Ik heb gisteravond een pc gebouwd voor een neef van mij. Maar het probleem is nu dat hij niet door de POST komt. Hij detecteert de processor en dan hangt hij vaak al. Soms komt hij 1 stap verder, en dan komt hij tot het detecteren van het geheugen: 512.xxx kb Ram.
Ik kom dus ook niet de bios in.
Het systeem bestaat uit:
ASUS A7V266-E
AMD Athlon XP 2000+
2x 256 MB DDR 266 Mhz
300 Watt voeding
MSI Geforce 2 MX
overige apparatuur (HDD, FDD, enz)
Wat ik al geprobeert heb:
Alle hardware losgehaald behalve CPU, mobo, geheugen videokaart. Hij startte toen op tot hij het geheugen gedetecteerd had.
Jumpers op het mobo nagekeken. Volgens mobohandleiding zit alles goed.
Ik heb tevens gisteravond nog de batterij uit het mobo gehaald om de CMOS te resetten. (Ik weet het, dit had ik ook kunnen doen door een jumpertje te plaatsen.) Ik ga hem vanavond weer terugplaatsen, om te kijken of het heeft gewerkt.
Ik heb ook al uitgebreid de search gebruikt, maar verder niet veel hierover kunnen vinden.
Wat ik wel gelezen heb, is dat je de CPU type frequency jumper moet omschakelen van Athlon/Duron, naar Palomino. Zou dit de oplossing kunnen zijn?
Wat ik nog meer gelezen heb, en daar heeft deze pc ook last van, is dat het heel lang duurt voor de computer begint aan zijn POST (wel 10 seconde). Dit is op dit moment niet van belang, want eerst moet de pc natuurlijk gewoon goed booten
, maar ik zou wel graag willen weten of dit op te lossen is d.m.v. een bios flash.
Ik kom dus ook niet de bios in.
Het systeem bestaat uit:
ASUS A7V266-E
AMD Athlon XP 2000+
2x 256 MB DDR 266 Mhz
300 Watt voeding
MSI Geforce 2 MX
overige apparatuur (HDD, FDD, enz)
Wat ik al geprobeert heb:
Alle hardware losgehaald behalve CPU, mobo, geheugen videokaart. Hij startte toen op tot hij het geheugen gedetecteerd had.
Jumpers op het mobo nagekeken. Volgens mobohandleiding zit alles goed.
Ik heb tevens gisteravond nog de batterij uit het mobo gehaald om de CMOS te resetten. (Ik weet het, dit had ik ook kunnen doen door een jumpertje te plaatsen.) Ik ga hem vanavond weer terugplaatsen, om te kijken of het heeft gewerkt.
Ik heb ook al uitgebreid de search gebruikt, maar verder niet veel hierover kunnen vinden.
Wat ik wel gelezen heb, is dat je de CPU type frequency jumper moet omschakelen van Athlon/Duron, naar Palomino. Zou dit de oplossing kunnen zijn?
Wat ik nog meer gelezen heb, en daar heeft deze pc ook last van, is dat het heel lang duurt voor de computer begint aan zijn POST (wel 10 seconde). Dit is op dit moment niet van belang, want eerst moet de pc natuurlijk gewoon goed booten