Toon posts:

[asp] variabele decaleren van array waarde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een variabele kan decaleren van een waarde in een array. Ik wil dus eigenlijk dit:

Dim arrTest = array(2)
arrTest(0) = "Test"
arrTest(1) = "Test2"

Dim arrTest(0)

De eval functie van ASP heeft me niets gebracht, dacht dat dat de oplossing was.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Bedankt :)

Hessel

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 13:23

Dope-E

The one and only Dope

Zover ik weet is dat onmogelijk met ASP

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Klopt, dit kan in asp (zover ik weet) niet. Variabele variabelen kan je niet declareren.

Maar vertel waarom je het nodig heb, we komen er vast wel onderuit...

Verwijderd

Topicstarter
Via ColdFusion komt een wddx pakket ASP binnen. Dit asp pakket bevat verschillende variabele die ASP nodig heeft. Het WDDX pakket zet ik om naar een ASP structure en alle waardes kan ik apart aanspreken.
Nu heb ik in asp de regel:

urlcType = Request("cType")

En Request("cType") moet dus nu vervangen worden door een waarde uit de structure. In plaats van dit handmatig te doen wil ik het automatisch.

Moeilijk probleem, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Bedankt Hessel

Verwijderd

ik denk dat dit niet jou oplossing is, maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt:

Ik had een form met daarin een aantal elementen (vertalingen van een regel tekst, maar ik wist niet hoeveel en of welke talen dat waren). Ik heb gebruik gemaakt van het feit dat asp een collection heeft van de form elementen:

Dim strElement
For Each strElement in Request.Form
Response.write strElement & " = " Request.Form(strElement) & "<br>"
Next

edit:

Kan je trouwens om die urlcType heen? Ik bedoel bijvoorbeeld door er een array van te maken:

Dim arrVars(?,2)
arrVars(?,1) = "urlcType"
arrVars(?,2) = Request("cType")

Dan kun je die array compleet vullen met bovenstaande For/Next