ghost ziet mijn hd niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik heb zowel norton ghost 6.0 als symantec ghost 7.0 geprobeerd, maar geen van beide zien mijn hd van mijn 486 notebook.
Het betreft hier een 200MB exemplaar met 2 partities, 1 van 180MB (en dan met drivespace gecomprimeerd) en 1 van 20MB.
Aangezien ik via de floppy boot (met mijn netwerk driver die wel goed laat, ik krijg nl. een ip van mijn dhcp) maakt volgens mij het OS wat erop staat niet uit, en dus ook niet dat de partitie gecomprimeerd is.
Ik krijg dus de melding van ghost dat er geen geschikte disk is gevonden, hoe los ik dit op, hoe maak ik nu een image van mijn hd? (overigens doet ghost het prima op mijn andere systemen, alleen deze notebook pakt hij niet :()

• Kix@$$
  • Laatst online: 31-08 15:47
ziet je bios hem wel? :o

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:31 schreef Kix@$$ het volgende:
ziet je bios hem wel? :o
mijn hd doet het gewoon hoor, booten naar windows 95, dos 6.22, doet het gewoon hoor!
(ook met die floppy naar dos en dan naar C: gaat ook)

• Kix@$$
  • Laatst online: 31-08 15:47
hmmz, vaag...

wat voor hdd is het?
en heb je drivespace geladen staan?

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Kan jouw versie van ghost het FAT32 systeem aan ?
Zelf heb ik Ghost nog nooit geprobeerd, maar als je via een floppy opstart, kan het zijn dat ghost deze niet herkent.

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ghost pakt FAT32 prima hoor. Weet je zeker dat Ghost echter met zo'n gecomprimeerde schijf overweg kan?

Verwijderd

Waarom maak je geen Ghost image vanuit Win95 (ik ga ervan uit dat je dan ook een netwerkverbinding hebt). Dat gaat prima. Het enige nadeel is dat dan ook je pagefile in het image terecht komt, maar ja echt groot kan die niet zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die kan je daarna met ghost-explorer verwijderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

ghost zie alleen fisieke hd's
je kan wel drivespace laden maar blijft een soft hd

dus je hebt maar 1 hd en mijn advies laad netwerk kaart onder dos zonder drivespace en maar een copie van de gehele hd dus geen partitie dan werkt het wel en kan je hem ook terug zetten.

maar ja wie ben ik

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:46 schreef Kix@$$ het volgende:
wat voor hdd is het?
en heb je drivespace geladen staan?
tis een seagate 200MB schijfje wat standaard bij deze notebook zat (gewoon IDE, en gewoon FAT, bijde partities)
Drivespace laden is volgens mij niet nodig, aangezien drivespace gewoon een soort TSR is die het gecomprimeerde bestand drvspace.000 tot een schijfstation maakt.
Op vrijdag 12 april 2002 07:13 schreef WPS het volgende:
Waarom maak je geen Ghost image vanuit Win95 (ik ga ervan uit dat je dan ook een netwerkverbinding hebt). Dat gaat prima. Het enige nadeel is dat dan ook je pagefile in het image terecht komt, maar ja echt groot kan die niet zijn.
Ghost start niet op onder windows :'(
Op vrijdag 12 april 2002 09:06 schreef lemac4444 het volgende:
ghost zie alleen fisieke hd's
je kan wel drivespace laden maar blijft een soft hd

dus je hebt maar 1 hd en mijn advies laad netwerk kaart onder dos zonder drivespace en maar een copie van de gehele hd dus geen partitie dan werkt het wel en kan je hem ook terug zetten.

maar ja wie ben ik
het punt is dat ghost mijn hd ook niet ziet als ik de netwerkdrivers NIET laad om het dan maar te doen met een LPT kabeltje, maar ook dan precies de zelfde melding, dus ik kan helemaal geen image maken naar mijn netwerk en/of via kabeltje.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Ik heb het nu geprobeerd met normaal booten met een w98 startupdisk, en vervolgens mijn dos netwerk geladen (via tcp) en een share gekoppeld.
Toen ghost gestart, en even gekeken of ghost dit netwerkstation kan zien. Dus disk->from image en dan kon ik bij mijn netwerkstation, maar het vreemde is dat ghost nu wel mijn partities ziet, ik kan nl. ook een image zoeken op C of op D? maar een image maken kan ik niet, dan krijg ik steeds deze melding:
code:
1
2
Error
There is no valid Source Drive to choose

ongeacht of ik nu een image wil maken van de hele disk, of van een enkele partitie.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
ok, ga ik het nog even met een schopje proberen:

Weet iemand een oplossing? Of kan Ghost geen kleine HD's aan?

Verwijderd

Ok ik schop dit oude topic even. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Iemand ondertussen een idee?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:22:
Ok ik schop dit oude topic even. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Iemand ondertussen een idee?
Ik heb het opgelost door de HD in een computer desktop pc te hangen, toen ging het wel goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 10-04-2004 19:41 ]

Verwijderd

mijn hd hangt al in mn computer ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:38:
dan is het wellicht handiger om een eigen topic te openen, daar het hier om een 486 laptop ging ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erkens schreef op 10 april 2004 @ 19:39:
[...]

dan is het wellicht handiger om een eigen topic te openen, daar het hier om een 486 laptop ging ;)
Een laptop is ook een computer :P Mocht degene die dit topic heeft geschopt het inderdaad niet over een 486 laptop hebben kan hij beter een nieuw topic openen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Spider.007 schreef op 10 april 2004 @ 19:40:
[...]

Een laptop is ook een computer :P
O-)

Verwijderd

Ja fijn allemaal, maar zijn er ook mensen die een oplossing voor het probleem hebben?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:38:
Laatste ghost versie geprobeerd ?

Heel recent moederbord ?

Hangt hij toevallig op een promise, highpoitn raidcontroller ?
Al eens op een normaal ide kanaal gehangen dan.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:44:
Ja fijn allemaal, maar zijn er ook mensen die een oplossing voor het probleem hebben?
je kan ook die drivepace image + rest van de files kopieren, moet als het goed is ook werken. Heb je geen eens ghost voor nodig :)

Verwijderd

Ik gebruik versie 2003, 3 jaar oud moederbord, geen raid-controller.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:48:
Ik gebruik versie 2003, 3 jaar oud moederbord, geen raid-controller.
Windows® XP/2000/NT WS/Me/98
# 486 or higher processor
# 16 MB RAM (32 MB RAM recommended)
# 50 MB hard disk space available
# Microsoft ®-compatible mouse recommended
# Workstation v4.0 with Service Pack 6a for Windows NT
# Internet Explorer (minimum version 5.0 required)
ghost 2003 draait niet onder dos/win95 als ik de requirements lees, daarnaast kan een mobo uit 2001 geen 486 mobo zijn.

Verwijderd

Ok ok dat is een verschil de topicstarter. Ik draai winxp prof. Maar de foutmelding is exact hetzelfde..

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:44:
stephank, zoals ik in mijn reply eerder ook al aangaf is het niet gewenst om een oud topic met een ander probleem te gaan heropenen. Aangezien je een moederbord van 3 jaar oud gebruikt ga ik ervanuit dat we het hier niet over een 486 laptop hebben. Ik wil je daarom vragen om een nieuw topic te openen en in je startpost alle relevante informatie (die hier inmiddels ook verspreid staat) te posten. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.