Toon posts:

TV out probleem: zwart wit + geen video

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder mijn oorspronkelijk bericht met wat mensen al geschreven hebben. Iemand nog suggesties?

Beste mensen,
Allereerst mijn configuratie:
Compaq pressario 5650 Series, P2, 400 Mhz, 320 MB, Windows XP. Grafische kaart standaard: ATI 3D Rage LT PRO (8MB). Additionele kaart: Voodoo 2 (12 MB). (beetje ouderwets, ik weet het)

De ATI kaart heeft een TV out uitgang (S-video). Ik wil dus DIVx kijken via mijn tv (philips, ook s-video) via de pc. Wat gaat er nog niet goed:

1. Zwart wit beeld, hoewel redelijk scherp.
2. Geen videobeelden te zien op tv! Wel gewoon het windows scherm en andere applicaties als ik deze opstart.

De televisie is redelijk nieuw en past zich automatisch aan op PAL, etc. De kabels zijn goed aangesloten (S-video)

Verder heb ik geen speciale software geinstalleerd om tv te kunnen kijken. Is dit nodig? Zo ja welk progje moet ik hebben en waar is het te vinden?

De ati kaart zit standaar op de pc. Kan het probleem veroorzaakt worden doordat de kaart te weinig geheugen heeft (8MB)?

Iemand ideeen hoe dit op te lossen? Heb al vanalles geprobeerd, teven het hele TV out faq doorgenomen, maar niets helpt nog. Graag jullie reacties!

Dank,

Michel

Dribbeltje
wraf...

Door Dribbeltje - woensdag 10 april 2002 22:52

--------------------------------------------------------------------------------
Probeer eens de resoluties te veranderen op de monitor.
Dus wat lager ofzo.

Leon_The_Pro
Door Leon_The_Pro - woensdag 10 april 2002 22:59

--------------------------------------------------------------------------------
Probeer eens andere drivers voor je videokaart. Bij mijn Asus GF2 deden de Nvidia drivers het niet goed in combinatie met de tv-out. Toch eens de (nieuwste) Asus drivers geïnstalleerd en toen werkte het prima.

OcNewB
Door OcNewB - woensdag 10 april 2002 23:10

Probeer tvtool, (de nieuwste beta 3 ofzo)
daarin kun je keizen uit composiet uit signaal of svideo uit, daar lag het bij mij aan. Ook kan je een scart-blokje kopen met een svideo ingang. Dat wil ook nog al eens helpen, laat ff wteten of het gelukt is

elgringo
Pizza's roeleren

Door elgringo - woensdag 10 april 2002 23:15

zw komt doordat je philips buis geen s-video aankan..
(dus je tv ondersteund dit niet...)
dat je er alleen een bureaublad op ziet kan twee dingen betekenen:
-het is dualhead, maw 2 video out onafhankelijk
-het is clone en de ati ondersteund geen overlay op de video-out

cjdijk
Hans nu ook adsl

Door cjdijk - donderdag 11 april 2002 15:15

Probleem 1: je ziet niet je hele desktop.
Als ik mijn ati instel op een hogere resolutie dan 800*600 dan wordt niet de gehele desktop zichtbaar op mijn tv.
Je kan dan wel over de desktop heen scrollen, door met de muis naar de zijkanten te bewegen.
Probleem 2: zwart wit beeld.
Dat je een zwart wit beeld krijgt ligt aan dat je tv dit niet aankan, of dat je de foute ingang geselecteerd heb staan op je tv.
Bij mijn Sony tv moet ik ook een paar keer op mijn select input knopje drukken, voor ik op mijn s-video ingang mijn pc beeld in kleur te zien krijg.
Je zou kunnen proberen om de tulp uitgang te gebruiken, die werkt bij elke tv.

hayenm
Door hayenm - donderdag 11 april 2002 19:10

Dank voor jullie reacties. Helaas heeft 't (nog) niets uitgehaald. Kan het echt niet aan het geheugen van de videokaart liggen (8MB)?
Wat me ook opvalt is dat de monitor gewoon beeld blijft geven, terwijl ik op tv de (zwart wit) beelden zie. Is dat normaal?

Andere drivers proberen: welke zou ik moeten proberen met mijn ATI 3d Rage LT PRO. Volgens mij heb ik de nieuwste. Kan ik ook drivers van een ander type ATI kaart proberen, of is dit nutteloos?

Ik lees enkele reactie over het feit dat mijn tv geen S-video aankan. Maar hij heeft wel een dergelijke uitgang? Dan moet hij hier toch ook geschikt voor zijn? By the way: ik heb ook een scart tussenstukje waar ik de s-video plug van de kabel op kan zetten (scart vervolgens in tv). Helpt ook niet, zelfde verhaal.

Betreffende de TV out tool: deze geeft direct aan dat de kaart die in de pc zit, niet ondersteund wordt door de tool.

Wellicht nog andere suggesties? Moet ik een nieuwe kaart kopen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer bij je instellingen ergens van svideo naar normaal VHS te schakelen... Dat is het probleem in 99% van de zwart/wit gevallen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS wake up, dis crossposting ;)

Verwijderd

[topic=464751]

Dit topic is gesloten.