Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dutchtone vs Telfort

Pagina: 1
Acties:

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11 21:39
Na mijn eerdere post,
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar welke van de bovenste twee providers de voorkeur krijgt ...

Dutchtone is interessant met z`n allin abo en nu heeft Telfort eigenlijk ook een gelijkwaardige abo maar dan via www.genie.nl.

Het belangrijkste is dus de dekking/bereik !!
En dan het liefst ervaringen in de omgeving Beverwijk/Heemskerk/Uitgeest.

Alvast bedankt voor de reakties,

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• pvdlaan
  • Laatst online: 17-11 21:39
En dan eigenlijk ook nog,

Hoe zijn de ervaringen bij www.genie.nl, qua bestelling/uitlevering/uitbetaling

Of bij www.gsmania.nl en www.mtfmobitel.nl (Typhone.nl)

Bij deze online winkels zou ik hem dus willen bestellen !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• YKW
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb een Telfort Clarity 180.
En het bereik is zeer goed. Ook in gebouwen e.d. heb je goed bereik. Vergelijk je het bijvoorbeeld met Ben (ik heb geen dutchtone) dan heb je met ben vaak alleen maar buiten goed bereik, maar zodra je in een gebouw (of huis) komt, wordt je bereik gereduceert tot 1/4, waardoor een fatsoenlijk telefoongesprek niet te voeren is.
Verder is de service van Telfort goed. Ze nemen de tijd voor je als klant en zijn behulpzaam.
Dus ik ben zeer tevreden met Telfort :)

[leuk verhaal]
Op vakantie was ik vergeten mij aan te melden voor Roaming |:(. Ik was in Noord-Duitsland (bij Norden) en had daar nog 3/4 bereik van Nederland (alleen als ik op de dijk stond) en kon dus nog gewoon met mijn belbundel bellen. Norden is ongeveer 50 KM van Nederland, maar het bereik (over zee) was goed! :) Kon niet gebeld worden, maar als ik wilde bellen moest ik FF 2 minuten fietsen naar de dijk :D
[/leuk verhaal]

Automatiseren kan je leren!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:57
bereik van dutchtone is wel stukken beter dan dat van telfort
en de sms-en gaan uit dezelfde bundel, ook erg makkelijk, zeker als je niet veel belt maar smst

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Vrij makkelijk. Telfort. De dekking is best goed, alhoewel KPN Vodafone de toppers blijven. Ik doorkruis het hele land met mijn OV en mijn Telfort GSMetje, en waar ik ook kom ik heb overal bereik. Daarnaast bied Telfort ook een ruimer aanbod van extra diensten aan. Kortom ik zou voor Telfort gaan.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
telfort was goed totdat de overeenkomst met libertel stopte nu is het gewoon ruk

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Op vrijdag 12 april 2002 09:48 schreef Driek het volgende:
en de sms-en gaan uit dezelfde bundel, ook erg makkelijk, zeker als je niet veel belt maar smst
Da's idd een nadeel
Op vrijdag 12 april 2002 10:22 schreef tijsco het volgende:
telfort was goed totdat de overeenkomst met libertel stopte nu is het gewoon ruk
Absoluut niet. Ik heb nooit het netwerk van Libertel gebruikt. Alleen in Glimmen (Gr) had ik slecht bereik. Iedere provider (behalve KPN) had daar slecht bereik, maar daar zijn nu telefoonpalen bijgeplaatst en is het bereik met Telfort (vind ik) vergelijkbaar met KPN.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
ok, mijn persoonlijke ervaring met telfort.

Mijn ouders ( jaja zo lang geleden alweer) kochten een telefoon voor mij. Telfort...auch. Ik werd al een beejte bang. Maar goed, ik schakelde over op libertel en geen probleem. Toen stopten ze daarmee, bang GEEN ontvangst meer. Ik klagen bij telfort ' ja meneer, ik snap het, ik geef de klacht door, maar er wordt niks mee gedaan :?

Meteen naar libertel gegaan. OVerigens is telfort nog STEEDS slecht in deze regio. Dutchtone is wel goed hiero

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Op vrijdag 12 april 2002 11:29 schreef xxxMaverick het volgende:
OVerigens is telfort nog STEEDS slecht in deze regio. Dutchtone is wel goed hiero
Het hangt idd af van waar je woont. Vraag eens mensen in de buurt wat voor provider zij hebben. Daar kun je je keuze misschien beter op baseren dan op onze ervaringen, omdat wij door het hele land verspreid wonen.
Zo is Ben in groningen, Eelde enz heel erg slecht, maar in de randstad is het bereik wel weer goed.

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Zelf erg slechte ervaring met Dutchtone (in noord NL dan). Ik meen dat Telfort wel aardig goed is in de Randstad maar in het noorden weer wat minder.

Verwijderd

Ik dacht dat volgens de laatste tests D* er heel slecht uit kwam. Telfort zat daar boven.

• xxxMaverick
Op vrijdag 12 april 2002 13:39 schreef M@FI@ het volgende:
Ik dacht dat volgens de laatste tests D* er heel slecht uit kwam. Telfort zat daar boven.
nee hoor, dat ging over geluidskwaliteit en niet dekking. Maar het hangt gewoon af van waar je woont

Verwijderd

Gezien mijn ervaringen met Telfort en Dutchtone, kan ik je adviseren geen van beide te nemen.

Wat dacht je van Vodafone?

Adios, :D

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb zelf al een paar jaar Telfort, eigenlijk werkt het heel goed als je het vergelijkt met de andere mindere providers. ALs je echt altijd en overal bereikbaar wil zijn, moet je gewoon Vodafone of KPN nemen.

Als je met minder genoegen wilt nemen zou ik in dit geval Telfort nemen. Vrienden van me van Dutchtone klagen veel over bereikbaarheid.

Anyway, het hangt ook een beetje af waar je woont en waar je gaat telefoneren, een echte duidelijke lijn zul je nooit kunnen trekken. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 14:00 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

nee hoor, dat ging over geluidskwaliteit en niet dekking. Maar het hangt gewoon af van waar je woont
Ow oke, maar iig kijken we niet waar je woont, we gaan uit van landelijke waarnemingen. Je wil ten slotte overal bereikbaar zijn he. :)

• xxxMaverick
Op vrijdag 12 april 2002 15:41 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Ow oke, maar iig kijken we niet waar je woont, we gaan uit van landelijke waarnemingen. Je wil ten slotte overal bereikbaar zijn he. :)
dan is de enige juiste keuze kpn of libertel. Zo simpel is het op dit moment nog

• xxxMaverick
Op vrijdag 12 april 2002 14:05 schreef LuNaTiC het volgende:
als je het vergelijkt met de andere gratis providers
huh, gratis? wat voor abo heb jij :?

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 15:51 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

huh, gratis? wat voor abo heb jij :?
Lunatic heeft tweak GSM :+
Das een tweakers abbo voor crew >:) :+

Maar ja als je landelijk vergelijkt blijven er inderdaad maar 2 providers over.
Maar er moet ook een "kleintjes" vergelijk gemaakt worden en daar scoort telfort imo toch hoger dan D*.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 11:08
Kheb ook dutchtone ! Heb hier in het westland/zuid-holland perfect bereik!

8 andere vrienden van mij hebben ook Dutchtone en die zijn er ook supertevreden mee!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Sorry, al geedit :P

was er niet met mn hoofd bij :P Ik bedoelde dus alle 'mindere' providers anders dan Vodafone en KPN :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Betreft service en administratie steekt Dutchtone VER (heeeeeeeeeeel ver) boven Telfort uit... ook het bereik van Dutchtone is uitstekend... nooit geen last mee.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
2 redenen om geen Telfort te nemen:

- Dekking is matig (delen van nijmegen/arnhem/elst)
- Service. Mijn broertje heeft een 360 abo en is nu al ruim 6 maanden bezig een fatsoenlijke factuur te krijgen. Klopt steeds geen hout van (dit is erg onhandig omdat je dan niet weet hoeveel meeneeminuten je nu nog hebt). Hoor hier meer klachten over.

voordeel zijn de tarieven van telfort.

D* heeft een betere service en een betere landelijke dekking. Dat zijn gewoon feiten.

Heb zelf Vodafone :)

mijn top 5:
1 vodafone
2 kpn
3 d*
4 ben
5 telfort

Verwijderd

ik zou voor telfort gaan,
ik heb beide gehad.
en telfort heeft beter bereik , geluids kwaliteit, enik ben nu met telfort overal perfect bereik baar.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Duidelijk niet gaan voor Telfort. Ik had met ben beter bereik dan nu met telfort. En ze zijn nog duur ook. Wel voordeel voor telfort. Zij zijn de goedkoopste provider als je kijkt naar europa (bron: consumenten gids juni 2001, of mei)....

Succes is een keuze

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
* Ingmar heeft een dutchtone-abbo, maar de ontvangst bij D* zuigt ontzettend, met name in gebouwen.

Dutchtone heeft bij ons in de regio over het algemeen een slechte ontvangst (regio arnhem). Kheb nog 3 maanden abbo te gaan en dan stap ik fijn over op Debitel (kpn/vodafone dus :P)

Maten van me die telfort hebben klagen trouwens net zo over de ontvangst als ik.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Pagina: 1