hmz, nieuwe newsposters?

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een vraagje over onze mooie frontpage op T.net. Nu hebben jullie wel mensen aangenomen voor (als ik het me goed herinner) de periode tussen 00:00 en 12:00 uur, maar het blijft kommer en kwel wbt de submits in die periode. Om maar een voorbeeldje te noemen (spiek op frontpage) woensdag leek het de goede kant op te gaan: meer dan de helft van de newsitems voor 12:00 uur! Donderdag echter **snik, snik** 1 newsitem... en vrijdag (vandaag dus) heb ik er nu (10:25) pas twee geteld.... komt dit omdat de nieuwe posters nog niet helemaal ingewerkt zijn? Of zijn er gewoon nog niet zo heel veel aangenomen/opgeleid etc.

zwerver
p.s. Even voor Wouter, nee dit is geen commentaar omdat ik het zelf niet geworden ben, het viel me gewoon op. En weet niet waar ik het anders moet laten weten dan op TFF. :D

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De items van de nieuwe nieuwsposters wordt toch eerst gecontroleerd door een ander en dan geplaatst? Ik geloof niet dat de nieuwe nieuwsposter gelijk zelfstandig mogen posten. Maar ik denk dat op termijn het wel zijn vruchten afwerpt.

They made me do it.

• Zwerver
  • Niet online
das ook de exact de reden waarom ik het vraag... zie gewoon geen verbetering tot nu toe :( En das toch jammer omdat ik op bijv zdnet, slashdot etc al wel een heleboel news lees voordat ik naar huis ga, en hier op tweakers gewoon alles misloop.... omdat het dan pas laat in de middag gepost wordt :( Tis toch jammer.

[no flame intended] && [flauwe mode]maar het vroeg opstaan niveau is hier ook laag, zou het daar aanliggen? [/flauwe mode] && [/no flame intended]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Er zijn twee nieuwe nieuwsposters aangenomen en die zijn nu in hun proeftijd. Dat betekent dat één van ons altijd de posts van de nieuwe nieuwsposters moet controleren en online zetten. Na de proeftijd kunnen ze dat ook zelf.

Daarnaast, de nieuwe nieuwsposters zijn aangenomen op het feit dat ze beschikbaar zijn tussen 0:00 en 12:00, maar dat betekent niet dat ze alleen maar in dat deel van de dag mogen posten.

• Zwerver
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 10:59 schreef Dries Arnolds het volgende:
....
Daarnaast, de nieuwe nieuwsposters zijn aangenomen op het feit dat ze beschikbaar zijn tussen 0:00 en 12:00, maar dat betekent niet dat ze alleen maar in dat deel van de dag mogen posten....
nee, oke, dat begrijp ik... maar het is toch langzaam wel frustri dat er weinig newsitems verschijnen voor 12 uur smiddags... sterker nog... het zijn er vandaag totaal nog steeds maar 2... Maar goed, we wachten de proeftijd van de heren/dames even af....

:)

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

We doen ons best.

Als jij gefrustreerd wordt van weinig posts voor 12:00 uur moet je misschien je eisen aan tweakers.net wat minder streng stellen :+

Verwijderd

Blijft toch vervelend om iets gesubmitted te hebben en pas 2 dagen later te zien. :( (en dan door iemand anders gesubmit die dus eerder was). :'(

Waarom is er geen pagina waar alle links of kopjes van de submit-queue te zien is. :?

Dit zal een hoop onzinnig en dubbele submits voorkomen.

Dit zal ook de irritatie verminderen van submitters en newsposters het werk ontlasten.

Verwijderd

Waarom is er geen pagina waar alle links of kopjes van de submit-queue te zien is.

Dit zal een hoop onzinnig en dubbele submits voorkomen.

Dit zal ook de irritatie verminderen van submitters en newsposters het werk ontlasten.
Deze discussie hebben we al een aantal keren eerder gevoerd. Als je de oude topics erop naleest weet je waarom.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 15:10 schreef RobinVR het volgende:

[..]

Deze discussie hebben we al een aantal keren eerder gevoerd. Als je de oude topics erop naleest weet je waarom.
Ik heb gezocht, maar geen goede reden kunnen vinden.

Toch irritant, heb ik een nieuwsbericht gesubmitted over het meest te tweaken boards, de eerste review van het eerste board uit de nieuwe Abit MAX serie. Staat ie nog steeeeeeeeds niet on-line. :r

http://www.hardcoreware.net/reviews/motherboards/abit_at7/1.php

Dit zou toch juist het nieuws moeten zijn wat je het eerste op Tweakers.net zou moeten zien. Kan je ook zien aan de hoeveelheid reacties: http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=AT7&DB=news

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op vrijdag 12 april 2002 18:11 schreef tweakerrrr het volgende:
:r
Denk je dat je met het gebruiken van die emoticon nog wat gedaan krijgt bij de crew? |:(

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 12 april 2002 10:27 schreef zwerver het volgende:
Even een vraagje over onze mooie frontpage op T.net. Nu hebben jullie wel mensen aangenomen voor (als ik het me goed herinner) de periode tussen 00:00 en 12:00 uur, maar het blijft kommer en kwel wbt de submits in die periode.
We hebben helemaal niet specifiek voor die periode mensen gezocht, ik weet niet waar jij die informatie vandaan denkt te hebben?
Op vrijdag 12 april 2002 10:31 schreef zwerver het volgende:
das ook de exact de reden waarom ik het vraag... zie gewoon geen verbetering tot nu toe :( En das toch jammer omdat ik op bijv zdnet, slashdot etc al wel een heleboel news lees voordat ik naar huis ga, en hier op tweakers gewoon alles misloop.... omdat het dan pas laat in de middag gepost wordt :( Tis toch jammer.

[no flame intended] && [flauwe mode]maar het vroeg opstaan niveau is hier ook laag, zou het daar aanliggen? [/flauwe mode] && [/no flame intended]
Wat verwacht jij dan, dan alle problemen binnen twee dagen zijn opgelost als we twee mensen aannemen zonder enige ervaring etc.? Beetje te vlug om hier alweer te lopen klagen, niet?
Op vrijdag 12 april 2002 18:11 schreef tweakerrrr het volgende:
Toch irritant, heb ik een nieuwsbericht gesubmitted over het meest te tweaken boards, de eerste review van het eerste board uit de nieuwe Abit MAX serie. Staat ie nog steeeeeeeeds niet on-line. :r
:r yourself. Door mensen als jij daalt onze motivatie om die ontiegelijk lange queue iedere keer uit te mesten dus echt diep onder het nulpunt :(. Er staat toch DUIDELIJK dat je maar niets moet submitten als je er niet tegen kan? Alsof het trouwens zo moeilijk is om zo'n review te vinden, die staat op wel 10 sites gelinked, hebben we echt geen submit voor nodig hoor.

Het probleem zit 'm in het schrijven van de artikelen wat gewoon VEEL tijd kost. Sommige mensen denken echt dat het na een submit alleen een kwestie is van "post" of "trash", nou niet dus. Daar zit de grootste vertraging in. En die review van dat Abit geval is echt niet het enige dat nog gepost moet worden hoor. Als een nieuwposter die bezig is toevallig iets anders leuker vind dan heeft dat onderwerp ook gewoon pech gehad.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Laten we proberen om lief voor elkaar te blijven :) .

Ik vond dat het nieuws deze week best goed ging. Het is jammer dat het vandaag wat minder ging, maar met de hulp van de nieuwe mensen kan dat uiteindelijk steeds beter gaan. In vergelijking met pakweg een half jaar geleden is er al erg veel verbeterd.

Verwijderd

Ik bedoel maar, Altijd postief blijven denken alleen dan kom je verder(ik lijk wel een goeroe?!?). De boel afkraken heeft geen zin, je kunt beter oplossingen aandragen...
De "advertentie" van wanted newsposters stam van 23-03 dat is nu zo'n 3 weken geleden. Voordat je daarvan enig resultaat van kunt verwachten duurt volgens mij wel een paar maanden. Ze investeren dus in de toekomst.
En het maakt mij eigenlijk niet uit of er een keer iets minder nieuws is( ik kijk toch meestal niet voor 12 uur). Dat heb ik liever dan dat er nieuws wordt gemaakt.

• Zwerver
  • Niet online
Oke, sorry voor de late reply, beetje Internet dood geweest :(
We hebben helemaal niet specifiek voor die periode mensen gezocht, ik weet niet waar jij die informatie vandaan denkt te hebben?
staat in je wervings verhaal, kijk maar:
Eigenschappen van een goede nieuwsposter zijn:

* Ongeveer 30 uur per maand tijd
* VWO werk- en denkniveau
* Goede tot uitstekende beheersing van de Nederlandse taal
* Hoog niveau begrijpend lezen in de Engelse taal
* Zelfstandig
* Nauwkeurig
* Nieuwsgierig
* Niet bang voor kritiek
* Doorzettingsvermogen
* Kennis van computerhardware en -software
* Affiniteit met Tweakers.net en Gathering of Tweakers
* Kennis van HTML
* Tijd beschikbaar tussen 0:00 en 14:00
Wat verwacht jij dan, dan alle problemen binnen twee dagen zijn opgelost als we twee mensen aannemen zonder enige ervaring etc.? Beetje te vlug om hier alweer te lopen klagen, niet?
Hmz, nee, niet direct nee, en ook nie binnen twee dagen. Oja, Wouter..... ietsje minder op je teentjes getrapt reageren werkt beter hoor >:)
Laten we proberen om lief voor elkaar te blijven .

Ik vond dat het nieuws deze week best goed ging. Het is jammer dat het vandaag wat minder ging, maar met de hulp van de nieuwe mensen kan dat uiteindelijk steeds beter gaan. In vergelijking met pakweg een half jaar geleden is er al erg veel verbeterd.
Oke, ben het met dat lief zijn eens.... Zie boven... maar het gaat nu nog steeds niet veel beter... het gaat wel wat beter, maar om nou te zeggen super....
De boel afkraken heeft geen zin, je kunt beter oplossingen aandragen...
Waarom wordt dit direct als een AANVAL gezien? Dit was gewoon een constantering **damn, K*T woord** Geen poging tot afkraking of wat dan ook... De manier van reageren maakt het net alsof ik de boel liep af te kraken :(

Om nog maar even een voorbeeld te noemen van 'we voelen ons aangevallen':
Als jij gefrustreerd wordt van weinig posts voor 12:00 uur moet je misschien je eisen aan tweakers.net wat minder streng stellen
Het is gewoon frustri om dat te zien.... maar om nou te zeggen dat ik er frustri van wordt... maar goed... dit zal nu wel een storm van protest opwekken... dus mensen, niet direct weer met rode hoofdjes gaan reageren nu.... tis nie kwaad bedoeld!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 23 april 2002 10:16 schreef zwerver het volgende:
staat in je wervings verhaal, kijk maar:
Ja, dat weet ik ook wel (goh, wie had dat ding ook alweer geschreven ;)). Er staat toch niet dat het een keiharde eis is en dat we alleen daarop selecteren? Liever een goede poster die 's avonds post dan een of andere prutser die midden in de nacht post :).
Hmz, nee, niet direct nee, en ook nie binnen twee dagen. Oja, Wouter..... ietsje minder op je teentjes getrapt reageren werkt beter hoor >:)
Hoor wie het zegt met je >:) en :( de hele tijd, en dan nog durven zeggen dat we ons niet aangevallen moeten voelen.
Oke, ben het met dat lief zijn eens.... Zie boven... maar het gaat nu nog steeds niet veel beter... het gaat wel wat beter, maar om nou te zeggen super....
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1011800374.jpg
Waarom wordt dit direct als een AANVAL gezien? Dit was gewoon een constantering **damn, K*T woord** Geen poging tot afkraking of wat dan ook... De manier van reageren maakt het net alsof ik de boel liep af te kraken :(
Erg aardig van je dat je wéér eens komt vertellen wat er allemaal mis is. Zelf vonden we dat het wel goed ging met acht of negen posts per dag. Dat het nieuws soms drie dagen oud is vonden we ook niet zo'n probleem, maar dankzij jou geweldige topic zijn we nu allemaal wakkergeschud en zullen we ons leven beteren. Volgende week dinsdag om 13:40 is alles opgelost.

Natuurlijk voelen we ons aangevallen. We kennen de problemen al lang (ja, wij lezen de frontpage ook, je verwacht het niet), en we zijn bezig met diverse oplossingen. Die constateringen van bezoekers iedere keer hebben we echt niet nodig. Klagen over "weinig nieuws" is het TFF equivalent van de "het niveau" topics die LA teisteren. Verschil is dat er in LA soms nuttige dingen uit vloeien, en hier is het altijd een soort "doe er iets aan" (de ene keer vriendelijker dan de volgende).

• Zwerver
  • Niet online
Goed ik zal nu even niet quoten oke? En ik zal het proberen rustig en vriendelijk te houden.

Ik zeg niet dat het niet goed gaat. En wil al helemaal niet alleen commentaar geven en geen oplossingen aandragen. Alleen wordt er zo snel irri gereageerd dat ik niet eens oplossingen aan durf te dragen omdat je dan weer een reactie krijgt van: "wijsneus, hebben we zelf al wel aangedacht". Verder hoor je mij niet klagen om de vertraging die er ontstaat na een submit. Da's heel logisch.
Wel valt het op dat er aan het ene topic meer aandacht wordt besteed dan aan het andere... maar das gewoon smaak enzow.
Blijft het feit overeind staan dat er nog steeds weinig topics voor 12 uur hangen en daar kun je waarschijnlijk opvangen door "studenten" te nemen als posters. Maar goed da's dus een oplossing. Maar goed, end of story by now.

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Op dinsdag 23 april 2002 14:53 schreef zwerver het volgende:

Blijft het feit overeind staan dat er nog steeds weinig topics voor 12 uur hangen en daar kun je waarschijnlijk opvangen door "studenten" te nemen als posters. Maar goed da's dus een oplossing. Maar goed, end of story by now.
Een meerderheid van de nieuwsposters IS student.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Zwerver
  • Niet online
hmz... bij mij op de ICA zie ik om 845 allemaal studenten tweakers lezen.... en dan pas beginnen rond 1030 met wat ze moeten doen om dan om 1040 pauze te gaan houden.... Dus die moet je hebben :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op dinsdag 23 april 2002 15:09 schreef zwerver het volgende:
hmz... bij mij op de ICA zie ik om 845 allemaal studenten tweakers lezen.... en dan pas beginnen rond 1030 met wat ze moeten doen om dan om 1040 pauze te gaan houden.... Dus die moet je hebben :)
Als je je reactie zo door lees heb je nog een beetje het idee dat de nieuwsposter dit er maar zo eventjes bij doen. :?
Maar vergis je niet een goede post vergt veel voorbereiding, bronnen checken. verhaal schrijven, enz enz.
Vraag de nieuws posters maar hoelang ze gemiddeld over een post doen, incl voorwerk en research.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Zwerver
  • Niet online
Nee, heb niet het idee dat newsposters het er zomaar bij doen... weet zelf dat ik gem. de laatste tijd al een half uur bezig ben met 2 news submits.... :) Maar bedoel meer dat ik genoeg studenten ken die wel sochends vroeg tijd hebben en dat jullie misschien daar meer naar zouden moeten kijken.... Maar als ik je wervings-speech doorlees dacht ik dat daar al aan gedacht was.... :)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het de laatste tijd juist heel goed gaan! :) Echt veel verbeterd!

2 weken geleden was er zelfs een dag met iets van 22 nieuwsposts! *D Das echt chill!

En dan nog iets: Nieuwsposters kosten geld. Geld dat t.net op het moment niet heeft. Als jij "studenten" weet die het voor nope doen, draag ze aan zou ik zeggen, dan zijn de "problemen" zo opgelost! :D
^^^^^^
Sommige mensen maken het ervan iig... Snap ook niet waarom... Dan ga je toch naat hardware.nl/THG/anandtech? Das nou concurentie... Maar ja... Ik vind het niet zo erg... :)

Als je er mee zit... heb je denk ik soort van pech :P ;) Er IS gewoon niets aan te doen op het moment... ;)

• Zwerver
  • Niet online
ach ja, waarom zou ik het NIET voor nope doen dan? Mij is het nooit gevraagd iig.... Maar dat zal wel niet kunnen denk ik... want nieuwe posters kosten voor de oude posters ook tijd... maar goed...

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 15:40 schreef zwerver het volgende:
ach ja, waarom zou ik het NIET voor nope doen dan? Mij is het nooit gevraagd iig.... Maar dat zal wel niet kunnen denk ik... want nieuwe posters kosten voor de oude posters ook tijd... maar goed...
Ik denk wel dat het kan.... Maar voldoe je aan alle/veel van de eisen? :?

• Zwerver
  • Niet online
vraag maar aan wouter... die heeft de soll nog wel liggen denk ik :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op dinsdag 23 april 2002 15:45 schreef Plague het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het kan.... Maar voldoe je aan alle/veel van de eisen? :?
Dat zal uiteindelijk beoordeeld worden door o.a. Wouter Tinus en Jack Leenders :)
Maar waarom geef je je niet op bij een volgende sollicitatie ronde :?

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Zwerver
  • Niet online
heb me ook opgegeven de vorige keer... maar ben het niet geworden... en voor dat ik nu krijg van: owh dit is dus gewoon een soort wraak etc. Nee, is geen wraak, blijft gewoon een feit dat ik er zow overdenk en best FOC wil posten

• Plague
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 15:47 schreef GiLeX het volgende:

[..]

Dat zal uiteindelijk beoordeeld worden door o.a. Wouter Tinus en Jack Leenders :)
Maar waarom geef je je niet op bij een volgende sollicitatie ronde :?
Nou woutur? Hij doet het voor nope! :D Lijkt me wel fijn toch? :D

• Zwerver
  • Niet online
Ik denk dat ik de reden wel weet waarom het nee kan zijn.... 1. een niet betaalde kracht kun je niet verplichten om elke dag te posten.
2. Ik ben nou niet zo heel erg pro-t.net geweest in dit topic dus hij zal wel niet zoiets hebben van: wow, doen.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

De kwaliteit van een post is gewoon belangrijk, en dat kost best wat tijd(zelfs voor niet al te uitgebreide posts) Ikzelf doe het er een beetje voor de fun bij naast het werk en dus niet speciaal voor het geld.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Op dinsdag 23 april 2002 15:16 schreef zwerver het volgende:
Nee, heb niet het idee dat newsposters het er zomaar bij doen... weet zelf dat ik gem. de laatste tijd al een half uur bezig ben met 2 news submits.... :) Maar bedoel meer dat ik genoeg studenten ken die wel sochends vroeg tijd hebben en dat jullie misschien daar meer naar zouden moeten kijken.... Maar als ik je wervings-speech doorlees dacht ik dat daar al aan gedacht was.... :)
Die mensen moeten zelf dan ook een mail sturen naar tweakers.net, tweaker.net benaderd niet zomaar mensen.

Iets anders, liggen studenten niet liever lang op bed dan dat ze vroeg opstaan om te gaan posten? (of ben ik nu bevooroordeeld? ....en moet ik in de hoek gaan staan....)

• Zwerver
  • Niet online
GA IN DE HOEK STAAN!

Bij ons begint 3/4 van de practica om 845 uur en die zijn verplicht achter de pc zit uren :) Dus vandaar dat ze achter dat pctje zitten te kijken naar tweakers :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

ah toe pest onze zonnige lieve :* Zomer niet zo :P

Maar ik zou zo zeggen neem nog een contact op met Wouter dan :) Nooit geschoten is altijd mis

• Zwerver
  • Niet online
gokje: wouter@tweakers.net ??

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Geld is echt het probleem niet, nouja, in ieder geval niet in die zin dat het MT zegt van "geen nieuwsposters meer aannemen, want dat kunnen we niet betalen". Het 'probleem' met mensen die het wel voor niets willen doen (de meesten dan) is dat ze zich ook totaal niet verplicht voelen om het te doen. Wij proberen met planningen, een redactiesysteem, regelmatige feedback etc. een semi-professionele opzet te maken waarmee een stroom nieuws wordt gegenereerd die constant is qua hoeveelheid en kwaliteit, en in zo'n systeem is geen ruimte voor hobbyisten die voor de lol meekijken en ook af en toe een stukje schrijven. Meestal komt het bij die mensen neer op een paar per maand, en dan is het voor ons dus niet zinvol om zoiemand te houden (overhead).

Ik durf wel te stellen dat 95% van de mensen die van zichzelf wel denken dat ze geschikt zijn als nieuwsposter uiteindelijk weinig terecht komt, meestal omdat ze het werk onderschatten, maar vooral ook omdat ze het veel te moeilijk vinden om het dag in dag uit vol te houden. Als je al begint met een mentaliteit van "ik wil wel af en toe een postje doen", dan zeggen wij van te voren al: thanks, but no thanks :).

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op dinsdag 23 april 2002 16:41 schreef zwerver het volgende:
gokje: wouter@tweakers.net ??
is een optie :)
Mischien komt die ook nog wel hier langs :)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Op dinsdag 23 april 2002 16:40 schreef GiLeX het volgende:
ah toe pest onze zonnige lieve :* Zomer niet zo :P

Maar ik zou zo zeggen neem nog een contact op met Wouter dan :) Nooit geschoten is altijd mis
:*

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op dinsdag 23 april 2002 16:42 schreef GiLeX het volgende:

[..]

is een optie :)
Mischien komt die ook nog wel hier langs :)
Je weet maar nooit :P

• Zwerver
  • Niet online
kijk daar is ie weer :) Zeg het maar wouter... je hebt nu ook mijn uin dus mag daar ook? Is het een idee om een aantal mensen die wel willen posten FOC te laten posten? Zodat t t.net geen geld kost?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op dinsdag 23 april 2002 16:44 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Je weet maar nooit :P
Als je het over de duivel hebt is het gezegde toch :+

• Zwerver
  • Niet online
uhm.... zag net dat mijn verkeerde (=oude en niet meer in gebruik zijnde) emailadrs nog in mijn prefs stond... even aangepast...

Zwerver

Pagina: 1