Toon posts:

met 486 mp3 speler bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb laatst een amd 133mhz kunnen krijgen en nou wou ik wou daar graag een mp3 speler van bouwen (LOTS OF MP3 HEBBE IK :9 )

Nou was er ook zo'n artikel geweest waarin stond dat je dan ook een pakket van +/- 250 gld moest aanschaffen (printplaten ed)..

maar nou heeft een kameraad van mij ook een mp3 speler gebouwd en die heeft dat pakket helemaal niet gekocht (niet nodig)...

Ook zei iemand dat je alleen bij een 386 of lager zon pakket moest aanschaffen...

nou is mijn vraag: heb ik zon pakket nou nodig of niet?

want in veel bladen staat er wel een artikeltje over, C'T magazine bijvoorbeeld) en dan gebruiken ze wel zon pakket.

Maar ik ken genoeg mensen die wel een mp3 speler (computer) hebben zonder zon pakket te hebben hoeven aan te schaffen (wat een kl*te zin :P )

Verwijderd

Pakket? Wat bedoel je dan precies?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wat ik weet: Alles vanaf Pentium1 kan mp3 spelen. Een 486 op 100 of 133 MHz zou 't misschien nog wel kunnen onder linux of dos ofzo.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 10:13 schreef Mr_Hiney het volgende:
Pakket? Wat bedoel je dan precies?
ik citeer:--------------------------------------|

MP3 Decoder Project, deel 1
Gepost door Anton van Bohemen maandag 4 oktober 1999 - 07:00
De kosten

Goed, nu we alle onderdelen hebben, laten we gaan bouwen. O ja, die onderdelen moet je nog betalen ook . Wat ben je kwijt voor deze grap?

Ja, we blijven toch Nederlanders, dus we houden de hand liever op de knip. Eigenlijk is het totaal op meer uitgekomen dan ik gedacht had. En dan heb ik nu pas deel 1 van het project af, ik gebruik nog altijd mijn bestaande PC voor de data-aanvoer.

Ik heb momenteel het volgende uitgegeven:

Het c't pakketje, inclusief bezorgen: f 269,65
Alle andere losse onderdelen: 45,45

Parallelle verbindingskabel: 10,95
Netvoedings adapter, 300 mA, 3 tot 12 volt: 14,95
-----------
f 341,--

Dat is best veel, zeker als je het vergelijkt met de prijs die je bijvoorbeeld voor een Diamond Rio neerlegt. Dat is maar 100 gulden meer, en dan heb je er direct 32 MB flash geheugen en een koptelefoon bij. Bedenk dan maar dat de Rio in massa's geproduceert wordt, en dat dit een leuk apparaatje is voor als je zelf flink wilt knutselen.

Verder kan je nog geld besparen als je al een adapter en een seriele/paralelle kabel hebt waar alle 25 pinnen 1 op 1 zijn verbonden. Mocht je nog niet in het bezit zijn van een goede soldeerbout zal je daar weer extra voor in je portemonnee moeten duiken.

Verwijderd

Vraag het aan NTSX!!!
Die heeft net zo een projectje klaar!

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar wie is NTSX???
emailadres? :?

Verwijderd

Topicstarter
of heeft iemand ergens anders nog een howto ofzow gemaakt?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

alles wat je wilt weten staat gewoon in the search...
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Je zoekactie naar 'mp3 486' leverde 375 resultaten op...

UTFS!

Verwijderd

Een AMD 133 MHz is in principe geen 486 :) Verder zou ik het niet met een 486 proberen, maar gewoon een Pentiumpje... Dan heb je geen pakket nodig, allen een geluidskaart, MP3's en een PC :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 15:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Een AMD 133 MHz is in principe geen 486 :) Verder zou ik het niet met een 486 proberen, maar gewoon een Pentiumpje... Dan heb je geen pakket nodig, allen een geluidskaart, MP3's en een PC :)
jah maar ik heb geen pentiumpje |:( :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 11:16 schreef j-w het volgende:
alles wat je wilt weten staat gewoon in the search...
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Je zoekactie naar 'mp3 486' leverde 375 resultaten op...

UTFS!
nou zoek jij maar es op 'mp3 486'. alsof ik dat nog niet had gedaan...

en jij met jouw 375 resultaten... het zijn er 9 |:( :Z

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:24

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 12 april 2002 19:01 schreef X_Treme>GR< het volgende:
nou zoek jij maar es op 'mp3 486'. alsof ik dat nog niet had gedaan...

en jij met jouw 375 resultaten... het zijn er 9 |:( :Z
Tjezus vent. Je loopt hier wel behulpzame mensen af te zeiken. Flikker maar mooi een endje op. |:(

Tip: die 375 resultaten, die komen door niet alleen maar op 'onderwerp' te zoeken, maar 'onderwerp en inhoud'.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 19:15 schreef Hillie het volgende:

[..]

Tjezus vent. Je loopt hier wel behulpzame mensen af te zeiken. Flikker maar mooi een endje op. |:(

Tip: die 375 resultaten, die komen door niet alleen maar op 'onderwerp' te zoeken, maar 'onderwerp en inhoud'.
ok ok sorry iedereen :*

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
dat c't projectje werkt vanaf een XT, 8086 dus. Bij jouw pc heb je dat niet nodig. Deze is snel genoeg om mp3's hardwarematig te decoden. Prik een geluidskaartje en een cdrom in en klaar is Kees.

Verder zijn er genoeg mooie porgrammaatjes te krijgen voor mooi gebruik. Zelfs bedienen met een afstandsbediening behoort tot de mogelijkheden.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 12:30

wij

Ik heb een (mobile) pentium 90 mhz laptop zonder hdd.
Met een opstart diskette met dos en netwerk drivers en MPXPLAYer gaat ie automatisch mp3 van onze server spelen.

ALs je mp3 op een trage computer wilt draaien kan ik MPXplayer aanraden als je het namelijk opent als "mpxplay.exe -bl" dan laad ie ieder liedje eerst helemaal in het interne geheugen en slaat de muziek nooit meer over. (als je 16mb intern hebt kan je ongeveer max een mp3 van 13mb bufferen)

Zo heb je dus geen (pakket) hardware mp3 decoder nodig en het werkt evengoed (alleen duurt het laden van een mp3 20sec).

Je kan nu probleemloos op een 90mhz systeem "192bit 44khz 16bit stereo afspelen"
Pagina: 1