Toon posts:

kapotte (A7V133) chipset koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!! Mijn compu crashed de laaste tijd heel veel, en ik kom er eindelijk achter wat het probleem is.. m'n chipset koeler is kapot.. hij maakte altijd al een teringherrie tot hij opgewarmd was.. maar nu doet hij het dus echt niet meer... nu heb ik verleden weleens wat gelezen hier over kapotte chipset koelers en gratis nieuwe bestellen, maar ik heb niets gevonden in de search.. wie kan me hier iets meer over vertellen? Alvast heel erg bedankt!!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25
Bel je leverancier even of mail naar asus. Waarschijnlijk zal Asus liever een nieuwe chipset cooler opsturen dan dat ze het bord via de RMA kanalen gaan ontvangen. Dat is namelijk veel meer handeling voor ze.

Of koop een Thermaltake chipset cooler en je bent ook klaar. :)

Verwijderd

Mijn chipsetcooler was laatst ook kapot, toen ben ik teruggegaan naar de winkel, alwaar men er gratis een vga-cooler op plakte :).

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor je reply!! weet je toevallig ook een email adress?

• Crazyhorse
Op donderdag 11 april 2002 23:13 schreef axkman het volgende:
thanks voor je reply!! weet je toevallig ook een email adress?
aAlleen van de duitse asus. :)

De Europe (UK) site werkt nu ff niet. Moet je later daar eens op kijken of je iets kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
doe me die duitse dan maar :)
ik heb al gezocht maar ik weet niet of het naar de goede afdeling gaat (europe-english) blabla
dus als ik jouw email adress (de duitse, niet jouw persoonlijke, hehehe) gebruik dan heb ik waarschijnlijk meer kans dat het goed gaat
alvast bedankt!

Verwijderd

Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik op je thread "meelift", maar de ventilator op mijn chipset (ook ASUS A7V133 mainboard) maakt ook een herrie wanneer je 'm opstart. Pas na een minuut of zo wordt het wat minder, en uiteindelijk is 'ie stil. Nu dacht ik dat dit niet zo'n probleem was, maar ook mijn PC crasht nogal vaak zonder dat duidelijk wordt waarom. Denk je dat die ventilator er iets mee te maken kan hebben? Volgens mij draait 'ie nog wel, maar misschien lijkt dat maar zo. (Ik heb de kast altijd dicht gehad, en weet dus niet eens of de ventilator ueberhaupt nog wel draait.)

• Crazyhorse
http://www.asuscom.de/support/socketA.html

ff online invullen.

Er stond wel bij dat dit alleen was voor de duitse en oostenrijkse klanten. :)

So sprechen sie gutt deutsch? :) Ik niet iig. :)

Verwijderd

dit is een bekend probleem bij deze moederborden, asus meelen en vragen om een nieuw vannetje.

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Asus Nederland

ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Inderdaad dat probleem heb ik ook sinds kort, in het begin maakt ie een klote herrie maar als de pc warm is dan niet meer. Ben benieuwd hoelang mijn fannetje het nog uithoud ;(

Verwijderd

Zet er gewoon een blueORB op...misschien klok je dan ook nog eens wat verder over :)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 18:53 schreef Fraggler het volgende:
Inderdaad dat probleem heb ik ook sinds kort, in het begin maakt ie een klote herrie maar als de pc warm is dan niet meer. Ben benieuwd hoelang mijn fannetje het nog uithoud ;(
Bij mij doet hij dit al 1.5 jaar ;). Ik vind het niet zo erg, het is ook maar heel even in het begin. Fan en systeem loopt PRIMA! :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
Persoonlijk vind ik het wel een beetje zielig van Asus.
Ik had het probleem ook bij mijn A7V133, die is doen defect gegaan onder garantie, nieuwe gekregen, 2 maand later zelfde liedje. :(

Toen heb ik hem maar geruild voor een A7V266, die heb ik nu ongeveer 3 maand, en wat denk je?? Inderdaad, kl*te-fan doet het terug!!! :'( :(

Niet normaal vind ik dit!!!!

Verwijderd

Heb ook ASUSA7V133 mobo met een Athlon 800Mhz processor, Fan maakt inderdaad een pokkeherrie bij het opstarten maar systeem loopt daarna lekker!

• eX0duS
  • Laatst online: 15:04
Ik heb die fan er gewoon uit getrokken, geen problemen verder...

Verwijderd

Die fan zit er niks voor niks :). Je hebt kans op instabiliteit als je hem er uit trekt. Mischien als je goede kastcooling hebt kan het nog net maar het is niet aan te raden. Heb hier meerdere topics overgelezen. Zo erg is het ook weer niet, het is maar voor heel ff.

Verwijderd

Hier hetzelfde. Mijn chipset fan is ook naar de knoppen. :(

Ik heb hem gewoon van zijn houdertje afgeschroefd; de houder heb ik laten zitten. De pc draait perfect zonder dat fannetje, maar ik denk niet dat overklokken mogelijk is als er geen fan op zit. (Ik klok m'n pc niet over.)

Veel moederborden hebben alleen maar een kleine heatsink; er zijn er zelfs die helemaal niks op de chip hebben zitten. Een van de ECS borden, zowel de KT133(a) en de KT266(a); een kennis van mij heeft zo'n bord zonder zelfs een heatsink, en het loopt goed.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

volgens mij heeft de ECS K7s5a ook geen chipset cooler. ben hem tenminste nog niet tegen gekomen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Mentalist
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Als iemand dit nou nog eens heeft en je wilt het snel en makkelijk oplossen... Dan zet je er toch gewoon een 486 fannetje op :? (ook spul van 40mm ofzo)

Op mijn mobo is het anders met de cooling, ik heb een heatsink op m'n northbridge, terwijl die niet eens nodig is...(ding wordt niet eens warm). Zit er waarschijnlijk alleen om te verbergen wat voor chipset erop zit (693A ;().

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb dat kloten ding gewoon eraf gehaald. Ik werd gek van die herrie. Ik draai nu al 3 maanden zonder problemen 24 uur per dag. :)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

hmmm...cpu zonder cooler? lijkt me toch niet goed.

• Johnny5
  • Laatst online: 30-08-2025
Op donderdag 18 april 2002 20:06 schreef Simmens het volgende:
hmmm...cpu zonder cooler? lijkt me toch niet goed.
je leest niet goed

maaruh, ik heb hetzelfde, hij heeft altijd gerammeld. toen heb ik er een paperclip op gemonteerd die een recht houd en dat heeft een lange tijd gewerkt, maar nou is ie kapot, ik moet em met de hand een zetje geven anders draait hij niet :(.

• vassago
  • Laatst online: 22:21
Op donderdag 18 april 2002 17:59 schreef schnumi het volgende:
volgens mij heeft de ECS K7s5a ook geen chipset cooler. ben hem tenminste nog niet tegen gekomen. :)
Ja, dus?

Appels, peren.. Ring a bell?

M.a.w. De ECS heeft een andere chipset die misschien minder warm wordt.

Verwijderd

ik heb hier nog 2 asus chipset coolers liggen, heb ze nl vervangen door de zalman nb32, dus iemand intresse, mag dan gratis van mij hebben :)

• Johnny5
  • Laatst online: 30-08-2025
Op donderdag 11 april 2002 23:39 schreef 4eyes het volgende:
Asus Nederland

ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
maar wat zet je daar dan in?
"mijn chipset koeler is kapot, kun je ff een nieuwe sturen naar ..."
lijkt me niet, dan kun je bijwijze van spreken ook een gloednieuw moederbord aanvragen.

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
ehm ... is het zo moeilijk om een 40mm fannetje te kopen bij een elektronica winkel en die erop te schroeven ?

Ben je a) sneller klaar en b) van het probleem af ...

Maarja, dat kan mijn idee dan weer zijn.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 22:42 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik heb hier nog 2 asus chipset coolers liggen, heb ze nl vervangen door de zalman nb32, dus iemand intresse, mag dan gratis van mij hebben :)
Zou er graag 1 willen hebben :). Neem ff met mij contact op email/msn (jasperbosch@hotmail.com)

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Plaats gewoon een kastcooler die lekker over het moederbord heen blaast. Dat koelt ook nog eens veel beter!

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Op vrijdag 19 april 2002 12:06 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Zou er graag 1 willen hebben :). Neem ff met mij contact op email/msn (jasperbosch@hotmail.com)
ik mail nu
Pagina: 1