Scsi probleem bij meer dan 2 schijven.

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:53

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik heb uit een AS400 (1988) ene 8tal scsi schijfjes gehaald (382MB per stuk >:) ) Ze werken afzonderlijk allemaal perfect.

echter zodra ik meer als 2 schijven aansluit op de kabel dan vind hij er ineens geen 1 meer :?

Ik heb een adaptec 1542CF controller (goed getermineerd) en de laatste schijf is ook goed getermineerd.

En uiteraard geen id conflicten. als ik nl alles eraf haal behalve de laatste hdd en deze termineer werkt de hdd gewoon.

iemand ideeen wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

zit er een bios op je scsi-kaartje ?
Bij mij was het een verkeerde instelling (plug and scam support uit) waardoor hij niet meer hd's pikte ...
Ook kan een irq-conflict je zoiets flikken ...

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:15
Je moet die schijven ook met een jumper instellen welke plaats ze hebben. Ik weet het niet meer zo precies maar van voren op schijf zat het dan krijg het hd'tje een nummertje en daarna ziet de scsi het ook.

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Adaptec 1542 is een isa kaartje hij zit in een 486 :) (dus nog niet pnp).

verder heb ik alle id's goed staan van de harddisks (dus geen dubbele id's oid )

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 09:22 schreef mkleinman64 het volgende:
Adaptec 1542 is een isa kaartje hij zit in een 486 :) (dus nog niet pnp).

verder heb ik alle id's goed staan van de harddisks (dus geen dubbele id's oid )
Als je ze 1 voor 1 test en je ziet ze dan werken ze wel????? Dan is het bijna 90% een id probleem. Kijk naar het ID nummer tijdens de Adaptec BIOS van de disks. Moeten allemaal een ander nummer hebben (anders dan 7) niet gejumperd is default ID 0.

WB

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 09:08 schreef mkleinman64 het volgende:
Ik heb uit een AS400 (1988) ene 8tal scsi schijfjes gehaald (382MB per stuk >:) ) Ze werken afzonderlijk allemaal perfect.
8 schijfjes?

Aan die controller kun je dr maximaal 7 plaatsen!!!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
I know.

Ik kwam steeds niet verder als 2 devices op de chain bij de 3e knalde die steeds eruit :)

vermoedelijk zijn die as400 schijven gaar. (heb er 1 opengemaakt. (LEES opengekraakt! >:) en de platters waren ana het verkleuren cq verroesten :) )

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 09:08 schreef mkleinman64 het volgende:

...
Hoe kan dat als ze eerst afzonderlijk perfect werken......
Pagina: 1