Toon posts:

me pc doet nix meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een p3 systeem van mij doet helemaal nix meer.
inhoud:

p3 450 mhz
asus p2b-vm
64 mb sdram
aopen 40xspeed
philips 8x4x40

ik wilde deze pc helemaal opschonen en xp erop knallen aangezien de huidige xp installatie upgefuckt was ( zelf gedaan was test pc ). na formatteren probeerde ik de pc te installen, maar wanneer je het scherm krijg van landinstellingen instellen liep me muis en toetenbord vast.
dus ik druk op de reset knop
pc rebooten. ( denk je )
dus pc gaat uit, gaat aan
w8 op het beeld
w8 op het beeld
en ik w8 nog altijd op het beeld.
me monitor lampje gaat knipperen, wat dus inhoudt dat hij geen 'data' krijgt. ook me toetsenbord reageert niet meer.

help me
wat moet ik doen

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
gaan de fans nog wel draaien :?

Verwijderd

Topicstarter
yep, das het vage, en ook het power ledje gaat aan, en de hdd ratelt tot op een gegeven moment, maar geen reactie van monitor noch keyboard

• veldmuis
  • Niet online
videokaart aandrukken, geheugen aandrukken en eventueel zelfs ander geheugen proberen zijn de eerste dingen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
been there done that

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Keb ook wel eens het probleem gehad dat er geen beeld meer werd doorgegeven, keb toen de volgende dingen gedaan :

1. gecheckt of de kabel wel goed vast zat aan mijn kaart *D
2. kast open gemaakt en gekeken of alles nog goed vast zat, ook als IDE kabels niet goed vastzitten kan dit gebeuren
3. videokaart vervangen, en dit bleek de oplossing, kad mijn oude opgeblazen kennelijk ;(

Rebuilding knowledge database

• veldmuis
  • Niet online
_ALLES_ loshalen van je moederbord, en dan met alleen geheugen, processor en videokaart proberen te booten. Wat gebeurt er dan? :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je hebt het over een p3 systeem, dus je hebt meerdere systemen... Ga inderdaad eens zien of je pc zo leeg mogelijk wel opstart (alleen vidkaart en minimaal geheugen) en ga daarna meer en meer erbij drukken en kijk vanaf waar het niet meer gaat... Daarna kun je onderdeel voor onderdeel gaan testen in andere pc's van je, en tevens onderdelen uit je andere pc testen in deze, zo kom je er vanzelf achter waar het probleem ligt. Het eerste probleem heb ik al gevonden, en dat is je topictitel, probeer daar eens wat meer moeite voor te doen.

Verwijderd

en misschien boot disk erin formateren w98 opnieuw instal en opnieuw proberen

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

-Ook even proberen het BIOS te resetten.
-Even HD eruit halen en kijken of hij dan boot.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
ik vind het op een VGA kaartje probleem lijken had zelf ook zoiets ( nja ik bouwde een pc voor iemand aleen iemand anders had de vid kaart er in gezet ) ff er uit haaluh ( als hij vuil is ff met een gum over de contacten en het vuil weg haaluh ) en er GOED stevig er in druken toen deed hij het weer ;)
Pagina: 1