP aan mijn switch kan hangen en dat ook doe in dat lokaal ..en dan de pc's gewoon in die switch steek in dat lokaal. Ik wil dus geen gebruik hoeven maken van Wireless-netwerkkaartjes (vanwege het klote budget van die school) maar alleen van 2 AP's..
Kan dit?

Ik heb gezocht in de search maar iedereen bleef maar praten over wireless-NIC's..
ThnX

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
ik geloof het wel is toch gewoon point-to-point verkeer

alleen waarom hou je je switch niet in de serverruimte en zet je nog een switch neer in dat lokaal met dus dat extra AP of gaat het maar om 1 pc

dus

serverruimte heeft 1 switch+AP
lokaal heeft 1 switch+AP

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Niet elke AccessPoint kan dienen als Wireless Bridge, er zijn er maar een paar die dit kunnen. De Linksys WAP11 bijvoorbeeld, deze gebruik ik zelf om twee netwerken te koppelen tussen twee huizen (100m vrij zicht).

Je kunt hier meer over deze Linksys WAP11 vinden:

http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=22&prid=157
http://www.dslreports.com/forum/equip,16
[topic=235724/1/25]
[topic=359523/1/25]

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Je kan ook een access point gebruiken en een oud systeempje gebruiken waar je een wireless kaartje in propt en al het verkeer uit dat lokaal doorheen route.. dat scheelt weer geld! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 17:17 schreef shure-fan het volgende:
ik geloof het wel is toch gewoon point-to-point verkeer

alleen waarom hou je je switch niet in de serverruimte en zet je nog een switch neer in dat lokaal met dus dat extra AP of gaat het maar om 1 pc

dus

serverruimte heeft 1 switch+AP
lokaal heeft 1 switch+AP
dat is precies wat ik bedoel juist!

kijk dit wil ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1549076599
en dit kan dus ook begrijp ik van rene_404 ?

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007

rene_404

Owh Jah!

Op zaterdag 13 april 2002 12:05 schreef ruk het volgende:
en dit kan dus ook begrijp ik van rene_404 ?
Yip, zo heb ik het ook. (Met 2x een Linksys WAP11)

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:51 schreef rene_404 het volgende:

[..]

Yip, zo heb ik het ook. (Met 2x een Linksys WAP11)
okee dan cool! ..dat probleem ook weer opgelost :)

Verwijderd

Even een paar vragen..
Gaat dit gewoon door deuren en ramen?
Ook door de muren van een huis?
Zitten er op die AP's meerdere aansluitingen? Of zou je achter het accesspoint in het lokaal (in mijn geval de buurman) een extra hub/switch moeten zetten?

We willen samen gaan internetten met de buurman, maar het probleem is dat er een huis tussen staat. Is het dan mogelijk om gewoon bij de computer het AP neer te zetten? Of zou ik deze ergens buiten neer moeten zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 19:38 schreef Roezjuh het volgende:
Even een paar vragen..
Gaat dit gewoon door deuren en ramen?
Ook door de muren van een huis?
Zitten er op die AP's meerdere aansluitingen? Of zou je achter het accesspoint in het lokaal (in mijn geval de buurman) een extra hub/switch moeten zetten?

We willen samen gaan internetten met de buurman, maar het probleem is dat er een huis tussen staat. Is het dan mogelijk om gewoon bij de computer het AP neer te zetten? Of zou ik deze ergens buiten neer moeten zetten?
Ik neem aan dat er gewoon 1 aansluiting op zit waarmee je em aan de switch ofzo kan hangen. En van die muren en ramen ..ik mag toch wel hopen dat je die dingen in een gebouw kan gebruiken...

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik heb ook 2 AP's (wap11) die ik als point to point gebruik.
Op een Wap11 zit 1 rj45 aansluiting die je direct op je netwerkkaart kan pluggen of die je gewoon in 1 van je poorten van je switch/hub stopt.
Wat betreft afstanden door een huis.... Ver kom je niet.
Ze beweren meer meters dan dat er werkelijk gehaald wordt.
Ik raad dus aan om of een betere externe antenne te gebruiken of de 2 ap's in een zichtverbinding te zetten.
Wanneer je over de kosten gaat praten (Jeroen). Kijk even naar Amerika want dan koop je een ap voor nog geen 150 Dollar!!!
Het leuke van de wap11 is dat zo ook kunnen werken als een normale client pcmcia kaart!!! (alleen mogelijk met gebruik van wap11)
Pagina: 1