Toon posts:

epox of asus

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga volgende week een nieuwe mobo halen met een via kt333 chipset.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen epox en die van asus
ik hoor dat epox nog veel probs heeft.
Maar het fijne van die epox is die memory tweak voltage
en dat heeft die asus niet.
Maar die asus heeft weer een super stabiel moederbord zonder erge bugs.
Dus nu is mijn vraag welk van de 2 zal ik nemen.
Hij moet iedergeval goed mee te overclocken zijn+stabiel
alvast bedankt

Verwijderd

ik denk Asus, is wel goed om te overklokken en lekker stabiel

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb de epox en perfect ding, niet alleen stabiel maar ook 2,2!! volt

Verwijderd

Topicstarter
die asus a7v333 had toch ook een vcore van 2,2volt?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
vind persoonlijk asus beter, en dat is alleen maar uit ervaring

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik van asus makelijk vind is vooral dat je bios kan flashen via windows of kan dat ook met die epox?

• floduR
  • Niet online
epox is best wel wat goedkoper, maar ook net iets minder, ze kunnen beide tot 25% overclocken (FSB) asus blijft daarbij iets stabieler...

voor de rest zijn het beide goede planken...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58
asus kan toch ook voltage van mem tweaken? tenminste de a7v266-e wel

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

ik zou de asus nemen...

• floduR
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 22:13 schreef PYROS het volgende:
ik zou de asus nemen...
goed verklaart ook :P

Verwijderd

EPoX, in a heartbeat!

Asus is ook goed, maar ik heb gewoon uitstekende ervaringen met EPoX qua stabiliteit, performance, compatibility, features en price (in die volgorde van prioriteit).

Verwijderd

Hoe kun je nou zeggen dat Asus stabieler is??? Die uitspraken kunnen alleen gedaan worden als je met beide borden ervaring hebt.

Uitspraken als "Ik vind Asus beter!" of "Ik zou voor de Asus gaan!" halen het niveau van GoT weer eens finaal naar beneden. Asus is een populair merk wat meer mensen kennen en zal dus door meer mensen als "beter" getypeerd worden.

Beastlock: Bekijk eens een paar reviews en zoek 's wat op GoT en trek je eigen conclusies. Door zo'n topic te starten krijg je toch alleen maar bevooroordeelde en ongenuanceerde reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:17 schreef Lusch het volgende:
Hoe kun je nou zeggen dat Asus stabieler is??? Die uitspraken kunnen alleen gedaan worden als je met beide borden ervaring hebt.

Uitspraken als "Ik vind Asus beter!" of "Ik zou voor de Asus gaan!" halen het niveau van GoT weer eens finaal naar beneden. Asus is een populair merk wat meer mensen kennen en zal dus door meer mensen als "beter" getypeerd worden.

Beastlock: Bekijk eens een paar reviews en zoek 's wat op GoT en trek je eigen conclusies. Door zo'n topic te starten krijg je toch alleen maar bevooroordeelde en ongenuanceerde reacties.
Ik heb naar veel revieuws geken maar kon die asus nou ook een vcore van 2,2halen? want als dat zo is ga ik denk toch voor die asus.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:20 schreef beastlock het volgende:

[..]

Ik heb naar veel revieuws geken maar kon die asus nou ook een vcore van 2,2halen? want als dat zo is ga ik denk toch voor die asus.
Je gaat voor Asus omdat ie 2,2v kan halen? Is dat het criterium bij jou?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 11 april 2002 22:10 schreef floduR het volgende:
epox is best wel wat goedkoper, maar ook net iets minder, ze kunnen beide tot 25% overclocken (FSB) asus blijft daarbij iets stabieler...

voor de rest zijn het beide goede planken...
Sorry, zo'n onzin heb ik nog niet eerder gelezen. Typisch voorbeeld van onwetendheid.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op donderdag 11 april 2002 22:20 schreef beastlock het volgende:

[..]

Wil je een advies of bevestiging van wat je eigenlijk wil. Volgens mij geldt voor jou het laatste en dus moet je voor jezelf maar een oordeel vellen.
Koop nu maar gewoon een Asus, ben jij tenminste blij en lach ik (+ vele anderen) heel hard :) :) :) om alweer een marketing-slachtoffer.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Draai nu een week of twee met dit bord (A7V333; is inderdaad stabiel. Heb een gelockte processor, dus veel verder dan 146 mhz kom ik niet.
Zit nog steeds tegen een matige (Sisoft) memory bandwith performance aan te kijken, waarvan ik het vermoeden heb dat het aan het bios ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 22:29 schreef Lusch het volgende:

[..]

Je gaat voor Asus omdat ie 2,2v kan halen? Is dat het criterium bij jou?
Nee maar ik was aan het twijfelen dat het mischien niet kon.
En ik heb geen zin in zo'n voltmod te doen.
EN ik wil wel graag goed kunnen overclocken.
En met 2,2volt kan je lekker goed overclocken.

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Service bij ASUS is klote, bij EPOX echt geweldig

BurnHard.nl ICT Solutions

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op vrijdag 12 april 2002 07:30 schreef beastlock het volgende:

[..]

Nee maar ik was aan het twijfelen dat het mischien niet kon.
En ik heb geen zin in zo'n voltmod te doen.
EN ik wil wel graag goed kunnen overclocken.
En met 2,2volt kan je lekker goed overclocken.
Wat boeit 2,2 Volt nou.. Zet jij hem maar lekker daar op.. Dan kan je heel snel je proc. weggooien na een tijd :Z

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
Ik heb nu 2 asus mobo's en ze zijn uitstekend! Ik zou gaan voor asus

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Verwijderd

Kunnen mensen nou nooit hun antwoordt onderbouwen !!

Waarom juist Asus of juist Epox of geen van beide :?

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:11 schreef Devian het volgende:
asus kan toch ook voltage van mem tweaken? tenminste de a7v266-e wel
Epoxen kunnen dat ook..

Als je een mobo kiest ga dan gewoon een lijstje maken met dingen die je erop wilt hebben. Zoek vervolgens alle mobo's die dat hebben en lees reviews. Lees ook alle topics hier over de problemen met die mobo's. Onthoud wel dat dat niet meteen inhoud dat een mobo gaar is. Je ziet namelijk alleen maar problemen met mobo's hier (nou bijna dan). Beetje scheef beeld dus.

Persoonlijk zou ik voor de Epox gaan. Waarom? Epox heeft zich (voor mij dan) echt bewezen met de 8KHA+ en gezien de prijzen van hun mobo's kies ik niet snel meer voor Abit(heb ik nu) of Asus (was mn vorige). Daar komt nog eens bij dat de prestaties van Epox borden echt super zijn en alle features ook aanwezig zijn. De 8KHA+ bijvoorbeeld heeft op raid na meer tweakmogelijkheden dan mijn KR7A en de stabiliteit is ook prima (huisgenoot heeft een Epox).

Zo een beetje duidelijk? Succes!

Edit: typo

Verwijderd

Het zal allemaal wel, mijn voorkeur gaat uit naar de Epox. Dat zeg ik uit eigen ervaring, heb ook die Asus A7V333 gehad, maar die liep niet zo goed als die Epox 8KHA+, met een duron 800 @ 1000, stabiel was alleen die epox. Sorrie, maar asus is alleen beter, sneller, en stabieler voor mensen die NIET O.C.-en. Maargoed, je moet zelf weten of je je CPU wilt verneuken op 2,2 V. of niet. Suc6 ermee!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb geen epox ervaring, maar ik zou geen asus via based athlon bordjes kopen. alleen nog maar gezeik mee gehad. helemaal niet stabiel lopen of pas stabiel lopen na bios updates en pielen met instellingen. als je tijd zat hebt kun je dat natuurlijk doen maar geef mij maar een bordje wat in 1 keer goed loopt. (ik baseer mijn mening op verschillende modellen asus via athlon bordjes)

als je toch een asus en een jetway hebt met dezelfde config en de jetway loopt in 1 keer super goed en met de asus ben je 3 uur aan het kloten, en de jetway is ook nog de helft van de prijs, wie is er dan gek?

persoonlijk zou ik ook geen msi kopen b.t.w. .gaan imo te vaak stuk.

ik ben op dit moment best wel wild van de ecs sis based athlon bordjes.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik zou de Epox nemen, de verschillen tussen Epox en ASUS zijn slechts marginaal, terwijl de prijs voor een ASUS moederbord toch aanzienlijk hoger is dan voor een vergelijkbaar Epox bordje.

Verwijderd

Topicstarter
het blijft wel een moeilijke keus.
alebei zijn dus goede moederborden.
maar kan je met epox ook je bios flashen net zoals asus?
Want in flashen ben ik geen kei want ik heb al 2keer een moederbord vern**kt.

Verwijderd

Ik ben zelf erg tevreden met me ASUS A7V333 lekker stabiel enzo *D Met epox heb ik geen ervaring dus daarover kan ik dan niet oordelen :Y)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=asus epox]
en FAQ...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.