Toon posts:

[WC] pomp kapot...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang doen jullie gemiddeld met een pomp? mijne is 2e hands, maar langer dan 1 1/2 jaar zal hij niet geleefd hebben..... het is een (sicce?) Nova 800 L/u

Heb hem inmiddels vervangen door een 1400 L/u pomp, maar deze is me te lawaaierig, wat WEL gaaf is is dat de temp in idle 9 (!!!) graden is gedaald...

[edit]

Wat is trouwens een goed alternatief? liefst 1400 L/u , maar wel stiller dan dit, de pomp is nu verreweg het luidruchtigste ding in mijn pc, hij bromt nog over mijn quantum @ full load heen...

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
bij goedkope pompen slijten da asjes te snel , neem een goed merk zoamls eheim (2 jaar garantie) of oase (3 jaar garantie)

Verwijderd

ehh nog wat stuk gegaan toen je pomp er mee ophield?

Verwijderd

Topicstarter
nee intel he? :P dat kan er wel tegen...

mooi blauw schermpje aleen......

Sicce moest toch ook een goed merk zijn?

Verwijderd

Kapot? ik kom om in de pompen gvd. heb een 1100L/uur vijverpompje liggen met bijpassend reservoir. is ONHOORBAAR stil. aardige waterflow, 400L/uur effectief.

Sicce extrema 2500L/uur met het zelfde reservoir wat ik passend heb gemaakt. effectief 1000l/uur, is wel degenlijkhoorbaar als je waterkoeling te veel druk leverd. mijn rad is vrij nauw en daar is die pomp niet blij mee. Dat ding is zo krachtig dat ie daardoor meer geluidmaakt. tis dat ik een super silent pomp had en een ultra silent systeem ga maken.

Daarom nu een eheim gekocht. Prijzzzzzig grapje maar heb inmiddels al veel geinvesteerd in een STIL systeem. Dus dan moet dit er ook nog maar bij.

Dusse 2 pompen nodig en een net reservoir met hervul punt? hehe ik kom er in om. :(

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 12 april 2002 09:37 schreef Peltier het volgende:
Kapot? ik kom om in de pompen gvd. heb een 1100L/uur vijverpompje liggen met bijpassend reservoir. is ONHOORBAAR stil. aardige waterflow, 400L/uur effectief.

Sicce extrema 2500L/uur met het zelfde reservoir wat ik passend heb gemaakt. effectief 1000l/uur, is wel degenlijkhoorbaar als je waterkoeling te veel druk leverd. mijn rad is vrij nauw en daar is die pomp niet blij mee. Dat ding is zo krachtig dat ie daardoor meer geluidmaakt. tis dat ik een super silent pomp had en een ultra silent systeem ga maken.

Daarom nu een eheim gekocht. Prijzzzzzig grapje maar heb inmiddels al veel geinvesteerd in een STIL systeem. Dus dan moet dit er ook nog maar bij.

Dusse 2 pompen nodig en een net reservoir met hervul punt? hehe ik kom er in om. :(
Ik heb interesse in het reservoir met de extreme pomp!! mail me op marcel_1982@hotmail.com

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
persoonlijk koop ik liever een nieuwe, maar als mensen even typenrs/merken kunnen noemen van stille 1200-1500 L/U pompen graag..
Pagina: 1