Toon posts:

MSN applet voor op school

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij mogen op school geen MSN gebruiken en nu hadden we een pagina gevonden ( www.sprintbiz.com/icc/app/sim ).

Maar doordat onze school zo streng is, hebben ze deze pagina geblokkeerd. Zijn er nog andere pagina's zoals deze die we net zo makkelijk kunnen gebruiken, maar dat die pagina gewoon op school door de CENSUUR van het netwerk van school.

Zouden jullie mij kunnen helpen ???

*D *D aub *D *D

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
misschien kan je ut met trillian proberen
www.trillian.cc

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Maar het ergste van alles is dat we op een ICT opleiding zitten en niks mogen downloaden dat de extensie exe zip en mp3 bevat. :r

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 12 april 2002 09:53 schreef Kezza-9 het volgende:
Maar het ergste van alles is dat we op een ICT opleiding zitten en niks mogen downloaden dat de extensie exe zip en mp3 bevat. :r
thuis een file uploaden ergens met de extensie *.e1e :P en dan downloaden en later renamen naar exe :D zo deden wij dat bij ons op school :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Topicstarter
Maar nog een probleem, de belangrijke poorten zijn ook afgesloten .... :r

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
Je moet gewoon geen MSN gebruiken op school. Computers op school zijn bedoeld voor educatieve doeleinden. Ik heb echt kak aan van die lui die alleen maar aan het chatten zijn, terwijl jij toevallig écht een computer nodig hebt. Bah.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 12 april 2002 09:51 schreef Driek het volgende:
misschien kan je ut met trillian proberen
www.trillian.cc
Uhm.. Trillian is niet voor alles een oplossing :), maar maakt gewoon verbinding via precies dezelfde poorten.
Op vrijdag 12 april 2002 09:31 schreef Kezza-9 het volgende:
Maar doordat onze school zo streng is, hebben ze deze pagina geblokkeerd. Zijn er nog andere pagina's zoals deze die we net zo makkelijk kunnen gebruiken, maar dat die pagina gewoon op school door de CENSUUR van het netwerk van school.
Ik zou zeggen: probeer die applet eens voor eigen gebruik te mirroren 8-).
Op vrijdag 12 april 2002 10:28 schreef havana het volgende:
Je moet gewoon geen MSN gebruiken op school. Computers op school zijn bedoeld voor educatieve doeleinden. Ik heb echt kak aan van die lui die alleen maar aan het chatten zijn, terwijl jij toevallig écht een computer nodig hebt. Bah.
Dat hangt er van af. Sommige scholen voeren het gewoon veel te ver door. Als een computerruimte helemaal leeg is, en je zit daar in je eentje (anderen hebben dus absoluut geen computer nodig), dan hebben anderen er toch geen last van als je ook een beetje ontspanning zoekt?

Verwijderd

wtf man, ben je serieus? toch chill om op school te chatte met je maten als je je verveelt, en als je dan zo hard ene comp nodig hebt trap je gewoon een 1ste jaars weg ofzo

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Daarom heeft ook bijna elke scholier een laptop tegenwoordig, zeker op zo'n opleiding... :+

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Wou net zeggen. Zit op het IIE en daar hebben we allemaal een eigen flaptop en kunnen we vrij doen wat we willen. Van downen tot chatten en van spelletjes spelen tot het online volgen van lessen (wat nog niet echt lekker werkt)

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:28

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bij mij ging het om een weddeschap met de systeembeheerder hij zei dat ik niet door zijn proxy/firewall kwam met msn want die had hij geblokked :D lekker tunnelen later met napster ook gedaan enz enz kreeg wel ipv 10 mb 1 gb homespace :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Hmmz ik weet niet meer precies waar ik het kan vinden, is me even ontschoten. Maar je kunt een HTTP tunneler gebruiken voor MSN, die kiepert MSN gewoon over het reguliere HTTP verkeer >:)

MSN moet je dan wel hebben geinstalleerd :)
Ik heb ook wel eens gehoord van Kiwi of zo, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Verwijderd

In de active desktop threads zijn er aardig wat van dat soort voorbeelden voorbij gevlogen waarbij MSN over html vliegt.
(Moet alleen wel MSN geinstalleerd zijn op de computer en hij moet aanstaan)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
www.herrum.tk

daar staat ook zoeen applet

• suich
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2013
Helemaal mee eens! En of dat chatten nou nog wat voorstelde, maar het slaat h-e-l-e-m-a-a-l nergens op! Ik zie het ook regelmatig en daar heb je op school ook helemaal geen computers voor nodig!
Doe het op je eigen computer. :(

Verwijderd

Topicstarter
Alle dingen zijn al reeds geprobeerd ! Niet gelukt :'(

Die website met tk, die gebruik ook www.sprintbiz.com dus das niet zo handig, want die is ook voor ons FORBIDDEN !!!

We moeten dus echt een nieuwe pagina hebben waar we ons evt. kunnen aanmelden en dan weer inloggen met het principe van MSN.

tanx alvast, maar kan er iemand ons helpen ??? *D

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:36
Ik irriteer mij ongelooflijk aan deze opmerking. Je zou het misschien wat anders kunnen formuleren. "Je moet gewoon geen MSN gebruiken op school". Jij gaat mij toch niet vertellen wat ik wel en niet mag doen?! Daarbij ben ik het niet eens dat de computers op school alleen voor educatieve doeleinden bedoeld zijn. Op scholen is er vaak de mogelijkheid om de tegen betaling te internetten, zonder dat hier een schoolopdracht mee verbonden is. Als de school dit expliciet in hun regelementen hebben opgesteld vind ik het een ander verhaal. Naar mijn mening had je iets genuanceerder moeten zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 15:11 schreef RutgerFR het volgende:

[..]

Ik irriteer mij ongelooflijk aan deze opmerking. Je zou het misschien wat anders kunnen formuleren. "Je moet gewoon geen MSN gebruiken op school". Jij gaat mij toch niet vertellen wat ik wel en niet mag doen?! Daarbij ben ik het niet eens dat de computers op school alleen voor educatieve doeleinden bedoeld zijn. Op scholen is er vaak de mogelijkheid om de tegen betaling te internetten, zonder dat hier een schoolopdracht mee verbonden is. Als de school dit expliciet in hun regelementen hebben opgesteld vind ik het een ander verhaal. Naar mijn mening had je iets genuanceerder moeten zijn.
Als de school computers aanbiedt voor leerlingen dan spreek het voor zich dat deze computers voor schoolopdrachten enz gebruikt moeten worden.
Dat betekent dus geen msn of andere chatprogramma's.
Als ik bij mij op school kijk hoeveel mensen achter de computer zitten zonder dat ze iets nuttigs doen, dat getal is echt niet normaal.
En het leuke is andere mensen die wel willen werken kunnen niet achter een pc omdat het vol is.
havana bedoelde denk ik ook zoiets ;)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-05 21:41
wtf man, ben je serieus? toch chill om op school te chatte met je maten als je je verveelt, en als je dan zo hard ene comp nodig hebt trap je gewoon een 1ste jaars weg ofzo
Zit je op school om je te vervelen ? Volgens mij niet. Correct me if I'm wrong.
Op vrijdag 12 april 2002 15:11 schreef RutgerFR het volgende:

[..]

Hoe ik het formuleer doet niet echt ter zake. Het enige wat ik wil laten doorschemeren is hoe ik me eraan erger als mensen weer dom aan het MSN'en zijn als ik toevallig net even een compu nodig heb. Ik vind het terecht dat de systeembeheerders alle poorten dichtzet en zou het zelfs terecht vinden als er maatregelen volgen als je stiekem toch MSN't. Dat doe je maar in je eigen tijd.

Een HogeSchool betaalt flink voor zijn verbinding en het is absoluut niet de bedoeling

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

mwah in een tussenuur als je niks te doen hebt en geen zin om naar huis te gaan (of te ver) dan vinnik dat het wel mag. uiteraard moet je wel weg gaan als er iemand nodig moet en er geen computers vrij zijn :P

Verwijderd

mensen, ook bij ons op het werk is dat het probleem, alles is geblockt, nu hebben we daar een perfect pakketje voor gevonden, genaamd httport. die redirect dus alles naar poort 80:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch liever een pagina ipv het gesteggel of er op school wel of niet MSN gebruikt kan worden *D ...

Bij ons op school mag echt helemaal niks !!

Alles is FORBIDDEN !!

zelfs kun je niks downloaden van internet !!

En nog erger
we hebben geen cdrom speler/speakers/diskettestation !! :'(

• Xandrios
  • Laatst online: 19-05 21:47
bij ons zit ook alles dicht etc :(

't leuke is dat ik (en nog een paar lui) 't password + username van een lereaar weten, welke dus FULL rights heeft :D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
BIJ ons hebben zelfs de leraren NIET ALLE RECHTEN !
en al de pc's worden iedere dag geghost ongeveer :'(

Verwijderd

bla bla bla

Verwijderd

Topicstarter
IK WIL ECHT EEN SITE, GEEN DISCUSSIE !!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:56
Damn, WAT is het probleem?

Heb je thuis een vaste verbinding??

Zoja: Draai een proxy of socks server thuis op een poort die niet geblocked wordt

Op school laat je je MSN/explorer/whatever lekker connecten over je socks / proxy thuis, en hoppa, je kan overal bij.......

na afloop proxy uitzetten, anders blocken ze jouw thuis ip in no-time

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

ik heb de oplossing :D men installeerd winxp + terminal services (als poort 3389 niet geblokkeerd is tenminste) loggen we ff in op je pc thuis en msnen we lekker daar :P

• DJSmiley
Op woensdag 17 april 2002 00:48 schreef Klubbheads het volgende:
ik heb de oplossing :D men installeerd winxp + terminal services (als poort 3389 niet geblokkeerd is tenminste) loggen we ff in op je pc thuis en msnen we lekker daar :P
of pcanywhere, winvnc, remote admin

of gewoon iets proxy achtigs draaien op een vrije poort

• DizzyWeb
  • Laatst online: 19-05 22:11

DizzyWeb

Ondertiteld

Ik zit dus op zo'n opleiding met verplichte laptops... En da's geweldig. Bij ons zijn iig de icq & msn poorten e.d. niet geblokkeerd, nee, sterker nog, een aantal docenten sporen het zelfs aan. Ff een vraag stellen via icq gaat stukken makkelijker dan via een mailtje.

Helemaal geweldig. Maar dat wij college's hebben waarbij we het net op moeten, maar waarbij ruim de helft van de poortjes in een lokaal niet werken, da's wel wat minder...

Uiteindelijk moet het uit de lengte of uit de breedte komen, nooit zal alles mogen... Of kunnen...

Ok, ons netwerk kost ook 70 euro per poortje per maand... En we mogen geen eigen netwerk aanleggen... Dus ze zijn er niet happig op om ff 200 extra poorten te laten patchen ;)

• DJSmiley
Op woensdag 17 april 2002 01:09 schreef DizzyWeb het volgende:
Ik zit dus op zo'n opleiding met verplichte laptops... En da's geweldig. Bij ons zijn iig de icq & msn poorten e.d. niet geblokkeerd, nee, sterker nog, een aantal docenten sporen het zelfs aan. Ff een vraag stellen via icq gaat stukken makkelijker dan via een mailtje.

Helemaal geweldig. Maar dat wij college's hebben waarbij we het net op moeten, maar waarbij ruim de helft van de poortjes in een lokaal niet werken, da's wel wat minder...

Uiteindelijk moet het uit de lengte of uit de breedte komen, nooit zal alles mogen... Of kunnen...

Ok, ons netwerk kost ook 70 euro per poortje per maand... En we mogen geen eigen netwerk aanleggen... Dus ze zijn er niet happig op om ff 200 extra poorten te laten patchen ;)
No offense, maar waarom werken de helft dan de poorten dan niet??
Brakke installatie daar, of gewoon gebrek aan poorten op switches??

in laatste geval: koop gewoon een paar 19" hubs op, 24prts, kosten weinig, en voor inet is 10Mbit zat... kun je iig internetten!

• Attilla
Op woensdag 17 april 2002 00:36 schreef Kezza-9 het volgende:
niet zo schreeuwen

ik zeg al eerder www.herrum.tk is er 1 had je moeten l e z e n

Verwijderd

Topicstarter
En ik zei ook al; Dit is hetzelfde als www.sprintbiz.com en dat is dus de site die geblokkeerd is .... *D

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
msn werkt bij mij op school gewoon, maar ik ssh meestal naar mijn router thuis en dan gebruik ik consoleicq, msn en icq in 1 prog (en ik heb altijd mijn icq lijst ook bij de hand)

zonder iets te installeren, behalve ff putty downen dan

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Je moet gewoon geen MSN gebruiken op school. Computers op school zijn bedoeld voor educatieve doeleinden.
En soms mag je vrij internetten dan mag je ook msn'en alleen zelfden doet msn het dan

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Mmm, beetje kortzichtig wat mij betreft. Ik zit zelf op de TU-delft, faculteit bouwkunde. Daar is echt een schreeuwend te kort aan pc's, zodat de kans dat je met je groep pc's naast elkaar krijgt echt minimaal is (als je die al krijgt...). Dan is het toch heel erg handig dat je met een programma als msn met elkaar kan overleggen (zeker wanneer iemand op de 11e verdieping zit, weer een ander op de 3e en de laatste op de 1e). Ik ga niet continu op en neer lopen of iedereen bellen....

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:26

MBV

Bij ons hebben ze er iets op gevonden: toets de volgende twee regels in (start --> uitvoeren):

route delete 0.0.0.0
route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 10.10.1.1

zal systeembeheer ook wel weer wat op vinden ;(

• Attilla
Op donderdag 18 april 2002 09:51 schreef MBV het volgende:
Bij ons hebben ze er iets op gevonden: toets de volgende twee regels in (start --> uitvoeren):

route delete 0.0.0.0
route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 10.10.1.1

zal systeembeheer ook wel weer wat op vinden ;(
Leg je het ook even uit wat dat doet dan ?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op school installers geblockt, poorten geblockt. En als ik bij ons de routers ga instellen heb ik helemaal een probleem met systeembeheer.

Geeft er nou nog een iemand een BRUIKBAAR antwoord in plaats van al dat gezever of het nou wel of niet een goed idee is?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 23:38

Smarron

The bend

Op mijn werk was ook alles geblokkeerd.

Toen maar zelf een proxyserver ingesteld op mijn werkPC en alles doet het! :*) Bypassed dus de proxy van het bedrijf. Zeer handig en die gasten denken dat wij dom zijn en zulke dingen toch niet kunnen. Gotcha! >:)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Bij onze MBO ICT opleiding hadden we eerst ook altijd de beperking dat we nix konden installeren (restore-/reborncard, hoe die dingen ook heten... :P).
Op den duur werden alle rgeltjes omgeggooid en mochten we die dinbgen zelf inrichten, restorecardje er uit en zow en alles opnieuw installeren.
We hebben nu dus al zo'n 1 1/2 jaar allemaal een eigen PC die het nog steeds prima doet. Inmiddels hebben we na maanden bagger internet via een Essent lijn nu super snelle internet via het snelste abbo van XS4All ADSL.
Alles is open voor ons en we moeten zelfs een groepen niveau 2-ers (wij zelf zijn niveau 4-ers) begeleiden, systeembeheerders spelen dus :+

Nog ff de specs van de comp waar ik op werk op school:
Moederbord: Asus CUV4X, 1x ISA, 5x PCI, 1x AGP Pro, 1x AMR, 4x USB (2x onboard, 2x los), 1x serieel, 1x serieel los
Processor: Intel Celeron II, 566Mhz
Geheugen: 128MB
Videokaart: ATI 3D Rage IIC AGP, 8MB
Geluidskaart: Creative AudioPC (ES1371, ES1373)(WDM)
Netwerkkaart: 3COM 3C905B-TX Fast Etherlink XL 10/100
HD: Maxtor DiamondMax VL 20, 10GB
Floppydrive

Draait zo als gezegd nog altijd goed en omdat ie aan het einde van het jaar "afgeschreven" is kan ik em overkope voor naar schatting (van de leraar voor systeembeheer) €50,=
Wat denken jullie trouwens wat er voor gevraagd zou moeten worden? Zie: 'Hoeveel is dit nog waard?' - Deel 12

Verwijderd

Je kan ook proberen wapag(www.wapag.com)
Dan kan je imoden maar natuurlijk ook gewoon msnen

• Cardinal
  • Laatst online: 16:21
ik weet nog wel een aantal programma's waarop MSN werkt.
kijk eens op www.jabber.org, staan meerdere site met programma's, deze lijken allemaal op MSN en Trillian, zijn zowel programma's in vorm van exe files, als in java applets
mocht die ook geblokeerd zijn, laat het even weten, zal ik alle links posten

Akeni http://www.akeni.com/
Exodus http://exodus.jabberstudio.org/
GNC http://www.gcn.cx/
Jabberwana http://jabberwana.chatwana.net/
JACA http://jajc.ksn.ru/
Miranda http://miranda-im.org/
PSI http://psi.affinix.com/
Tipic http://www.tipic.com/node.php?id=1386
TransAct http://www.transactim.com...ger/transactmessenger.htm

om er een paar te noemen

[ Voor 44% gewijzigd door Cardinal op 10-09-2003 12:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2002 @ 00:36:
rip/vraag die shit van die site en pleur em erges anders neer :? .............. :O

als je een site wilt ga zoeken :+
denk je dat iedereen hier voor jou gaat zoeken ofzo?

Verwijderd

www.mijnmessenger.nl werkt volgens mij wel !

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:58
www.odigo.org kun je ook nog proberuh

• Cardinal
  • Laatst online: 16:21
denk je dat iedereen hier voor jou gaat zoeken ofzo
is niet de bedoeling om te zoeken, maar als je iets weet kan je het altijd posten toch?

• paella
  • Laatst online: 19-05 20:49
Je kan je eigen computer thuis via VNC op poort 80 gaan overnemen :)

No production networks were harmed during this posting

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier aan de UU wordt MSN regelmatig gebruikt om te communiceren met medestudenten die in andere gebouwen/zalen zitten. Daarvoor is 't echt ideaal, omdat het in praktisch iedere situatie te gebruiken is. Natuurlijk is spelletjes spelen wat minder handig als het erg druk is, maar als communicatiemiddel is het erg bruikbaar tijdens praktica en zelfwerkuren.

• Q-bone
  • Laatst online: 09:08

Q-bone

Dusss...

go.icq.com, werkt zeker :)

bla?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:48

Jimbolino

troep.com

paella schreef op 10 September 2003 @ 12:34:
Je kan je eigen computer thuis via VNC op poort 80 gaan overnemen :)
niet als je achter een proxy zit...

ik gebruik altijd "http tunnel"
en oja als je weet wat er allemaal beveiligd is (geen exe files downloaden enzo) kun je dat ook heel makkelijk afvangen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 15:05

Hydrax

*huh?*

Toch opvallend dat bij zo veel scholen IM programma's zijn geblockt.
Op inHolland Diemen is MSN standaard geïnstalleerd (Enterprise edition ofzo geloof ik).

Het is een makkelijke manier om te overleggen, bijvoorbeeld als medestudenten in een ander lokaal of thuis zitten. Verder kan je er ook bestanden mee versturen (bv voor projecten) en onderhoud je ook nog eens contacten met je MSN vrienden. (alhoewel dat laatste wel irritant is als anderen op een pc aan het wachten zijn).

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Wij mogen op school geen MSN gebruiken
Doe het dan ook gewoon niet :r Dat soort dingen kun je thuis doen in het weekend!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 12:57 ]

Verwijderd

Misschien dat die site wel werkt via megaproxy.com??

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
MissingDog schreef op 10 September 2003 @ 12:35:
Hier aan de UU wordt MSN regelmatig gebruikt om te communiceren met medestudenten die in andere gebouwen/zalen zitten. Daarvoor is 't echt ideaal, omdat het in praktisch iedere situatie te gebruiken is. Natuurlijk is spelletjes spelen wat minder handig als het erg druk is, maar als communicatiemiddel is het erg bruikbaar tijdens praktica en zelfwerkuren.
Hmm apart, want op de CS afdeling mag het iig niet gebruikt worden.

• paella
  • Laatst online: 19-05 20:49
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 12:57:
[...]
Doe het dan ook gewoon niet :r Dat soort dingen kun je thuis doen in het weekend!
Kan ook een schorsing opleveren als ze goede regels en beleid hebben.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Met m'n tijd verneuken op school ben ik inmiddels al een tijdje mee gekapt maar ik deed het altijd met een ipaq + gprs telefoon. Tas op tafel pleuren, gear pakken en msn'en/internetten/emailen :P

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op 12 April 2002 @ 20:44:
Bij ons op school mag echt helemaal niks !!

Alles is FORBIDDEN !!

zelfs kun je niks downloaden van internet !!
En nog erger we hebben geen cdrom speler/speakers/diskettestation !! :'(
En waarom zouden wij je dan helpen om iets te doen wat niet mag?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

JeroenM_tbs schreef op 10 September 2003 @ 12:16:
...
Draait zo als gezegd nog altijd goed en omdat ie aan het einde van het jaar "afgeschreven" is kan ik em overkope voor naar schatting (van de leraar voor systeembeheer) €50,=
Wat denken jullie trouwens wat er voor gevraagd zou moeten worden? Zie: 'Hoeveel is dit nog waard?' - Deel 12
Kopen! 50 eurie is een mooi prijsje, die kun je minimaal voor 't dubbele verkopen.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Volgens mij kun je beter strijden voor pro MSN op school en andere regels omtrend mensen die niks doen achter de computer.

Ik zit al jaren op de Haagse Hogelschool. Een paar jaar geleden stond er opeens MSN op de computers, echter, de poorten waren afgesloten. Al snel waren er slimme gasten die http tunnel installeerden en wel gebruik konden maken van MSN. Omdat systeem beheer vrij weinig aan die http tunnel client konden doen (makkelijk te downloaden, exe bestanden werden gedelete uit persoonlijke mappen) en het ook overlast veroorzaakte (de client werd vanaf de persoonlijke map op de server gedraait, dit veroorzaakte zoveel netwerk verkeer dat het inloggen onnodig lang duurde +20 min!). Uiteindelijk zag de school ook wel het nut er van in. Binnen mijn opleiding IPO word er via het PGO (Probleem Gestuurd Onderwijs) systeem les gegeven. Dit betekend o.a. dat er ook regelmatig in groepsverband gewerkt moet worden. Zoals boven ook al beschreven werd is het dan heel handig om MSN te gebruiken. Dit was uiteindelijk de reden om de MSN porten open te stellen naar buiten toe.
Voor mij is het hele goeie voorruit gang geweest. Dankzij mijn RSI ben ik haast wel gebonden aan mijn eigen computer thuis (veel minder klachten dan die shit dingen op school), bovendien kunnen we nu een stuk beter overleg voeren dan voorheen.

Maar wat te doen aan die "nietsnutten" die het misbruiken
Al sinds dat ik op de HH zit, is er een regel dat als mensen geen activiteiten voor school doen, je ze er achter vandaan mag sturen. Mensen weten dat en luisteren er ook naar. Helaas werkt het niet voor de mensen die het niet durven te vragen....

Met andere woorden, probeer het via de Opleidings Commissie o.i.d. en zeg dat je MSN echt nodig hebt bij projecten. Bovendien als je een extra regel instelt dat je nietsnutten achter computers vandaan mag schoppen, zal dat ook onwijs goed helpen!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FF vraagje... Welke provider is er bij jullie op school? Want als er Kennisnet is, kan ik je nu al zeggen, dat het je niet gaat lukken (* CH4OS spreekt uit ervaring) Tenminste, bij mij op school kon het niet... En de beheerder zei, dat het niet geblockt was :Y) (En dat is het ook niet, gezien we nu XS4ALL hebben @ ICT Academie Utrecht ( :r )

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2003 16:07 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Die blokkade tegen MSN-gebruik is niet voor niets geinstalleerd; het is dus niet de bedoeling dat je hier gaat vragen hoe je die omzeilt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.