Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Kan je niet de netwerk kaarten forceren op 10mbit?
[ff aanvulling]
ik bedoel dus allemaal zodat de switch niet nog 1 op 100 detecteerd en dus op 100 gaat praten.
Zijn de kabels wel goed? straight? cross?
[ff aanvulling]
ik bedoel dus allemaal zodat de switch niet nog 1 op 100 detecteerd en dus op 100 gaat praten.
Zijn de kabels wel goed? straight? cross?
Onder Network and Dial-up Connections je LAN kiezen. Dan je Netwerk Kaart configureren. Onder Advanced kan je Line Speed op 10 MBit zetten.
[update]
Die kabel gaat bij jouw kant in de switch, die switch zal op 100 MBit willen aangezien de kabel dat aankan. Misschien kan je aan de andere kant van de kabel een 10 MBit verbinding forceren (als daar een PC aanhangt kan dat, anders wordt het lastig). Dan zal de switch 10 MBit moeten gebruiken. De Switch zal voor iedere poort een andere snelheid gebruiken.
[/update]
[update]
Die kabel gaat bij jouw kant in de switch, die switch zal op 100 MBit willen aangezien de kabel dat aankan. Misschien kan je aan de andere kant van de kabel een 10 MBit verbinding forceren (als daar een PC aanhangt kan dat, anders wordt het lastig). Dan zal de switch 10 MBit moeten gebruiken. De Switch zal voor iedere poort een andere snelheid gebruiken.
[/update]
klopt, de swich detecteerd alle poorten apart, trouwens de switch zit via die kapotte cat5 kabel aan en router gekoppelt en ik alle kabels goed ja. hier ff een plaatje voor de duidelijkheid.
http://www.gnomezz.com/kevin_temp/netwerk.jpg
Dat die switch die 100 verbinding blijft proberen snap ik, maar dat kan die toch niet meer als er nog een xtra stukje cat4 of cat3 aan zit lijkt mij. logic=sch lijkt mij dat die switch dan op 10 overgaat.
http://www.gnomezz.com/kevin_temp/netwerk.jpg
Dat die switch die 100 verbinding blijft proberen snap ik, maar dat kan die toch niet meer als er nog een xtra stukje cat4 of cat3 aan zit lijkt mij. logic=sch lijkt mij dat die switch dan op 10 overgaat.
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Plaatje is erg handig. Beide apparaten zullen claimen dat ze 100 MBit aankunnen en daarop ook proberen te werken (voor zover ik het weet). Een CAT-3 kabel eraan hangen zal niks uit maken ben ik bang.
CAT3 is net geschikt als telefoonkabel.
Je kan best proberen van er 'n 10 Mbit hubje tss. te steken, dat kost je nog € 25.
Je kan best proberen van er 'n 10 Mbit hubje tss. te steken, dat kost je nog € 25.
This space intentionally left blank.
Eens nieuwe stekkers knijpen lijkt me?? Anders 10mb hubje ertussen ja. Die router, is dat een feitelijke router of is het een bakkie dat 24/7 internet staat te delen? Als dat laatste het geval is kun je natuurlijk ook gewoon die netwerkkaart op 10mb forceren. Maar dat was allemaal al gezegd 
Ik zou eens naar m'n stekkers gaan kijken iig
Ik zou eens naar m'n stekkers gaan kijken iig
mmz, waarschijnlijk is er bij het aanleggen een keertje met de hamer op geslagen
, aangezien mun vader dat heeft gedaan, wil hij een nieuwe kabel gaan kopen
,
Toch bedankt voor al jullie reply's
Toch bedankt voor al jullie reply's
Een switch ziet heus niet of er een cat3/4/5/6... kabel aan hangt.
Het komt wel vaker voor dat de autonegotiation van snelheid/duplex niet goed gaat, dan moet je de netwerkkaart of switchpoort op een bepaalde snelheid dwingen.
Maar als jouw pa een keer met de hamer op de kabel heeft geslagen zou ik inderdaad dat eerst maar eens nakijken
Het komt wel vaker voor dat de autonegotiation van snelheid/duplex niet goed gaat, dan moet je de netwerkkaart of switchpoort op een bepaalde snelheid dwingen.
Maar als jouw pa een keer met de hamer op de kabel heeft geslagen zou ik inderdaad dat eerst maar eens nakijken
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Pagina: 1