Toon posts:

RP-IP515H router disconnect steeds? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een RP-IP515H router gekocht en goed geinstaleerd.
maar als ik een tijdje online ben (met 3 computers) dan disconnect hij... en ik ben al een tijdje bezig geweest om alle instellingen te veranderen maar niets lijkt echt te werken :'(. Het enige wat wel blijkt te werken en de router te disconnecten en dan te reconnecten (of de router aan en uit te zetten) maar dat is voor mij geen reeele oplossing. Het disconnecten van de router blijkt niet altijd te werken (al heb ik geen idee waardoor dat komt). Het ligt ook niet aan mijn connectie van mxstream(kpn of xs4all) want als ik de utp kabel in mijn computer doe (rechtstreeks) dan werkt het gewoon.

nu vroeg ik me af of dit een bekend probleem is of heeft de router(/firmware) een bug?? of iets dergelijks...

ik gebruik "Firmware Version: Version 1.4 Release 08" en "xs4all / basic / mxstream"

heeft iemand een idee hoe ik dit kan veranderen/verhelpen??

alvast bedankt *D (spreekt natuurlijk voor zich!!)

Verwijderd

Ik heb dezelfde router gekocht en heb ook met dezelfde firmware hetzelfde probleem, vandaag zelfs 2 keer in 10 min...
(al moet ik wel zeggen dat het vaker gebeurt als ik DC gebruik)

Verwijderd

niemand ?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het kan ook een windows 98 probleem zijn. Is je verbinding echt verbroken, of komt er gewoon geen data meer binnen?
Ik heb met Windows XP een stuk minder problemen dan met Windows 98. (Dualboot)
De router moet namelijk zelf verbinding maken wanneer ik met IE een pagina opvraag. Dat gaat met XP best wel goed, maar met 98 moet ik 20 keer een IE venster openen, een pagina opvragen, dat werkt dan niet, weer afsluiten, en weer opnieuw proberen. Na een tijdje werkt het dan pas.

Verwijderd

De verbinding staat bij het kabelmodem nog aan, maar het statuslampje van de router doet helemaal niets meer (wan status)...

De kabel ligt het niet aan want deze werkte al gedurende meer dan een jaar perfect.

Verwijderd

Topicstarter
"Het kan ook een windows 98 probleem zijn."
nee daar ligt het niet aan want ik gebruik zelf win 2000.
en de verbinding met de router blijft wel maar de "WAN" connectie disconnect gewoon en ik kan dan niet meer op nieuwe inloggen om de een of andere vage manier...

"Is je verbinding echt verbroken, of komt er gewoon geen data meer binnen?"
er komt wel data binnen want als ik me kabel van internet op de pc aansluit en dan inbel dan is de connectie gewoon weer goed.

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Als je via http://service.crazypc.nl de nieuwe firmware voor de router download, werkt alles perfect (bug in de oude firmware!)

:)

Throw me a freakin' bone here

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mate!

dacht al zoiets maar denk vraag het toch ff...

EDIT: ik heb nu die "nieuwe" firmware gedownload maar het blijkt dat het gewoon de zelfde firmware is die ik al had...

dus daar lag het niet aan :'(

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dus hetzelfde probleem (ik draai WinXP, en twee andere pc's draaien Win98 en Win2k) En om het uur ofzo disconnect de router. Ik heb dus ook een repotec IP515H bij Crazypc vandaan.
Ik heb trouwens kabelinternet. Bij het modem (terrayon) gaat het send lampje nog wel knipperen als ik een pagina opvraag, maar het receive lampje blijft uit. En er wordt geen storing aangegeven, lampje online brandt gewoon.
De enige oplossing bij mij is gewoon uitzetten en weer aanzetten van de router, maar daar word ik op den duur ook wel moe van. En daarbij, het hoort gewoon niet.

Ik heb btw de laatste nieuwe firmware van de repotec site geplukt.

edit:

Ik blijf met Kazaa trouwens wel online, maar de downloadsnelheid loopt langzaam terug naar 0 Kb/s en dan blijft ie proberen te connecten met gebruikers, wat dus niet lukt. Maar mijn status blijft op online staan.
Msn blijft ook online, kan alleen geen berichten ontvangen en versturen. Zodra ik de router uitzet en weer aanzet valt de verbinding pas weg met msn. :?

Beetje oud topic zie ik nu, maar op de frontpage stond hij in het rijtje van topics waar net in gereageerd was :? Ik snap er niks meer van |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Muse op 25-12-2002 12:42 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Muse schreef op 25 december 2002 @ 12:33:

Beetje oud topic zie ik nu, maar op de frontpage stond hij in het rijtje van topics waar net in gereageerd was :? Ik snap er niks meer van |:(

Dat komt omdat iemand gereageerd had, en die reply heb ik getrashed ;)

Maar dit is dus inderdaad een erg oud topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.