Toon posts:

[MOHAA] Server op mxstream met modem tweak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze post al gelezen maar het heeft verder niet geholpen: [topic=435835/1/25]

Wat is er aan de hand...

de mxstream lijn komt binnen, loopt naar een router of hub (heb beide geprobeerd) en wordt verdeelt tussen verschillende pc's

Een van de pc's (win98se met ip 10.0.0.151) moet als mohaa server gaan draaien, alle andere pc's staan op dat moment uit.
In de alcatel modem (mxstream modem) heb ik geconfigureerd dat de inkomende requests naar ip 10.0.0.151 moeten worden doorgestuurd (de mohaa server dus)

De netwerkkaart van de mohaa server is ook goed ingesteld en mohaa kan via gamespy gewoon online gespeeld worden, verder kan ik ook met msn en netscape het internet op, kortom. alles werkt!

BEHALVE.... De mohaa server :(

Heeft iemand anders een mohaa server kunnen starten op een getweakde mxstream modem? Ik heb namelijk geen idee wat ik fout doe...

Oh ja, de server is wel binnen het netwerk te benaderen, maar zodra ik via een andere lijn (mxstream van de buren) naar mijn mohaa servertje wil dan gaat het niet...

Alle tips zijn welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Schopje....

Als iemand mij kan vertellen welke poorten mohaa server gebruikt is dat waarschijnlijk ook al voldoende...

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:55
[topic=404100/1/250]

Als je nou zelf even had gezocht had je het sneller.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar meer info, dit werkt helaas ook nie... :'(

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Ik heb ook met succes alle poorten doorgemapped, maar nog steeds is de MoHAA server niet van buiten te benaderen... :(

Wat doe ik fout :?

De poorten heb ik zowel handmatig als met defserver doorverwezen, de poorten staan open volgens grc.com.

Moet ik in de serverconfig van mohaa nog het werkelijke IP ergens invullen want ik zie bij het starten van de server steeds de interne IP: 10.0.0.153 en niet mijn externe IP.

Wie heeft er ook een tweaked Alcatelmodem (semipro) en heeft al met succes een (MoHAA) gameserver draaien en wil mij helpen dat ook te bereiken? ;)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik heb geen alcatel, maar wel gewoon een Moh server. Jammer dat het jullie niet lukt :(

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb hier ook eens MoHAA server gedraait achter een router (Draytek Vigor 2200E), en je kon er van buiten gewoon opkomen. Alleen was hij niet zichtbaar in programma's zoals GameSpy en ASE.
Waar komt dit door? Ik heb alleen poort 12203 door laten verwijzen.

Juist

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Ok, het werkt :)

Het is ook beter alles handmatig te doen ipv een script van een ander te gebruiken alhoewel het er toch goed uitzag! :o

Maargoed de server draait alleen niet zichtbaar op GameSpy :( maar daar hebben meer mensen last van blijkbaar...
Pagina: 1