Verwijderd

Topicstarter
Kan redelijk goedkoop aan Duracell NiMH 1800 batterijen komen met bijbehorende lader. Ik wil ze gebruiken in een Minolta Dimage 5 digitale cam.

Heeft iemand al ervaringen met deze vrij nieuwe batterijen. Ik weet dat die GP batterijen rulen maar die zijn meteen wel een hele grote slok duurder dan die Duracells.

Verwijderd

Als je ze goedkoop kan krijgen zou ik ze gewoon kopen, zoals je in deze review kunt lezen zijn de verschillen tussen diverse batterijen meestal minimaal.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Let er wel op of de batterijen ook last hebben van het zgn. geheugeneffect, als ze hier geen last van hebben hoef je de batterijen niet eerst helemaal leeg te trekken voordat je ze opnieuw oplaadt, als je lang van de batterijen wilt genieten.
Als je ze toch altijd leeg maakt maakt dit natuurlijk niets uit... :)

Verwijderd

de verschillen tussen batterijen zijn inderdaad minimaal!
moet je bij conrad maar eens kijken wat ze daar aan NiMH batterijen aanbieden van gp tot panasonic

gaat meer om de capaciteit van de batterij en dan is 1800mAh prima!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-03 21:32
Op vrijdag 12 april 2002 00:15 schreef Hatsekie_D het volgende:
Let er wel op of de batterijen ook last hebben van het zgn. geheugeneffect..
nimh hebben geen geheugen effect :) gezien we het hier over metaalhydride hebben... :P

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik geef dit topic eventjes een kick omdat ik meer info heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7031914F.gif
€18,95 voor 4 penlites

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7031913F.gif
€32,49 voor lader.

of bovenstaande bij elkaar voor €44,95 @ Dixons.

Wie heeft er al ervaring mee, en is het de prijs waard?

20*350ZO45°

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hmmmzz GP powerbank heeft er dus een concurent bij zo te zien

¯\_(ツ)_/¯

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Bij conrad ben je 18€ kwijt voor 4 1800nimh penlites van GB.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoe snel is die lader?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:47

knakworst

Get more sats!

Op donderdag 30 mei 2002 22:28 schreef Gaafy het volgende:
Bij conrad ben je 18€ kwijt voor 4 1800nimh penlites van GB.
Ze hebben ze anders ook voor € 15,35 voor 4 GP 1800's inclusief handig tasje. Heel handig, heb zelf 2 weken geleden 3 van die setjes besteld voor mijn digicam. De lader (powerbank smart) bij Informatique gekocht.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
He ik heb ook zo'n setje van 4 batt gekocht (in de macro voor 3.78incl BTW (dach ik) per batterij).
Maar nu vroeg ik me dus af of er een lader voor was (van duracell zelf) en dat blijkt zo te zijn (scheeld weer een topic openen)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Ik heb die Duracell ook.
Gekocht bij de BLOCK.

lader: 25 euro
batterijen per 2: 8 euro.

Dus totaalprijs: 41 euro.

Ik heb er 2 in mijn olympus c-220 zoom, en ze blijven gaan als de brandweer. Zeker aan te raden deze batterijen!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-03 20:30

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op vrijdag 12 april 2002 10:46 schreef PsYgHo het volgende:

[..]

nimh hebben geen geheugen effect :) gezien we het hier over metaalhydride hebben... :P
NiMH hebben wel degelijk geheugeneffect, alleen VEEL minder dan bij NiCd batterijen.
Maar als je een goede lader koopt dan worden NiMh batterijen standaard eerst helemaal leeggetrokken alvorens zij worden opgeladen.

Li-ion batterijen, DIE hebben geen geheugeneffect (die werken dan ook heel erg anders dan NiMH en zijn ook moeilijker en duurder om te produceren).

Verder heb ik HEMA NiMH batterijen en die houden het echt LANG vol.. waarschijnlijk net zolang als die GP dingen.

Als ze meer dan 1100mh zijn zit het wel goed. (Doet het merk er niet zoveel toe).

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 00:10 schreef klaasbram het volgende:
He ik heb ook zo'n setje van 4 batt gekocht (in de macro voor 3.78incl BTW (dach ik) per batterij).
Maar nu vroeg ik me dus af of er een lader voor was (van duracell zelf) en dat blijkt zo te zijn (scheeld weer een topic openen)
Die lader in nu ook gewoon in de aanbieding bij de makro. Hingen die er niet naast?

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16
4 batterijen worden in 6 uur geladen, 2 in 3 uurlampjes zijn wel makkelijk, hoef je niet zo op de tijd te letten
Pagina: 1