Op donderdag 11 april 2002 20:03 schreef _sNaRs_ het volgende:
Met de search is hier echt gigantisch veel over te vinden (maw dit is al veel vaker besproken) In het kort: er kleven veel nadelen aan. De kans dat je hardware verkloot is vrij groot en het is moeilijk om een geschikte vloeistof te vinden.
Inderdaad; dit topic is al 10000x aan bod geweest, maar *DE* geschikte vloeistof (behalve fluoron) is nog niet gevonden.
En het zal jullie waarschijnlijk niets verbazen dat, als ik een geschikte vloeistof vind, mijn maamplank ook onder vloeistof verdwijnt...
Mijn mobobak is straks luchtdicht, dus dat probleem heb ik al niet meer. Erin gieten en DaBit is klaar

Op donderdag 11 april 2002 20:12 schreef atmoz het volgende:
Dat spul waar het inzit is op "glycerine" basis. Een soort vet, maar dan net zoals water erg dun.
Glycerine is niet echt dun. Heb je meer info over deze vloeistof?
Op donderdag 11 april 2002 20:32 schreef tofus het volgende:
Fomblin heet dat spul. Je zult waarschijnlijk Fomblin-A nodig hebben, dat lijkt qua eigenschappen het meest op water (minus de 'slechte' eigenschappen: geleiding, hoog vriespunt/laag kookpunt).
Nadeel van Fomblin is dat het kolere duur is. Maar als je het er voor over hebt, krijg je een koel resultaat.
Ehm, heb je praktijkervaring met dat spul? En wat is 'kolereduur'?
* DaBit wil ook wel z'n mammaplank in vloeistof van -20. En de overige benodigde dingen heb ik er al voor.