LG 795FT+ en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

evol

hello world

Topicstarter
Mijn vader heeft hier een pc met daarbij een LG 795FT+ monitor. Prima ding, maar sinds Windows XP geeft het beeldscherm wat problemen. Als pc tijdje aanstaat dan flikkert de monitor af en toe...lijkt op degauss maar is het niet volgens mij :? Want dat doet ie toch niet vanzelf, althans dat deed ie niet vanzelf in Windows 98 en instellingen van de monitor zijn niet veranderd verder.
Monitor is al omgeruild (zat nog garantie op) maar ook bij dit exemplaar is het probleem er nog soms, wel in mindere mate.
Ik dacht eerst dat het misschien kwam doordat windows een standaard pnp monitor had ingesteld, maar nu hoorde ik net van me ouders dat hij het nu (na installeren van LG drivers) nog af en toe doet...iemand enig idee?

Move along people. Nothing to see here.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Heb je gekeken naar de refreshrate?

Misschien dat die in 98 bij jou hoger stond dan in XP nu. Als je als gebruiker namelijk een hoge refreshrate gewend bent, dan valt een lagere refreshrate ineens heel erg op. Daarbij komt. Sommige monitoren reageren sterk flikkerend op een lage refreshrate. Niet allemaal, maar soms.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Begon bij mij ook toen ik een niuewe videokaart had gekocht ,van gf2mx200 naar Hercules GF2 pro 64mb ddr.
Heel vaak knippert het beeldscherm als ie opstart , zo'n 30% van de keren dat ie opstart gaat ie knipperen ,soms heel erg en lang en soms 2x ofzo.
Heb ik nog steedz niet opgelost ,ik zou ook wel eens een oplossing willen hebben voor dit probleem.
Ik draai ook winXP pro en heb ook een LG 795ft+.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het sinds Windows XP is, lijkt het mij geen hardware probleem. Al andere drivers geprobeerd ofzo? Andere pc met XP? Give it a try

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:21

evol

hello world

Topicstarter
Refreshrate is 85Hz bij 1024x768, was ook zo in Win98 volgens mij...
En bij mijn eigen pc, ook Win XP maar dan met Sony 200GS monitor totaal geen problemen. Dat vind ik dus zo vaag.
BTW, dat flikkeren is echt alleen in Win XP, niet tijdens opstarten. En als je energy settings gebruikt, bijv. na 3 uur monitor uit, dan krijg je bij het bewegen van bijv. de muis windows desktop wel weer. Maar dan komt ie heel moeilijk terug zeg maar, van groot beeld langzaam naar beeld wat normaal is...soort van uitzoomen zeg maar.

Move along people. Nothing to see here.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 22:17
Lijkt mij een probleem van winXp ik draai zelf windows 2000 en heb een 775 en een 795ft en ze doen het allebij prima.

Als ik jouw was had ik dit gedaan.
Win2k opgemieterd (als je dat niet wilt niet doen)
Andere videokaart drivers gebruiken.
Nieuwe drivers ophalen voor je monitor.
Alle patches installeren van chipset enz.
Laatste optie Windows updaten.
Pagina: 1