If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Niemand?
Tis al even geleden, maar ik heb het probleem nog steeds niet opgelost. Ik ben best bereid, om het databeest naar te e-mailen naar iemand, ik zit hier op school, dus ik kan het zo niet ergens op het internet gooien.
Tis al even geleden, maar ik heb het probleem nog steeds niet opgelost. Ik ben best bereid, om het databeest naar te e-mailen naar iemand, ik zit hier op school, dus ik kan het zo niet ergens op het internet gooien.
Ik ben denk ik nu iets verder, heb even door de help zitten bladeren en kwam erachter dat recordset.update, ook gewoon werkt net als in vbscript
Maar, omdat ik gedeeltes standaard door Acces zelf heb laten doen, staat er deze regel
Er word dus imo geen gebruik gemaakt van een recordset, hoe kan ik nou toch een update uitvoeren, of moet ik alle code om gaan schrijven met de hand en het d.m.v. een recordset laten doen?
[edit]
Dit is de code van de annulleerknop, maar ik ben bang dat ik alles om moet schrijven naar een recordset
code:
1
| DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70 |
Er word dus imo geen gebruik gemaakt van een recordset, hoe kan ik nou toch een update uitvoeren, of moet ik alle code om gaan schrijven met de hand en het d.m.v. een recordset laten doen?
[edit]
Dit is de code van de annulleerknop, maar ik ben bang dat ik alles om moet schrijven naar een recordset
code:
1
| DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, acUndo, , acMenuVer7 |
Verwijderd
In Access wordt een update van de regel uitgevoerd op het moment dat je naar de volgende regel gaat. Aangezien je geen zin hebt om wat code in te kloppen (
)zou ik zeggen, ga één record vooruit en daarna weer één terug, dan is het record opgeslagen...
Ik snap wat je bedoeld, maar het werkt niet, omdat acundo zie boven, ook alle updates ongedaan maakt 
Dus ik ben bang dat ik echt alles om moet gaan schrijven naar een recordset, als ik er vanvond niet uit bent, ga ik dat maar doen, de zooi moet nml. wel op tijd ingeleverd worden.
[edit]
Het werkt helaas zoals verwacht niet
Dus ik ben bang dat ik echt alles om moet gaan schrijven naar een recordset, als ik er vanvond niet uit bent, ga ik dat maar doen, de zooi moet nml. wel op tijd ingeleverd worden.
[edit]
Het werkt helaas zoals verwacht niet
Acces voert dergelijke regels pas achteraf uit. hij zet alles in een buffer (uiteraard niet al te groot) en voert het een en ander tegelijk uit. misschien kun je iets proberen met een requery (volens mij ondersteunt access dat wel.
Via je recordwijzer (dat balkje links) kun je direct de gegevens opslaan door erop te klikken.
Verder kun je in VBA dmv Me.Undo alles ongedaan maken.
Verder kun je in VBA dmv Me.Undo alles ongedaan maken.
Wazig verhaal.
Dit is hoe het bij mij gewoon werkt.
Edit:
Gooi nu eens een knop in het formulier met deze code:
Dit is hoe het bij mij gewoon werkt.
code:
1
| DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70 |
Edit:
Gooi nu eens een knop in het formulier met deze code:
PHP:
1
| <?Private Sub Knop32_Click()On Error GoTo Err_Knop32_Click DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70Exit_Knop32_Click: Exit SubErr_Knop32_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_Knop32_Click End Sub?> |
Kun je dit niet gewoon met de wizard doen? volens mij is microsoft namelijk de enige die zijn eigen code begrijpt....
chickituitbaby
chickituitbaby
Pagina: 1