[ACCES]Record opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb een formulier in Acces, waar men door de records heen kan bladeren, hierin heb ik een "edit" knopje gemaakt, voor als men een record wil bewerken, de bewerking kan hierna bevestigd worden door op een "ok" knopje te duwen, tot zover werkt het, maar als men op hetzelfde record nog een keer op het edit knopje duwt, en daarna op annuleren, dan word het desbetreffende wijziging weer ongedaan gemaakt. Nu ben ik al opzoek geweest naar een soort van record.update, maar tot zover niks werkends gevonden, iemand hier enig idee, wat het is?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Niemand?
Tis al even geleden, maar ik heb het probleem nog steeds niet opgelost. Ik ben best bereid, om het databeest naar te e-mailen naar iemand, ik zit hier op school, dus ik kan het zo niet ergens op het internet gooien.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Ik ben denk ik nu iets verder, heb even door de help zitten bladeren en kwam erachter dat recordset.update, ook gewoon werkt net als in vbscript :) Maar, omdat ik gedeeltes standaard door Acces zelf heb laten doen, staat er deze regel
code:
1
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Er word dus imo geen gebruik gemaakt van een recordset, hoe kan ik nou toch een update uitvoeren, of moet ik alle code om gaan schrijven met de hand en het d.m.v. een recordset laten doen?

[edit]
Dit is de code van de annulleerknop, maar ik ben bang dat ik alles om moet schrijven naar een recordset :(
code:
1
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, acUndo, , acMenuVer7

Verwijderd

In Access wordt een update van de regel uitgevoerd op het moment dat je naar de volgende regel gaat. Aangezien je geen zin hebt om wat code in te kloppen (:Z)zou ik zeggen, ga één record vooruit en daarna weer één terug, dan is het record opgeslagen...

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Ik snap wat je bedoeld, maar het werkt niet, omdat acundo zie boven, ook alle updates ongedaan maakt :(

Dus ik ben bang dat ik echt alles om moet gaan schrijven naar een recordset, als ik er vanvond niet uit bent, ga ik dat maar doen, de zooi moet nml. wel op tijd ingeleverd worden.

[edit]
Het werkt helaas zoals verwacht niet :(

Verwijderd

tip : RTFM ! daar istievoor !

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 22:55
Acces voert dergelijke regels pas achteraf uit. hij zet alles in een buffer (uiteraard niet al te groot) en voert het een en ander tegelijk uit. misschien kun je iets proberen met een requery (volens mij ondersteunt access dat wel.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Via je recordwijzer (dat balkje links) kun je direct de gegevens opslaan door erop te klikken.
Verder kun je in VBA dmv Me.Undo alles ongedaan maken.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wazig verhaal.
Dit is hoe het bij mij gewoon werkt.
code:
1
 DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70

Edit:

Gooi nu eens een knop in het formulier met deze code:
PHP:
1
<?Private Sub Knop32_Click()On Error GoTo Err_Knop32_Click    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, acSaveRecord, , acMenuVer70Exit_Knop32_Click:    Exit SubErr_Knop32_Click:    MsgBox Err.Description    Resume Exit_Knop32_Click    End Sub?>

Krankzinnige muziek vind je hier.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 22:55
Kun je dit niet gewoon met de wizard doen? volens mij is microsoft namelijk de enige die zijn eigen code begrijpt....
chickituitbaby

Verwijderd

Access schijf je met 2 SS-en :D
Pagina: 1