Toon posts:

p4 koelpasta mag in het gaatje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een heel erg domme vraag. maar ik lees overal dat er koelpasta op die p4 gesmeerd kan worden. Nou geloof ik dat best, maar tot nog toe alleen amdtjes gehad en daar kon je zien wat wel en wat niet in te smeren. Nu lijkt het me alleen dat in dat gaatje van die p4 geen pasta mag komen in verband met het elektrisch geleiden van sommige koelpasta's.

Damn i feel like a noob. In ieder geval zou ik het niet tof vinden als hij de geest geeft en de verkoper zegt.... jama er zit koelprut sorry garantie vervallen.:?

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Errm ik dacht dat dat plaatje alleen maar een "bescherm" kapje is tegen n00bs die niet weten hoe ze een koeler moeten monteren :P

geen probleem dus , de core is uiterst goed beschermd en loopt absoluut geen gevaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Yep een beetje bescherming ok, en een beetje als heatspreader, maar ik neem aan dat er netzoals bij amd een paar baantjes en smd resitors etc op gemonteerd zijn?

maar bedenk met net dat m'n celly ook geen baantjes heeft lopen over zijn die??? of hoe dat ding ook mag heten... dat vierkante groene vlak waar de proc zelf op is gebakken

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

ik kijk ff voor je of ik een pic kan vinden zonder die heatspreader :P , je moet natuurlijk ook niet alles vet insmeren met koelprut.

een klein druppeltje uitsmeren in het midden is genoeg hoor :D

/edit

Afbeeldingslocatie: http://www.asuslife.com/hardware/hw-newproduct/images/jackdone0627030.jpg

Na een tijd googlen vond ik dit , zo ziet ie eruit zonder heatspreader :P zit dus niets aan weerstanden of condensatoren op verder.
alleen aan de onderkant maar daar smeer je je koelpasta niet :+

Verwijderd

Topicstarter
Heey never done that, althans... ok in den beginne ooit de koeler aan de onderkant "helemaal" ingesmeerd (van die amd). Vond dat trouwens al slimmer dan de proc helemaal in te smeren. Ik heb gelukkig nooit iets uitgefikt gehad.
En nog nooit een proc door laten fikken alleen soms wel iets te hoge temps maarja daar ben ik nu ook overheen tenminste.....

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks man... zal ik hem eens onder handen nemen grin grin... voor hen die denken pas dan je sign aan.. ze passen er niet op en zou niet weten waar ze zouden moeten staan (die andere systeempjes) zoals mijn profile al aangeeft ben nog noob op forum he.
Pagina: 1