Toon posts:

Joystick keyboard keys?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej heej. Ik zit tegenwoordig 8 uurtjes per dag op mijn stage te 3d'en nu moet ik daarvoor constant control en alt indrukken (rotate zoom enzo) en ik merk dat ik me lichaam daardoor slechts positioneer hence RSI :P Maar toen dacht ik je heb van die joysticks die je volgens mij keyboard knoppen over kunnen nemen. Dus dacht ik als ik nou in mijn rechterhand ontspannen zo'n joystick hou en links me muis dan is dat wel koel. Vandaar mijn vraag bestaan die dingen(noch)en is het inderdaad zo dat ik dat op en dergelijke manier kan toepassen. En tot slot zijn ze zeldzaam? of makkelijk verkrijgbaar :P

Ik heb btw zo een gravis pad met 4 knopjes zo namaak nintendo ding maar volgens mij kan het daar niet mee...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

Geen antwoord wat je wilt, maar gewoon een suggestie. Is het niet makkelijker om het programma waarin je werkt op een andere manier in te stellen ? Dat je bijvoorbeeld rotate en zoom ook met je muis kunt bedienen ?
Als je bijvoorbeeld een 3-knops muis hebt kun je al een aantal kanten op.
Nogmaals, alleen maar een kleine suggestie.

/edit
Even [OT]: De instelling c.q. het bedrijf waar je voor werkt is verplicht ervoor te zorgen dat jij zonder lichamelijke klachten kunt werken. Dus volgens mij kun je bij hun aankloppen om een oplossing...bijv in de vorm van een 86-knops muis o.i.d. :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
hehehe tnx voor je reply..
mja ik werk met een wacom niet een mus dus dat gaat al minder lekker. bovendein heb ik daar al alle muisknoppen bezet zegmaar.

Ik heb net wat progjes gevonden waarmee je je joystick kan doorlinken naar je keyboard.. alleen de noodzakeljike knoppen control en alt werken niet zo lekker dus ik moet nog ff klooien...