Ik ben bezig met een klein projectje maar nu ben ik vastgelopen op het volgende: Ik moet een query hebben waarin ik de tabel 'vakken' koppel aan een tabel 'EOs' (Elektronische Overhoringen). Ik doe dit als volgt:
Zit ook een stukje asp in, maar daar moet je maar even doorheen kijken. 'RequestString("vak")' is in dit geval een nummer dat tussen de 1 en 25 ligt. Maar als ik dit doe krijg ik als er bijvoorbeeld 4 eo's met hetzelfde vak zijn, ook 4 keer in m'n combo-box. Dit moet niet want ik heb er maar 1 nodig. Iemand een idee? Ik wil het via SQL doen en niet iets er omheen maken met asp ofzo, dat vertraagt meet heb ik zo'n idee.
code:
1
| SELECT E.vak, V.naam, V.id FROM EOs AS E, vakken AS V, E INNER JOIN V ON E.vak=V.id WHERE E.docent_id=" & session("id") '& " AND vak=" & Request.QueryString("vak") & " ORDER BY V.naam |
Zit ook een stukje asp in, maar daar moet je maar even doorheen kijken. 'RequestString("vak")' is in dit geval een nummer dat tussen de 1 en 25 ligt. Maar als ik dit doe krijg ik als er bijvoorbeeld 4 eo's met hetzelfde vak zijn, ook 4 keer in m'n combo-box. Dit moet niet want ik heb er maar 1 nodig. Iemand een idee? Ik wil het via SQL doen en niet iets er omheen maken met asp ofzo, dat vertraagt meet heb ik zo'n idee.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!