Ervaringen Iiyama AS4314UT TFT?

Pagina: 1
Acties:

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Topicstarter
Ik had wat gezocht, maar daar zag ik een topic dat iemand veel problemen had ermee.

Gaat dus hierom:
http://www.iiyama.com/product2/AS4314UT.HTM

Nou zat ik erover te denken deze te kopen want dat is een redelijke 17" die net binnen het budget valt.

Iemand die hem heeft en wat ervaringen kan vertellen?
Want na dat probleem topic weet ik 't ff niet meer :)
Ga er van uit dat die gewoon kapot was oid. Op kieskeurig.nl krijgt hij iig steed 9 of hoger, maar dat doet volgens mij iedereen die hem net gekocht heeft :P

Trouwens op Iiyama.nl staat dat de Response Time 45ms is, maar dat lijkt me sterk, op de PDF's en Iiyama.com staat 25, maar dan lijkt me dat ding weer goedkoop, andere 17" TFT's in die prijsklasse hebben alleemaal rond de 40....

Ben vandaag wat PC winkels in de buurt nageweest, alleen ze hadden 'm nergens dus kan voorlopig niet live kijken, daarom maar op deze manier :)

Dus goede/slechte ervaringen of een betere monitor vor rond de €800, ik hoor 't graag :)
Ow en weet iemand wat de refreshrate op 1280x1024 is? Weet dat dat bij TFT niet echt veel uitmaakt, maar wil 'm toch wel >=60 hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb hem zelf niet, maar de specs zien er aardig uit. Response Time 25ms en 1280x1024 is gewoon goed voor een 17" TFT :) En antwoord op een vraag van je. Hij zal altijd 60 Hz zijn, maar ik gok 75Hz op 1280x1024. Maar goed, je zei zelf al, maakt niks uit

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Specs zijn geweldig, alleen ik zag hier 2 mensen die het niks vonden :?

Valt me ook op dat 'ie ERG goedkoop is op sommige plaatsen. Voor een 17" dan.
De AS4315UT heeft dezelfde specs, maar is €200 duurder en schijnt weer wel mooi beeld te hebben.

Ik kom er ff niet meer uit :( Supermoeilijk om een goede TFT te vinden.
Ik had een paar Philipsen gezien, maar die hebben allemaal responsetime <=40ms, maar die schijnen weer beter beeld te hebben dan de Iiyama :?

Ik wil gewoon een winkel hebben waar 100 TFT's op een rij staan zodat ik zelf kan kijken :P

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 12 april 2002 19:57 schreef LiquidSilver het volgende:
Ik wil gewoon een winkel hebben waar 100 TFT's op een rij staan zodat ik zelf kan kijken :P
Als je die vind, bel me dan ff ;) :+

Verwijderd

http://www.pclcomputers.nl (in den haag) die heeft er heel veel naast elkaar staan, daar heb ik mijn tft-schermpje ook gekocht :)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dat ding gezien in de makro voor ongeveer 950euro, niet echt veel last van ghosting, maar de kleuren waren naar mijn mening een beetje flets. De neovo F15 die er naast stond had betere kleuren.
Er draaide 'starwars the making of' op...

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Is gewoon niet doen om een goeie monitor te zoeken voor 800 á 900 Euro....
Sommigen hebben super specs, maar schijnen minder beeld te hebben, andere hebben met mindere specs weer beter beeld. Is altijd wel iets aan de hand met een monitor.

Ga nu maar eens kijken of de Philips dingen mooi zijn, want die hebben wel een responstime van 40ms maar schijnen mender last van Ghosting te hebben dan de Iiyama met 25ms.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:59

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

ik heb zelf de as4314ut en hij bevalt me erg goed

over ghosting je merkt er weinig van en helemaal nix tijdens het spelen maar dat is denk ik ook ff wennen

beste wat je kan doen is kijken hoe dat ding draait en dan de keuze maken

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Verwijderd

Op verschillende plaatsen op internet staan verschillende waarden voor de responsetijd, op de pdf 25 ms en op bv informatique.nl weer 40 ms.

Verder heeft de AS4314UT wel goede specs en een zeer goede prijs, echter jammer dat er geen DVI-I ingang op zit.

De AS4315UT heeft dat weer wel (en iets betere specs) maar ook weer duurder uiteraard.

Wat ik een groot nadeel vind, is dat de service via teleplan gaat, niet echt een aanrader om je monitor naar toe te laten gaan in geval van een garantiekwestie.
Pagina: 1