Toon posts:

[php]users en passwd's in flat text file

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een scriptje (gedownload) en deze een beetje gemod. Het scriptje is eigenlijk een nieuws-scriptje, maar ik wil het als "column" scriptje gaan gebruiken. Dat houdt in dat ik wil dat een paar mensen in kunnen loggen en dan een "column" schrijven die dan vervolgens op de site komt.

nu staat er in config.php dit:
PHP:
1
<?$storuser="krokodil";$storpass="mallepiet";?>

in bovenstaand scriptje zijn storuser en storpass de gebruikersnaam en paswoord laat dat even duidelijk zijn. In mijn script die de dingen in een flat .txt file opslaat staat dan:
PHP:
1
<?require("config.php");if ($user=="$storuser" &amp;&amp;; $pass=="$storpass"){blabla}else {blabla}?>

Nu wil ik dus weten, hoe ist het mogelijk dat ik bijv. 3 users het mogelijk wil maken om een column te schrijven laten we deze users voor het gemak even krokodil, badeend en duiveltje noemen...paswoorden kun je zelf verzinnen :D...

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 11 april 2002 21:24 schreef martijnjuh het volgende:
Nu wil ik dus weten, hoe ist het mogelijk dat ik bijv. 3 users het mogelijk wil maken om een column te schrijven laten we deze users voor het gemak even krokodil, badeend en duiveltje noemen...paswoorden kun je zelf verzinnen :D...
OR
if (user = xx and pass = xy) or (user = yy and pass =zz etc

Who is John Galt?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Zelf gebruik ik de constructie
PHP:
1
<?$password["naam1"] = "pw1";$password["naam2"] = "pw2";$password["naamx"] = "pwx";if (($user == "") || ($password[$user] != $pw))  return "Foutieve usr+pw-combinatie!";?>

Hiermee is het heel eenvoudig om wachtwoorden/gebruikers toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
ow dat ziet er simpel uit...hehe dat proberen we ff...thanks mate >:)

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb nu dit:
PHP:
1
<?if ($user=="$storuser1" &amp;&amp; $pass=="$storpass1);OR ($user=="$storuser2" &amp;&amp; $pass=="$storpass2);OR ($user=="$storuser3" &amp;&amp; $pass=="$storpass3);{?>

maar hij geeft een parse-error

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Ter informatie: er bestaan ook een constructor voor arrays. Die hoef je dus niet domweg één voor één te assignen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  $auth=array
  (
    "maks" => "secret",
    "henk" => "blabla",
    "enzo" => "voorts"
  );

if($auth[$user]==$pass)
     print "Hoi $user!";
  else
     print "Opzouten jij!";

Te triviaal voor woorden natuurlijk, maar blijkbaar nog niet bekend.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op donderdag 11 april 2002 21:34 schreef martijnjuh het volgende:
jah ik heb nu dit:
PHP:
1
<?if ($user=="$storuser1" &amp;&amp; $pass=="$storpass1);OR ($user=="$storuser2" &amp;&amp; $pass=="$storpass2);OR ($user=="$storuser3" &amp;&amp; $pass=="$storpass3);{?>

maar hij geeft een parse-error
Die programmeertaal heb je zeker zelf verzonnen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.