[Dreamweaver 4] Vraag...

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik heb in dreamweaver 4 een website gebouwd. En ik heb hem op het internet gezet. Alle plaatjes laadt hij, niet en ik weet ook al waat de fout is want dreamweaver zet de volgende broncode in mijn pagina's:
background="file:///G|/Homepage/pconderdelen/pics/bovenstukje.gif"
En dat moet hij dus niet doen. 8-) Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan instellen? want ik zou het een beetje vervelend vinden om alle pagina's te moeten editen. En volgens mij is daar een optie voor, maar weet niet waar. In dreamweaver 3 had ik er geen problemen mee.

Verwijderd

Ik weet het antwoord niet, maar ik vind toch dat zoiets makkelijks als een image geen tijd mag kosten, zeker niet met een html editor! |:(

Verwijderd

ik heb ook dreamweaver 4 en bij mij doet ie alles gewoon goed...

Best raar... Maar het is toch niet zoveel werk om die plaatjes te editen...Je moet wel WAT voor je site over hebben :D

• Oculus
Als ik vind dat het niet nodig is dan post ik hem hier niet. Ik heb de website al helemaal klaar. 35 pagina's. Dus dan kost gewoon even wat tijd, en dat wil ik in de toekomst voorkomen.

Oeps was even vergeten te quoten, was voor ann0 bedoeld.

Verwijderd

Ok...
Heb je ze met dreamweaver gemaakt EN geupload?

Of heb je ze gemaakt in dreamweaver en ergens anders mee geupload...Daar kan het ook aan liggen...

Als je het beide met dreamweaver gedaan hebt zou ik het ook niet weten...

Verwijderd

Site->define sites
site->site files
en werken vanuit die mappen dan zet dreamweaver de source goed

Verwijderd

Kan het niet iets te maken hebben met het de optie om een in het site-scherm de site te definen (sorry voor slechte woord). Volgens mij kun je in define sites allerlei dingen instellen en dan vraagt DW of je de site-cache wilt veranderen en dan zet hij ook het pad naar je plaatjes goed ofzo, dacht ik.

Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat je plaatje(s) niet in de zelfde site map staan maar idd op een andere plek op je harde schijf. Als je nu alle plaatjes naar die site map toe kopieerd dan zal DW vragen of je de links wilt aanpassen.

Ik weet niet of ik het nu goed heb, zit op mijn werk en kan niet in DW voor je zoeken, maar het heeft hier dacht ik iets mee te maken.

Verwijderd

Weet je zeker dat je alle bestanden in dezelfde directory hebt geplaatst?

• Oculus
Op vrijdag 12 april 2002 10:10 schreef Mvanturnhout het volgende:
Weet je zeker dat je alle bestanden in dezelfde directory hebt geplaatst?
Absoluut... Maar er staat toch ook in mijn vraag dat hij naar mijn G: station verwijst!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

bekend probleem je moet eest je nieuwe document saven voor je links invoegt.

http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/ts/documents/file_links.htm

Verwijderd

Dat bedoelde ik ja!

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Je moet idd eerst de pagina saven en dan de plaatjes toevoegen (doe ik dan).

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Tijdens het plaatje invoegen kun je zelf dingen aangeven van hoe de sourcecode te gebruiken, dacht ik...

Daarom gebruik ik geen Dreamweaver maar gewoon Ultra Edit :+

Verwijderd

Relative to document en dus niet relative to site root aanzetten OF
Op vrijdag 12 april 2002 10:09 schreef IJskast het volgende:
Site->define sites
site->site files
en werken vanuit die mappen dan zet dreamweaver de source goed
dat doen.

Verwijderd

Ik denk dat je jouw document niet had gesaved toen je het plaatje in DW importeerde, want in dit geval weet DW niet waar zijn root staat en gebruik hij absolute waarden. Dus eerst saven.....

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Als je veel html paginas wilt bewerken met dezelfde bewerking (dus een URL veranderen) dan kan dat met

homesite

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 14:25 schreef Flaman het volgende:
Als je veel html paginas wilt bewerken met dezelfde bewerking (dus een URL veranderen) dan kan dat met

homesite
Ja idd bij Homesite kun je een zin veranderen en dat overal toepassen. Zoek en vervang.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op vrijdag 12 april 2002 15:06 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Ja idd bij Homesite kun je een zin veranderen en dat overal toepassen. Zoek en vervang.
In Dreamweaver ook?! (TOCH!?)

Verwijderd

je moet dat file:/// overal in je bron weghalen dat je alleen overhoud,zoiets van:

image src="achtergrond.gif"

succes! :Y)

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Op vrijdag 12 april 2002 15:10 schreef RaZoRhEaD het volgende:

[..]

In Dreamweaver ook?! (TOCH!?)
nee met homesite kan je meerdere paginas inladen, dan laat je homesite zoeken naar een bepaalde string en dan kan je vervangen doen. (net als met MS word zeg maar)
Pagina: 1