Op vrijdag 12 april 2002 10:06 schreef klapschaats het volgende:
Ik wil mijn systeem gaan opwaarderen maar ik zit met een paar vragen:
1. Mijn huidige kast/voeding is een Aopen MidiTower HQ48 met een 250W voeding. Heb ik voor een Athlon XP een 300W voeding zowieso nodig?
2. Aangezien het geheugen nogal flink in prijs is neem ik 256Mb DDR. Is het verschil tussen 512 en 256Mb merkbaar in Windows XP? Volgens mij niet maar misschien kan iemand me er nog wat over vertellen.
3. Klopt het dat de moederborden van MSI gewoon beter zijn (en goedkoper) als de ASUS's?
Alvast bedankt, elk antwoord is meegenomen.
PETER
1. 300 watt heb je minstens nodig. Zodra je veel hd's en bijvoorbeeld een zware videokaart erin doet. Heb je wel iets meer nodig waarschijnlijk.
( Ligt er ook aan wat voor gebruiker je bent. )
Ben je een gewone gebruiker en wil je flinke programma's kunnen draaien dan is 300 watt genoeg.
Ga je daarboven dan kan je beter een zwaardere voeding nemen.
2. Ik denk dat je heel ver komt met 256 MB DDR.
Opzich is het natuurlijk wel sneller als je 512 MB DDR hebt.
Maar of je het nodig hebt ligt weer van de gebruiker af.
Ga je nou zware games draaien... ( spellen worden steeds zwaarder ) Dan kan een module van 256 MB DDR erbij geen kwaad. Maar als je nou gewoon lekker wil draaien en je doet gewone dingen dan is cker weten 256 MB DDR genoeg om te draaien.
3. Ik denk dat het zich niet ver ontloopt.
MSI is een goedkopere oplossing maar ik denk dat ASUS ook zoiezo super moederborden maakt.
Ik denk eigenlijk dat je daar zelf een beetje mee moet vechten. De keuze van merken ligt bij de gebruiker wat hij allemaal precies eist.
P.S Misschien is het handig om zelf te vertellen wat voor soort gebruiker je bent.
Dan is het makkelijker om een goede analyse te maken over wat je precies nodig hebt om goed en stabiel te kunnen functioneren met je systeem.
met vriendelijke groeten,
Hives
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch