Ik heb 2 IBM 60GXP 60GB's in mijn pc zitten en zoals je in de sig kunt zien staan ze in RAID-0 opstelling. Heb nooit problemen gehad (sinds juli 2001) met mijn schijven. Tot gister opeens XP vastliep gewoon op het bureaublad. WinAmp stond aan, en de muziek stopte met spelen. Toen hing Windows, soort freeze, die daarna weer weg ging en de muziek doorging. Na 3 sec. bleef alles weer hangen maar toen voorgoed.
Ik de pc opnieuw opgestart, en nu blijft de pc hangen tijdens het XP opstartscherm; je ziet de 3 blokjes wel nog zweven in de balk, maar verder gebeurt er écht niks (heeft zo aantal uur gestaan
). Wat er wel gebeurt is dat de hd een raar geluid maakt een paar keer, net alsof ie stokt: prrrt-prrrt-prrrt-prrrt.........prrrt-prrrt-prrrt-prrrt. Dat doet ie na 10 sec nog een keer, en dat was het. 
Nu heb ik een ouwe hd eraan gehangen, daar Me opgezet en dat loopt nu. RAID weer ingesteld na de installatie (had ik uitgezet omdat tijdens schijfcontrole hij bleef hangen op 6%). Ik heel blij net aangezien ik nu naar mp3's luister die op mijn IBM's staan.
Maar hoe zit het nu. ik heb namelijk nog 60 gig aan data die ik niet kwijt wil; zijn die nog te redden?
Ik de pc opnieuw opgestart, en nu blijft de pc hangen tijdens het XP opstartscherm; je ziet de 3 blokjes wel nog zweven in de balk, maar verder gebeurt er écht niks (heeft zo aantal uur gestaan
Nu heb ik een ouwe hd eraan gehangen, daar Me opgezet en dat loopt nu. RAID weer ingesteld na de installatie (had ik uitgezet omdat tijdens schijfcontrole hij bleef hangen op 6%). Ik heel blij net aangezien ik nu naar mp3's luister die op mijn IBM's staan.
.... Ik weet het ook niet