[RH7.2] KMerlin compilen geeft wat probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Nav: [topic=457394] te gebruiken en deze zelf te compileren. Dit is trouwens de enige versie op dit moment die werkt met KDE3.

Uit de Readme-KDE file haal ik het volgende:
A short description to compile KMerlin 0.3.3 for KDE3-Beta2
If you have an previous build from KMerlin
execute:
make distclean

After this, open the file configure.in.in and change the first line to:
#MIN_CONFIG

Now execute:
make -f Makefile.cvs
./configure --with-qt-dir=your_qt3_dir --prefix=your_KDE3_dir
make
make install
So far so good. Ik edit de file, maak een nieuwe makefile aan en wil gaan compilen met het volgende commando:

./configure --with-qt-dir=/usr/lib/qt-3.0.3 --prefix=/usr/lib/kde3

Alles gaat dan goed en aardig, maar uiteindelijk loopt het spaak bij het vinden van de juiste Qt versie denk ik.

Ik krijg dan de volgende melding:
configuration: error: Qt (>=Qt 3.0.1) (library qt-mt) not found.
Iemand enig idee wat het probleem precies is en hoe ik het kan verhelpen? Met het editten van een andere file misschien? Of heb ik simpelweg niet de juiste Qt dir. ingevuld?

Tnx! :)

PS: Ik gebruik QT versie 3.0.3. Deze is ook nodig om KDE3 te draaien.

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Heb je QT zelf gecompileerd? Bij het compileren kun je namelijk opgeven of die met 'multi-threading' gecompileerd moet worden. Doe je dat niet krijg je die 'qt-mt' niet...

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je eens in de config.log kunnen kijken? Onderaan staat als het goed is welke directories hij allemaal heeft geprobeerd. Zoek op je systeem ook op in welke directory je libqt-mt staat, dan kun je als het goed is er wel achter komen waar er iets mis loopt.

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat je Qt met thread-ondersteuning hebt gecompileerd...dit is namelijk (volgens de announcement althans, ik heb het zelf niet gecontroleerd) verplicht om KDE3 te draaien.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Geen idee waar het zou moeten staan in mijn config.log.

Ik heb hem daarom maar hier neergezet voor de liefhebber... :P

Verwijderd

Staat je QT wel in die dir ? Bij mij heet de dir van qt3 qt-x11-free-3.0.3. In je log valt te lezen dat ie verder gaat met de qt2 versie. Dus kijk nog eens goed naar de plek waar je je qt3 hebt staan.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Zal ik doen (morgen maar weer), maar de dir. /usr/lib/Qt-3.0.3 bestaat iig wel, dat staat vast.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Hmmm, de dir. is dus echt (check, double check) "/usr/lib/3t-3.0.3"...

Iemand nog ideeen wat ik eraan kan doen?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Een mogelijke oorzaak die ik nu verzin:
Bij RedHat en misschien ook andere distributies (SuSE?) was er een probleem met includes. Daarbij werd er een include gebruikt van KDE 2.x in plaats van versie 3. Het zelfde kan zeker opgaan voor Qt. Het probleem wordt veroorzaakt door de niet-standaard plaats waar de includes staan of iets in die richting, waardoor een optie -I../../whatever bij de verkeerde includes uitkwam en die dus ging gebruiken. Het zou kunnen dat je configure-script hier ook tegenaan loopt en daardoor wel beide Qt's ontdekt, maar met 2.3 doorgaat.

* odysseus vindt bovenstaande nogal warrig geschreven en raadt aan om even naar de betreffende threads op kde-devel te zoeken, daarin wordt het duidelijker verteld...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1