Ik heb dus net slackware geinstalleerd. Als ik KDE opstart heb ik een frequentie van 60 Hz. De verticale frequentie staat nu op 40-90 in XF86Config. Als ik een frequentie wil bereiken van ongeveer 75 Hz, welke waarde moet ik dan ongeveer ingeven?
Verwijderd
Stukje uit mijn /etc/X11/XF86Config:
Je hebt dus HorizSync en VertRefresh. De waarden die je hier in moet vullen staan in de manual van je monitor. Dit is voor een IIyama VM Pro 452. X zal zelf proberen een zo'n hoog mogelijke refreshrate te zetten passende bij je config, mits jij de waarden (ranges) goed invult .
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Section "Monitor"
Identifier "IIyama"
# HorizSync is in kHz unless units are specified.
# HorizSync may be a comma separated list of discrete values, or a
# comma separated list of ranges of values.
# NOTE: THE VALUES HERE ARE EXAMPLES ONLY. REFER TO YOUR MONITOR'S
# USER MANUAL FOR THE CORRECT NUMBERS.
HorizSync 30-96
# HorizSync 30-64 # multisync
# HorizSync 31.5, 35.2 # multiple fixed sync frequencies
# HorizSync 15-25, 30-50 # multiple ranges of sync frequencies
# VertRefresh is in Hz unless units are specified.
# VertRefresh may be a comma separated list of discrete values, or a
# comma separated list of ranges of values.
# NOTE: THE VALUES HERE ARE EXAMPLES ONLY. REFER TO YOUR MONITOR'S
# USER MANUAL FOR THE CORRECT NUMBERS.
VertRefresh 50-180
EndSection |
Je hebt dus HorizSync en VertRefresh. De waarden die je hier in moet vullen staan in de manual van je monitor. Dit is voor een IIyama VM Pro 452. X zal zelf proberen een zo'n hoog mogelijke refreshrate te zetten passende bij je config, mits jij de waarden (ranges) goed invult .
*kick* 
ik heb in linux nog steeds mijn monitor niet goed kunnen aansturen
het gaat om een Sony G200 wie in Windows prima op 1152*864 op 100HZ draait, dit wil ik in Linux ook.
Ok, dit gaat goed tot het 1152*864 gedeelte, de refresh op 100hz wil ie gewoon niet doen
!
in mn XF86Config staan deze regels:
HorizSync 30-96
VertRefresh 48-120
deze komen rechtstreeks uit m'n handleiding van de monitor.
Hoe kan ik die monitor nou wel op 100 HZ krijgen
ps: ik gebruik de nvidia drivers
ik heb in linux nog steeds mijn monitor niet goed kunnen aansturen
het gaat om een Sony G200 wie in Windows prima op 1152*864 op 100HZ draait, dit wil ik in Linux ook.
Ok, dit gaat goed tot het 1152*864 gedeelte, de refresh op 100hz wil ie gewoon niet doen
in mn XF86Config staan deze regels:
HorizSync 30-96
VertRefresh 48-120
deze komen rechtstreeks uit m'n handleiding van de monitor.
Hoe kan ik die monitor nou wel op 100 HZ krijgen
ps: ik gebruik de nvidia drivers
He, dat klinkt bekend. Ik heb een Iiyama monitor met een Matrox kaart. In windows pakt ie 1152*864 op de een of andere manier wel goed, maar in linux niet. Ik heb met xvidtune een aantal combinaties uitgetest, maar geen leverde het gewenste beeld op. Ik draai nu 1280x1024 op dezelfde refresh rate als in windows, maar ik blijf het vreemd vinden. Als iemand een oorzaak/oplossing weet hoor ik het ook graag.Op maandag 08 juli 2002 20:45 schreef kieskes het volgende:
ik heb in linux nog steeds mijn monitor niet goed kunnen aansturen![]()
Welcome to the desert of the real.
1280 wil ie ook draaien, maar dat word me allemaal toch iets te klein op een 17"Op maandag 08 juli 2002 21:30 schreef Fatal-Error het volgende:
[..]
He, dat klinkt bekend. Ik heb een Iiyama monitor met een Matrox kaart. In windows pakt ie 1152*864 op de een of andere manier wel goed, maar in linux niet. Ik heb met xvidtune een aantal combinaties uitgetest, maar geen leverde het gewenste beeld op. Ik draai nu 1280x1024 op dezelfde refresh rate als in windows, maar ik blijf het vreemd vinden. Als iemand een oorzaak/oplossing weet hoor ik het ook graag.
ik wil gewoon 1152*864@100 HZ
Verwijderd
Welke driver gebruik je voor je VGA kaart? Als die driver niet verder kijkt dan zijn neus lang is, heb je kans dat je inderdaad op weinig blijft steken...Op dinsdag 09 juli 2002 11:43 schreef kieskes het volgende:
niemand hier een oplossing voor??
Op dinsdag 09 juli 2002 12:31 schreef Shoikan het volgende:
[..]
Welke driver gebruik je voor je VGA kaart? Als die driver niet verder kijkt dan zijn neus lang is, heb je kans dat je inderdaad op weinig blijft steken...
De Nvidia drivers dus, via het emerge systeem van gentoo geinstalleerdps: ik gebruik de nvidia drivers
Pagina: 1