Toon posts:

samenstellen pc

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn systeem gaan opwaarderen maar ik zit met een paar vragen:

1. Mijn huidige kast/voeding is een Aopen MidiTower HQ48 met een 250W voeding. Heb ik voor een Athlon XP een 300W voeding zowieso nodig?

2. Aangezien het geheugen nogal flink in prijs is neem ik 256Mb DDR. Is het verschil tussen 512 en 256Mb merkbaar in Windows XP? Volgens mij niet maar misschien kan iemand me er nog wat over vertellen.

3. Klopt het dat de moederborden van MSI gewoon beter zijn (en goedkoper) als de ASUS's?

Alvast bedankt, elk antwoord is meegenomen.
PETER

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 14:46
Het hangt natuurlijk een beetje van je overige hardware af, maar ik zou zeker voor een 300W voeding gaan. Anders kom je toch vrij snel in de problemen. Ik heb zelf een MSI moederbord. Die is goedkoper dan die ASUSsen en ik had er een paar BIOS updates voor nodig om de zooi stabiel te krijgen. Draait nu wel als een trein trouwens. Ik denk dat ASUS over het algemeen genomen wel iets beter is dan MSI. :)

edit: De geheugenprijzen zijn volgens mij weer aan het dalen. Je kunt ook nog even wachten met die extra 256 MB. Ik zou in een nieuw systeem zeker voor 512 gaan! Succes!

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

En het verschil tussen 256 en 512MB ga je in Windows XP zeker wel merken. :{

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:06 schreef klapschaats het volgende:

1. Mijn huidige kast/voeding is een Aopen MidiTower HQ48 met een 250W voeding. Heb ik voor een Athlon XP een 300W voeding zowieso nodig?

2. Aangezien het geheugen nogal flink in prijs is neem ik 256Mb DDR. Is het verschil tussen 512 en 256Mb merkbaar in Windows XP? Volgens mij niet maar misschien kan iemand me er nog wat over vertellen.

3. Klopt het dat de moederborden van MSI gewoon beter zijn (en goedkoper) als de ASUS's?

PETER
1. ik zou zeker voor een 300watt voeding gaan (wie weet strax een gkracht 4 ofzow en dan heb je het hard nodig, misschien wel meer dan 300Watt)

2. 512mb is d8 ik alleen voor servers en zware fotosoep progs handig toch (weeknie zeker)

3. Jah hallo, van mobo kwaliteit hebbe ikke geene verstande vanne :P

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:10 schreef Courage het volgende:
En het verschil tussen 256 en 512MB ga je in Windows XP zeker wel merken. :{
in welk opzicht ?

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 22:20
Ik heb pas ook een upgrade gedaan.

Bevalt prima,

Ga je niet echt overklokken ?

Neem een Ecs K7s6a of K7s5a. De 6a is alleen voor ddr geheugen, maar aangezien je dat toch al neem is die denk handiger. Maar als je nog even wilt wachten met ddr, kan je ook de 5a nemen en je sdram een maandje gebruiken :Z

Ik had een 1800+ Xp AMD ook die bevalt goed, lekker snel stabiel enz.

Voeding, het lukte me op een goed 230 watt, Heb voor de zekerheid een 350 gekocht, was toch bezig mijn oude systeem op te bouwen.

Maar voor de moederborden, check de sig's op tweakers en zeker wel de ecs is gelieft :9 door zn prijs !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu een Celeron 1Ghz, maar aangezien Grand Prix 4 uitkomt.... Daarom wil ik 'm dus updaten. Het enige waar ik over twijfel is het geheugen... Heb nu 512Mb SDRAM. Maar al met al een Athlon Xp 1800+ met 256DDR presteert toch veeel beter???

Enne... alleen nog op den duur me "oude" ASUS GF2MX 32 vervangen :)

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Ik heb sinds kort en nieuwe PC emt Windows Xp en 256MB.
En ik heb er SPIJT van dat ik geen 512Mb heb. Windows XP eist veel geheugen.

Gelukkig heb ik RDRAM :D dat is niet zo duur.

http://www.hroling.nl

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:14

GaMbiNo

1337

Zou ik je wel aanraden ja, een 250 Watt houdt niet echt over, of het moet een kwaliteitsvoeding zijn, je mag het proberen. :)
256 Mb is ook best lekker maar zodra je wat meer IE vensters enz. gaat openen raakt dat toch behoorlijk snel vol.
Zeker als je eens wat foto's of videotjes gaat bewerken.
512 Mb is dus nog lekkerder. :9 :)
Mwaaa, zelf heb ik hele goeie ervaringen met MSI maar ASUS is toch zeker niet slecht, het ontloopt elkaar niet zoveel denk ik. ;)
PETER
Geen dank. ;)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Voor dit soort vragen is een apart topic voor...
[topic=386224/1/35]

en ook nog fff deze onder de aand8 brengen van klapschaats
[topic=309815/1/35]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

PETER
1) Je kunt het proberen met je huidige voeding, maar gezien het verbruik van de XP is de 300 watt wel aan te bevelen. Zeker wanneer je overige hardware toch al bijna niet in de kast past :)
2) Ja, helaas is dit duidelijk merkbaar in Windows XP, Windows XP is nogal hongerig op geheugengebied. Dit wil uiteraard niet zeggen dat 256 mb opeens zwaar ondermaats is ofzo.
3) MSI levert in mijn beleving een even goede kwaliteit als ASUS voor een aantrekkelijkere prijs, dat is dus een nuancering van hetgeen jij stelde. Uiteraard zijn er ook alternatieven te bedenken als EPOX of Gigabyte. Wanneer het om de prijs gaat zou je ook nog naar ECS kunnen kijken.

suc6 met samenstellen :) O ja, het is handig om even de search (en de FAQ) te gebruiken aangezien al deze zaken regelmatig voorbij komen.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:14 schreef dahaaz het volgende:

[..]

in welk opzicht ?
Die vraag is nu wel beantwoord ;)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 12 april 2002 10:17 schreef klapschaats het volgende:
Heb nu 512Mb SDRAM. Maar al met al een Athlon Xp 1800+ met 256DDR presteert toch veeel beter???
Niet perse. Zolang je aan 256 genoeg hebt is het zeker sneller, DDR. Maar als je ingewikkelde dingen gaat doen en er moet met 256 al ge-heen-en-weerd worden naar de harddisk, dan is 512Mb SDR toch wel rap...

Interessante tip dus om zo'n ECS te nemen - kan je op 1 systeem ontdekken wat sneller werkt 8-)

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Op vrijdag 12 april 2002 10:15 schreef Maeslant het volgende:
Ik heb pas ook een upgrade gedaan.

Bevalt prima,

Ga je niet echt overklokken ?

Neem een Ecs K7s6a of K7s5a. De 6a is alleen voor ddr geheugen, maar aangezien je dat toch al neem is die denk handiger. Maar als je nog even wilt wachten met ddr, kan je ook de 5a nemen en je sdram een maandje gebruiken :Z

Ik had een 1800+ Xp AMD ook die bevalt goed, lekker snel stabiel enz.

Voeding, het lukte me op een goed 230 watt, Heb voor de zekerheid een 350 gekocht, was toch bezig mijn oude systeem op te bouwen.

Maar voor de moederborden, check de sig's op tweakers en zeker wel de ecs is gelieft :9 door zn prijs !
De k7s5A is toch voor DDR én/(of) SDRAM? :?

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 12 april 2002 10:43 schreef gangsterjoey het volgende:
De k7s5A is toch voor DDR én/(of) SDRAM? :?
of DDR of SDR, niet tegelijk...

• hives
  • Laatst online: 10-04-2023

PETER
1. 300 watt heb je minstens nodig. Zodra je veel hd's en bijvoorbeeld een zware videokaart erin doet. Heb je wel iets meer nodig waarschijnlijk.
( Ligt er ook aan wat voor gebruiker je bent. )
Ben je een gewone gebruiker en wil je flinke programma's kunnen draaien dan is 300 watt genoeg.
Ga je daarboven dan kan je beter een zwaardere voeding nemen.

2. Ik denk dat je heel ver komt met 256 MB DDR.
Opzich is het natuurlijk wel sneller als je 512 MB DDR hebt.
Maar of je het nodig hebt ligt weer van de gebruiker af.
Ga je nou zware games draaien... ( spellen worden steeds zwaarder ) Dan kan een module van 256 MB DDR erbij geen kwaad. Maar als je nou gewoon lekker wil draaien en je doet gewone dingen dan is cker weten 256 MB DDR genoeg om te draaien.

3. Ik denk dat het zich niet ver ontloopt.
MSI is een goedkopere oplossing maar ik denk dat ASUS ook zoiezo super moederborden maakt.
Ik denk eigenlijk dat je daar zelf een beetje mee moet vechten. De keuze van merken ligt bij de gebruiker wat hij allemaal precies eist.

P.S Misschien is het handig om zelf te vertellen wat voor soort gebruiker je bent.
Dan is het makkelijker om een goede analyse te maken over wat je precies nodig hebt om goed en stabiel te kunnen functioneren met je systeem.

met vriendelijke groeten,

Hives

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• hives
  • Laatst online: 10-04-2023
Op vrijdag 12 april 2002 10:17 schreef klapschaats het volgende:
Ik heb dus nu een Celeron 1Ghz, maar aangezien Grand Prix 4 uitkomt.... Daarom wil ik 'm dus updaten. Het enige waar ik over twijfel is het geheugen... Heb nu 512Mb SDRAM. Maar al met al een Athlon Xp 1800+ met 256DDR presteert toch veeel beter???

Enne... alleen nog op den duur me "oude" ASUS GF2MX 32 vervangen :)
Je pc zal er absoluut op voorruit gaan.
Ik denk qua geheugen dat je ong. gelijk ligt.
Maar ja het is wel een betere chipset dus zal beter communiceren met je processor.
En ik denk dat je pc qua rekenprocessen dus zwaar zal stijgen.
Meer verandering zal er weinig ontstaan.
Ja, het soort moederbord uiteraard >:)
Want je moet dus wel een lekker stabiel moederbord nemen.
En daar moet je dus absoluut geen El cheapo moederbord voor in de plaats zetten.
Maar ik denk dat je met ASUS of MSI heus wel geramd zit.

Zolang je maar geen jetway en zo gaat kopen :r >:) (8>

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• DeadPool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 22:02

PETER
1. Ik zou het zelf eerst proberen als je budget gebonden ben. Zo niet dan zou ik voor een nieuwe gaan maar ik verwacht niet dat dat nodig is, het wordt wel krap met de power die je over zal houden.

2. Ik draai zelf geen winxp maar ik zal verwachten dat het voor word/excel enz niet zoveel uitmaakt maar met veel browsertjes en programma's open scheelt het toch wel wat.

3. Asus zal kwalitatief gezien beter zijn. Zelf heb ik een paar probs gehad met MSI maar niets ernstigs. Maar MSI is niet beter.

Nog ff 1 vraagje: Ben je gebonden aan de lokale computer boer die alleen maar MSI en Asus levert ofzo? Anders zou ik ook is naar andere "smaken" op de markt kijken ;) Bijvoorbeeld het Epox bordje wat ik en vele andere tweakers hebben is een zeer relaxed, stabiel, overclockbaar en goedkoop bordje :Y)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 13:52 schreef hives het volgende:

[..]
Zolang je maar geen jetway en zo gaat kopen :r >:) (8>
onzin, ik heb erg veel ervaring met de kt 266 based jetway 867as en dat is gewoon een goed bordje wat naar mijn ervaring VEEL minder gezeik geeft dan welk asus via based athlon bord dan ook.
de a7a266 is imo wel oke, ondanks de iets tragere ali chip.

de asus terminator k7 vind ik ook niet gek maar die heb ik alleen nog maar met een duron getest en daar doen alle borden het altijd wel goed mee naar mijn ervaring.

Verwijderd

Ik raad je aan om sowieso een voeding te pakken van 300 watt.
250 watt is gewoon te weinig voor athlon.
Verder zou ik een moederbord pakken van Soltek of Soyo, i.p.v. een MSI of een Asus (stabiel bij overklokken en verder zijn het de snelste moederborden).
Ik zou in een keer een geheugensim pakken van 512, omdat je natuurlijk in de toekomst vast nog wel wil gaan uitbreiden en dan heb je banks hard nodig.

Goedkoop en snel:

Soltek SL-75DRV2/4 - The Overclocking King (ongeveer 140 Euro !!!)
Soyo SY-K7V (Dragon Plus!): Well-Deserved Winner

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hiervoor is het
[topic=386224/1/35]
topic :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.