Policy ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-07 09:17
Is er nou wel of geen policy over wat voor nieuws berichten er geplaatst worden ?
Ik heb dit zelf ook al op de frontpage (http://www.tweakers.net/nieuws/21388) zelf gepost, maar ik denk dat het hier beter op zijn plek is.

In ieder geval, mijn vraag is: Een half jaar geleden is er een hoop heisa geweest over mensen die vragen hadden over het verwijderen van advertenties uit ICQ2001b.
Toen is besloten dat soort berichten van het forum te weren. Ik was het er toen niet mee eens, maar het werd goed beargumenteerd (aanpassen van geleverde software mag niet), dus dan leg ik me daarbij neer.

Nu zie ik echter (Notabene op de frontpage!) dat er gewoon gepost wordt over het aanpassen van het software pakket Kazaa. Het gaat hier dan weliswaar misschien niet alleen om advertenties, maar er wordt wel een geleverd software-pakket aangepast, terwijl dat niet wordt toegelaten door de gebruikersovereenkomst. Dus je bent nu in strijd met je eigen policy bezig....

PS. Ik weet ook dat het bij ICQ 'alleen maar' om ads gaat en bij Kazaa om P2P software die je privacy schendt, maar dat zal vast wel dichtgetimmert zitten in de EULA. En het principe is nog steeds hetzelfde...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:40
Bij kazaa is het mogelijk dat weg te halen zonder iets in het programma zelf aan te passen (tenzij je een .exe uitvoeren, of registry aanpassen daaronder vind vallen).

Dat het niet legaal is weet ik eigenlijk ook niet, als het niet legaal zou zijn zouden ze er bij cnet ook geen howto over schrijven lijkt mij...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Tsja... Als ZDnet er al een artikel over schrijft, lijkt het me dat t.net het ook wel mag doen niet? :)

Op t.net zijn de regels nu eenmaal wat losser dan op GoT, omdat er daar maar een aantal mensen zijn die dingen posten, en niet 40.000 (die natuurlijk altijd de grenzen van het toelaatbare opzoeken) zoals hier.

Wat betreft de EULA van Kazaa: ik vraag me af of hun prakijken wel legaal zijn eigenlijk. De soorten software die ze in het programma stoppen zijn ook op/over het randje...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelix
Ik heb nog niemand horen beargumenteren dat er iets niet goed is aan die software.

Het enige wat op dit moment bestreden wordt is de mogelijkheden die het biedt.

En ik vind zelf ook dat dat wel moet kunnen, volgens de nederlandse wet mag je ook iemand uitleggen hoe hij moet hacken, daar is niets illegaals aan.
Maar ik vind gewoon dat je een lijn moet trekken. Als het met ICQ niet mag, dan mag het met Kazaa ook niet.
En dat verbod gold toen niet alleen voor GoT, dat gold ook voor de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 11 april 2002 23:19 schreef Neelix het volgende:
En dat verbod gold toen niet alleen voor GoT, dat gold ook voor de frontpage.
Ik herinner me toch anders niets van zo'n 'verbod', terwijl ik toch al 1,5 jaar als crew hier meeloop. Ik geloof dat ICQ Lite het ook presteert om de banners weg te halen, en daarvan zijn ook regelmatig updates gepost. Lijkt me dus sterk dat er zo'n verbod is, en zelfs als het zo is vraag ik me af door wie het dan verkondigd is.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op donderdag 11 april 2002 23:28 schreef Wouter Tinus het volgende:

[..]

Ik herinner me toch anders niets van zo'n 'verbod', terwijl ik toch al 1,5 jaar als crew hier meeloop. Ik geloof dat ICQ Lite het ook presteert om de banners weg te halen, en daarvan zijn ook regelmatig updates gepost. Lijkt me dus sterk dat er zo'n verbod is, en zelfs als het zo is vraag ik me af door wie het dan verkondigd is.
Ik kan me ook niets van dat verbod herinneren... (betreffende t.net dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelix
Kom op mensen...ik zoek even 5 seconden en heb al zo een hit:
[topic=286354/1/25]

Ik zeg niet dat dat de post is waarin dat afgekondigd is, maar het laat iig zien dat zo'n verbod wel bestaat.
En dat jullie niet op de hoogte zijn van die policy toont ook het probleem dan weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op donderdag 11 april 2002 23:36 schreef Neelix het volgende:
Kom op mensen...ik zoek even 5 seconden en heb al zo een hit:
[topic=286354/1/25]

Ik zeg niet dat dat de post is waarin dat afgekondigd is, maar het laat iig zien dat zo'n verbod wel bestaat.
En dat jullie niet op de hoogte zijn van die policy toont ook het probleem dan weer...
GoT != t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelix
Hmm, dat is natuurlijk niet helemaal lekker en zeker met policies mbt dingen waar je het wel en niet over mag hebben is het niet handig natuurlijk.

Als je het op de een wel over iets mag hebben, maar op de ander niet, dan is dat toch vreemd.

Anyways, ik heb ff zitten zoeken in de update-tracker en kon niet echt iets vinden. Er is 1 keer een vage uitwerking gegeven van hoe je het weg kunt halen, er zijn geen links, behalve 2 dan naar een GoT topic.
En 1 iemand noemt op T.net al dat hij het niet over die banner-verwijderaars mag hebben.

Sowieso toch vreemd dat zoiets overal bekend is, maar niemand heeft het erover bij de reacties op updates van ICQ. (Misschien dat die reacties helemaal weggehaald zijn? Dan kan ik het ook niet meer zien natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 11 april 2002 23:58 schreef Neelix het volgende:
Hmm, dat is natuurlijk niet helemaal lekker en zeker met policies mbt dingen waar je het wel en niet over mag hebben is het niet handig natuurlijk.

Als je het op de een wel over iets mag hebben, maar op de ander niet, dan is dat toch vreemd.
Hier op GoT kunnen bijna 45.000 mensen ongecontroleerd topics openen. Op Tweakers.net kunnen een kleine 30 mensen "topics openen", en dit wordt vrij strak beheerd en er zijn goede afspraken over. De 55.000 mensen die kunnen reageren staan onder sociale controle van elkaar, wat niet door de beugel kan verdwijnt naar niveau -1, waar het voor de grootste deel van de bezoekers onzichtbaar is.

Ik vind het helemaal dus helemaal niet raar dat er GoT strengere regels nodig zijn dan op de frontpage. Vooral ook omdat we op de frontpage geen last hebben van mensen die keer op keer aankomen met "als dit mag dan mag dit toch ook?" en "als ik dit niet mag dan moet dat en dat topic ook dicht want..." en "volgens het wetboek van strafrecht artikel blabla mag dit". En zo alsmaar weer de grenzen proberen verder op te schuiven. Als de bezoekers zo'n mentaliteit hebben dan moet je wel keihard zijn en alles verbieden. Op de frontpage is dat niet nodig.
Anyways, ik heb ff zitten zoeken in de update-tracker en kon niet echt iets vinden. Er is 1 keer een vage uitwerking gegeven van hoe je het weg kunt halen, er zijn geen links, behalve 2 dan naar een GoT topic. En 1 iemand noemt op T.net al dat hij het niet over die banner-verwijderaars mag hebben.
Ik weet ook niet waar hij dat vandaan heeft. Je mag onze banners niet blokken nee, en programma's met als enige doel het blocken van banners zijn inderdaad :r en not done, maar achterbaks geïnstalleerde spyware verwijderen, en software met als bijfunctie het weghalen van een banner ergens mogen gewoon.
Sowieso toch vreemd dat zoiets overal bekend is, maar niemand heeft het erover bij de reacties op updates van ICQ. (Misschien dat die reacties helemaal weggehaald zijn? Dan kan ik het ook niet meer zien natuurlijk).
Het komt zelden voor dat reacties worden weggehaald.

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1