Toon posts:

Windows2000 achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je in windows2000 een BMP als achtergrond insteld dan blijft deze staan op het moment dat je je scherm locked.
Stel je echter een JPG in als background dan zie je deze niet meer als het scherm wordt gelocked.

Tevens zie ik af en toe ( na het wijzigen van een achtergrond ) dat de vorige achtergrond heel even op het scherm verschijnt tijdens het starten van de PC.

Weet iemand waar dit aan ligt ? ( en waar deze 'temp' files zich bevinden ? )

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 22:10
als ik me niet vergis kan je in win2k geen .jpg als achtergrond nemen...tenzij je active desktop instelt(WEB ding)
en dan krijg je soms de "echte" achtergrond nog te zien omdat dat web-ding boven je gewone achtergrond ligt(is een html-pagina dacht ik dat je background is dan)

en bij het inladen van het systeem wordt eerst gewonen achtergrond ingeladen(die zie je dan eerst) en de active desktop komt daarna dan
oplossing? die jpg als bmp opslagen :)

Verwijderd

Als je in windows2000 een BMP als achtergrond insteld dan blijft deze staan op het moment dat je je scherm locked.
Stel je echter een JPG in als background dan zie je deze niet meer als het scherm wordt gelocked.
JPG > Active desktop. Daardoor zie je hem niet meer.
Tevens zie ik af en toe ( na het wijzigen van een achtergrond ) dat de vorige achtergrond heel even op het scherm verschijnt tijdens het starten van de PC.
Als je de oude nog ziet, moet je even de achtergrond weghalen. Dus gewoon geen instellen evenals de active desktopuitzetten. Reboot en dan weer instellen. Dan is de achtergrond weg.

Zo doe ik het tenminste.